برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.
روزی از یک دکتر دعوت کردند تا در جمع معتادان به الکل سخنرانی کند. دکتر قصد داشت عملا به افراد حاضر در آن جمع نشان دهد که نوشیدن الکل برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک است.
او دو لیوان برداشت. در یکی از لیوان ها آب مقطر و در لیوان دومی الکل ریخت. سپس یک کرم خاکی را در لیوان آب مقطر انداخت. کرم آرام آرام شنا کرد و خود را به سطح آب رساند. آنگاه یک کرم خاکی دیگر داخل لیوان محتوی الکل خالص انداخت. کرم پیش روی همه تکه تکه شد.
دکتر رو به جمعیت کرد و پرسید چه نتیجهای میتوانند از این آزمایش بگیرند. یکی از حضار جواب داد: «اگه الکل بخورید، کرم وارد معده شما نمیشود!»
هنگامی که چیزی را، چه خوب و چه بد، باور داریم، سعی میکنیم به همه چیز از همان منظر نگاه کنیم. ما همان حرفی را میشنویم که خواهان شنیدنش هستیم و بر همان اساس نیز استنباط میکنیم، تا اینکه شکل عادت به خود بگیرد. مهم آن است که برای اتخاذ تصمیم عاقلانه، بر تمامی زوایای یک رخداد دقیق شویم.
در کتاب فیه ما فیه مولانا داستان بسیار تأملبرانگیزی به صورت شعر درباره جوان عاشقی است که به عشق دیدن معشوقهاش هر شب از این طرف دریا به آن طرف دریا میرفته و سحرگاهان باز میگشته و تلاطمها و امواج خروشان دریا او را از این کار منع نمیکرد. دوستان و آشنایان همیشه او را مورد ملامت قرار میدادند و او را به خاطر این کار سرزنش میکردند اما آن جوان عاشق هرگز گوش به حرف آنها نمیداد و دیدار معشوق آنقدر برای او انگیزه بوجود میآورد که تمام سختیها و ناملایمات را بجان میخرید.
شبی از شبها جوان عاشق مثل تمامی شبها از دریا گذشت و به معشوق رسید. همین که معشوقه خود را دید با کمال تعجب پرسید: «چرا این چنین خالی در چهره خود داری!»
معشوقه او گفت: «این خال از روز اول در چهره من بوده و من در عجبم که تو چگونه متوجه نشدهای.»
جوان عاشق گفت: «خیر، من هرگز متوجه نشده بودم و گویی هرگز آن را ندیده بودم.»
لحظهای دیگر جوان عاشق باز هم با تعجب پرسید: «چه شده که در گوشه صورت تو جای خراش و جراحت است؟»
معشوقه او گفت: «این جراحت از روز اول آشنایی من با تو در چهرهام وجود داشته و مربوط به دوران کودکی است و من در تعجبم که تو چطور متوجه نشدی!»
جوان عاشق میگوید: «خیر، من هرگز متوجه نشده بودم و گویی هرگز آن جراحت را ندیده بودم.»
لحظهای بعد آن جوان عاشق باز پرسید: «چه بر سر دندان پیشین تو آمده؟ گویی شکسته است!»
معشوقه جواب میدهد: «شکستگی دندان پیشین من در اتفاقی در دوران کودکیام رخ داده و از روز اول آشنایی ما بوده و من نمیدانم چرا متوجه نشده بودی!»
جوان عاشق باز هم همان پاسخ را میدهد. آن جوان ایرادات دیگری از چهره معشوقهاش میبیند و بازگو میکند و معشوقه نیز همان جوابها را میگوید. به هر حال هر دو آنها شب را با هم به سحر میرسانند و مثل تمام سحرهای پیشیین آن جوان عاشق از معشوقه خداحافظی میکند تا از مسیر دریا باز گردد. معشوقهاش میگوید: «این بار باز نگرد، دریا بسیار پر تلاطم و طوفانی است!»
جوان عاشق با لبخندی میگوید: «دریا از این خروشانتر بوده و من آمدهام، این تلاطمها نمیتواند مانع من شود.»
معشوقهاش میگوید: «آن زمان که دریا طوفانی بود و میآمدی، عاشق بودی و این عشق نمیگذاشت هیچ اتفاقی برای تو بیافتد. اما دیشب بخاطر هوس آمدی، به همین خاطر تمام بدیها و ایرادات من را دیدی. از تو درخواست میکنم برنگردی زیرا در دریا غرق میشوی.»
جوان عاشق قبول نمیکند و باز میگردد و در دریا غرق میشود.
مولانا پس از این داستان در چندین صفحه به تفسیر میپردازد؛ مولانا میگوید تمام زندگی شما مانند این داستان است. زندگی شما را نوع نگاه شما به پیرامونتان شکل میدهد. اگر نگاهتان، مانند نگاه یک عاشق باشد، همه چیز را عاشقانه میبینید. اگر نگاهتان منفی باشد همه چیز را منفی میبینید. دیگر آدم های خوب و مثبت را در زندگی پیدا نخواهید کرد و نخواهید دید. دیگر اتفاقات خوب و مثبت در زندگی شما رخ نخواهد داد و نگاه منفیتان اجازه نخواهد داد چیزهای خوب را متوجه شوید. اگر نگاه عاشقانه از ذهنتان دور شود تمام بدیها را خواهید دید و خوبیها را متوجه نخواهید شد. نگاهتان اگر عاشقانه باشد بدیها را میتوانید به خوبی تبدیل کنید.
چوپانی گله را به صحرا برد و به درخت گردوی تنومندی رسید. از آن بالا رفت و به چیدن گردو مشغول شد كه ناگهان گردباد سختی در گرفت. خواست فرود آید، ترسید. باد شاخهای را كه چوپان روی آن بود به این طرف و آن طرف میبرد. دید نزدیك است كه بیفتد و دست و پایش بشكند. مستاصل شد و صوتش را رو به بالا کرد و گفت: «ای خدا گلهام نذر تو برای اینکه از درخت سالم پایین بیایم.»
قدری باد ساكت شد و چوپان به شاخه قویتری دست زد و جای پایی پیدا كرد و خود را محكم گرفت. گفت: «ای خدا راضی نمیشوی كه زن و بچه من بیچاره از تنگی و خواری بمیرند و تو همه گله را صاحب شوی. نصف گله را به تو میدهم و نصفی هم برای خودم.»
قدری پایینتر آمد. وقتی كه نزدیك تنه درخت رسید گفت: «ای خدا نصف گله را چطور نگهداری میكنی؟ آنها را خودم نگهداری میكنم در عوض كشك و پشم نصف گله را به تو میدهم.»
وقتی كمی پایینتر آمد گفت: «بالاخره چوپان هم كه بیمزد نمیشود. كشكش مال تو، پشمش مال من به عنوان دستمزد.»
وقتی باقی تنه را سُرخورد و پایش به زمین رسید نگاهی به آسمان کرد و گفت: «چه كشكی چه پشمی؟ ما از هول خودمان یك غلطی كردیم. غلط زیادی كه جریمه ندارد.»
یکی از مشکلات ویندوز 7 نبود آیکون video در قسمت start است که باعث رنج بعضی از کاربران شده است.
به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران یکی از مشکلات ویندوز 7 نبود آیکون video در کنار آیکون های musicو picture ودر قسمت start است که باعث رنج بعضی از کاربران شده است.
کاربرانی که به این آیکون در قسمت start نیاز دارند کافیست دستورات زیر را اجرا کنید.
1 ابتدا بر روی start راست کلیک کنید و بر روی properties کلیک کنید.
2 بر روی customsize کلیک کنید.
3 حال بر روی display as a link کلیک کرده و سپس ok است.
4 حال apply و ok کنید
5 حال با کلیک بر روی start مشاهده می کنید که آیکون video نیز به آن اضافه شده است.
برنامه آفیس به طور خودکار یک نسخه پشتیبان از صفحات تهیه می کند که با انجام این ترفند می توانید از این امکان بیشتر استفاده کنید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، یکی از امکانات بسیار مناسبی که در نسخههای مختلف مجموعه نرمافزاری آفیس در نظر گرفته شده است، قابلیت بازیابی خودکار فایلهای بسته نشده در این برنامه است.
این قابلیت زمانی فعال میشود که به هر دلیل اعم از هنگکردن سیستمعامل، قطعی برق و... رایانه شما خاموش یا مجددا راهاندازی شود و یکی از فایلهای مرتبط با مجموعه نرمافزاری آفیس روی سیستم شما باز مانده باشد. در این حالت با اجرای مجدد برنامه، قابلیت بازیابی خودکار فایل اجرا و تغییرات شما تا قبل از خاموش یا راهاندازی مجدد رایانه نمایش داده میشود. به عنوان مثال فرض کنید در حال تایپ یک پایاننامه 200 صفحهای بودهاید و هنگام تایپ صفحه 189 برق منزل یا محل کار شما قطع شده و فایل را نیز روی هارد دیسک رایانه ذخیره نکردهاید! در این حالت است که پس از راهاندازی مجدد و باز کردن نرمافزار Word مشاهده میکنید نتیجه تلاش چند ساعت یا چند روز شما هدر نرفته و فایل شما به طور خودکار ذخیره و بازیابی شده است. حالا ما این همه مقدمهچینی کردیم تا بگوییم متاسفانه مسیر ذخیرهسازی پیشفرض این فایلها در درایو C است که اصلا برای انجام این کارها مناسب نیست؛ چرا که احتمال خرابی یا آسیب دیدن اطلاعات موجود در این درایو بیشتر از دیگر درایوها است. برای تغییر این مسیر در آفیس 2010 میباید به روش زیر عمل کنید:
1ـ در هریک از برنامههای Word، Excel، PowerPoint از منوی File گزینه options را انتخاب کنید.
2ـ1ـ در برنامه اکسل و پاورپوینت، به بخش Save بروید و مسیر دلخواه خود را در قسمت AutoRecover file location تایپ کنید.
2ـ2ـ در برنامه Word به بخش Save مراجعه و پس از کلیک روی گزینه Browse در قسمت AutoRecover file location، مسیر دلخواه خود را مشخص کنید.
3ـ در نهایت با کلیک روی گزینه OK تغییرات را تایید کنید و از برنامه خارج شوید.
شاید شما هم با انگلیسی ماندن اعداد در Microsoft Word هنگام تایپ فارسی مشکل دارید، اینجا مشکل یک راهکار ساده دارد.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، برای فارسی سازی ورد حتی باوجود فارسی سازی تنظیمات زبان ویندوز (Region and Language) هم اعداد در Word فارسی نمی شود و باید از طریق تنظیمات نرم افزار Word فارسی سازی اعداد در ورد بطور کامل انجام شود.
چگونه اعداد ورد ( Microsoft Word ) را فارسی کنیم ؟
در اینجا با انجام مراحل ذکر شده چگونگی حل مشکل تایپ اعداد فارسی در MS Word 2003 و MS Word 2007 آموزش داده شده است.
- چگونگی حل مشکل تایپ اعداد فارسی در MS Word 2003 :
اگر هنوز از نسخه قدیمی ورد ( Word 2003 ) برای تایپ کردن نامه و نوشته های خود استفاده می کنید برای هماهنگ کردن اعداد با متن نوشته کافی است که از منوی Tools به قسمت Options بروید . در پنجره باز شده بر روی زبانه Complex Scripts کلیک نمایید . حالا همانگونه که در عکس زیر مشاهده می کنید ، در قسمت General و از کادر کشویی روبروی عبارت Numeral ، گزینه Context را انتخاب کنید. این کار باعث می شود تا اعداد در نوشته های شما با همان زبانی که تایپ کرده اید نشان داده شوند. هیچ تغییر دیگری لازم نیست. در تمام پنجره ها بر روی OK کلیک کنید تا به صفحه اصلی برگردید و از تایپ کردن اعداد فارسی خود در نوشته های فارسی خود به صورت خودکار و در نوشته های انگلیسی شما اعداد به همان صورت انگلیسی نمایش داده شوند لذت ببرید.
- چگونگی حل مشکل تایپ فارسی اعداد در MS Word 2007 و نسخه های جدیدتر :
در نسخه ۲۰۰۷ و بالاتر مانند ورد ۲۰۱۰ به خاطر تغییرات ظاهری و منوها شما باید راهی دیگر را برای تایپ فارسی اعداد در پیش بگیرید. برای این مسئله در ابتدا شما برروی File کلیک می کنید (در نسخه ۲۰۰۷ آرم MS) سپس بر روی Word Options کنید.
بعد از انتخاب گزینه Word Options ، پنجره Word Options باز می شود، در این پنجره قسمت Advanced را انتخاب می کنید و سپس قسمت Show Document Content را پیدا می کنید. در این قسمت شما به دنبال عبارت Numeral بگردید، پس از پیدا کردن این عبارت مقدار آن را به Contex تغییر بدهید.
از نظر عامه ى مردم، شاید هنوز زود باشد که درباره ى فکر نوجوان و فلسفه ى زندگى در نظر او سخن بگوییم. آنان اظهار مى دارند که نوجوان، هنوز کم سن و کم تجربه و با این گونه مسائل و امور، بیگانه است. در حالى که از مختصات دوران نوجوانى، رشد ذهنى و بارور شدن توان عقلى است. نوجوان که در گذشته اى نه چندان دور، از جهت عقل و خرد، کودکى تسلیم بود و قدرت، استدلال نداشت، اینک در شرایطى است که مى تواند عقلانى بیندیشد و حسن و قبح را از یکدیگر تمییز دهد و زشت و زیبا را از هم بازشناسد. او مى خواهد از رمز و راز امور و از اسرار و فلسفه ى حیات، سردرآورد. نوجوان، اهل عقل و استدلال مى شود و به همه چیز، با دیده ى عدم اعتماد مى نگرد تا وقتى که حقیقت بر او ثابت شود و در این امر، تا جایى پیش مى رود که برخى گفته اند دچار «مالی خولیاى استدلال» مى گردد.
رشد «خود» توسعه ى اندیشه ى چراجویى و گسترش توان استدلال از یک سو و تحولات زیستى ـ جسمانى و بیدارى غرایز از سوى دیگر، نوجوان را وادار به کشف خود و هویت خویش مى سازد. آن چنان که گاهى اوقات، دور از جمع خانواده و دیگران در خود فرد مى رود و درباره ى خود مى اندیشد که کیست؟ و چه رمز و رازى براى آفرینش او وجود دارد؟ و چرا در چنین وضع و شرایطى دست و پا مى زند؟! او پیوسته در این اندیشه است که چه چیز براى او مهم و چه چیزى پر بها و ارزشمند است، تا از آن براى شکل دهى شخصیت و رشد خود استفاده کند.
وقتی خانه جایی برای ماندن نیست و همزبانی در آن پیدا نمیشود، آن وقت کوچه و خیابان همدم آدمی میشود. اگر خانواده او را میفهمیدند و دستهای گرمشان نوازشگرش میشدند، آن وقت شاید او دیگر در جستجوی دستی برنمیآمد که امروز به منجلابش بکشد.
شاید اگر فقط واژهای زیبا برای در خانه ماندن پایبندش میکرد، او امروز گریزپا به سوی حرفهای قشنگ دیگران نمیرفت. فقط یک نگاه محبتآمیز کافی بود، اما از ابرازش دریغ شد. او چیز زیادی نمیخواهد. فقط میخواهد فهمیده شود و البته آرزوهایش. دنیایش زیاد بزرگ نیست. شاید به وسعت گستره پرواز پرنده خیال که گاهی پروازش میدهد و در ناکجاآبادی خیالی همراهش میشود. ولی هیچ کس پرنده خیالش را نفهمید. او چیزی نمیخواست جز بودن در کنار خانوادهای که باهم غم بخورند وشادی هم، اما دریغ شد. حالا او مانده است با سرشتی رام نشده که زیبایی را در سخن غیرخودیها و آرامش را در کنار غریبهها لمس میکند. او شاید نداند که طعمهای است در پرهونی اپرناک (دایرهای خطرناک)، اما انگار دل شیر دارد و با سن و سال کمش به پیشواز هر آنچه روی میدهد، میرود. بیهویت زیستن سخت است.
دوره بلوغ سرشار از تن شهاى عاطفى و روانى است. نوجوان که در حال جدا شدن از وابستگى هاى دوره کودکى و ورود به دوره بزرگسالى است با تضادها و کشمکشهاى گوناگون روانى روبرو خواهد شد. آگاهى از این تغییرات سبب مى شود تا نوجوان با هوشیارى به تحریکات محیطى پاسخ دهد و دگرگونى هاى درونى خود را کنترل نماید بهگونهاى که قادر باشد در شرایط مناسبى از نظر سلامت و استحکام روانى با مشکلات کمترى دوره نوجوانى را پشتسر بگذارد و بحرانهاى روانى آینده را نیز کنترل بکند.
حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام نسبت به مسکن که یکی از نیازهای طبیعی و ضروری انسان است، فکر وسیع و واقع بینی داشت.
روزی به منزل یکی از دوستان خود رفت، دید که منزل او بسیار کوچک و تنگ است،
امام علی علیه السلام به او فرمود:
خانه ی تو خیلی کوچک است.
سپس پولی در اختیارش گذاشت که منزلِ مناسبِ شأنش خریداری کند و به آنجا أثاث کشی نماید.
دوست حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام گفت:
یا امیرالمؤمنین علیه السلام این خانه ی پدری من است که آن را برای من ساخته و نمی توانم آن را بفروشیم، یا از آن خارج گردم.
حضرت پاسخ داد:
اِن کانَ أبوکَ أحمَقٌ یَنبَغی أن تَکُونَ مِثلُهُ؟
***
(اگر پدرت نادان بود، تو هم باید نادان باشی؟)(1)
2- روش استفاده از خانه های مجلّل
یکی از دوستان امام علی علیه السلام در شهر بصره، «علاء بن زیاد» بود، که خانه ی بسیار باشکوه و بزرگی داشت،
وقتی حضرت وارد خانه ی او شد، ابتدا اعتراض کرد که:
ما کُنتَ تَصنَعُ بِسَعَةِ هِذِهِ الدّار؟
اهل سنّت کتاب هايي را در علم عقايد و کلام نوشته اند؛ کتاب هايي هم چون: المواقف في علم الکلام تأليف قاضي ايجي، شرح المواقف نگارش شريف جرحاني، شرح قوشچي بر التجريد، شرح المقاصد تأليف سعدالدين تفتازاني، شرح العقائد النسفيّه و ديگر کتاب هاي مهمّ اعتقادي.
آنان در اين کتاب ها بحث هايي را درباره امام مطرح و فصل هايي را بيان کرده اند. از فصل هاي مطرح شده در اين کتاب ها انتخاب امام است که انتخاب امام به اختيار مردم است و خداوند متعال در اين امر نقشي ندارد. اين ديدگاه با اعتقاد شيعه اماميّه مخالفت دارد.
آنان در فصل ديگر، شروطي را در امام لازم مي دانند و مي گويند: کسي را که مردم براي رهبري جامعه انتخاب مي کنند بايد داراي تمام اين شروط باشد تا براي اين امر مهم از سوي مردم برگزيده شود، آن گاه شروط و اوصافي را براي امام بيان کرده اند و آن ها را به دو بخش تقسيم نموده اند:
1. شروطي که تمام علما آن ها را قبول دارند؛
2. شروطي که مورد اختلاف ميان علما است.
سخنان اصحاب در مقام علمي اميرمؤمنان علي عليه السلام
اصحاب درباره مقام علمي اميرمؤمنان علي عليه السلام سخنان بسياري گفته اند. ما فقط سخن يکي از بزرگان اصحاب را در شرح حال آن حضرت مي آوريم که اين کلام شامل شهادت بزرگان صحابه رسول خدا و تابعين در عظمت علمي اميرالمؤمنين عليه السلام است.
حافظ نوَوَي در کتاب تهذيب الاسماء و اللغات در توصيف اميرمؤمنان علي عليه السلام مي گويد:
او يکي از عالمان ربّاني، دلاوران مشهور و عابدان مورد توجّه مردم بود. او نخستين کسي بود که اسلام آورد.
تا آن جا که گويد: علم و دانش او در بالاترين درجات علمي است؛ چرا که او پانصد و هشتاد و شش حديث از رسول خدا صلي الله عليه وآله روايت کرده که بُخاري و مسلم بر بيست حديث از آن ها اتفاق نظر دارند. بُخاري بر نُه حديث و مسلم بر پانزده حديث نظر صحيح دارد.
سه فرزند حضرت علي عليه السلام، حسن، حسين و محمّد بن حنفيّه از او روايت کرده اند. هم چنين ابن مسعود، ابن عمر، ابن عباس، ابوموسي، عبدالله بن جعفر، عبدالله بن زبير، ابوسعيد، زيد بن ارقم، جابربن عبدالله و جمعي ديگر از تابعان شناخته شده از او حديث روايت کرده اند.
آب سبزه گندم برای درمان اگزما و کاهش وزن مناسب می باشد
به گفته محققان، گندم سبز شده حاوی مواد معدنی و ویتامینهای متعددی است که برای سلامت مفید است.
سبزه گندم، یک فرآورده گیاهی عجیب است. دکتر آن ویگمور Ann Wigmore بنیانگذار و مدیر انستیتوی سلامتی بقراط در بوستون آمریکا یکی از طرفداران درمان با سبزه گندم wheat grass therapy است.
طبق نظر این خانم پزشک «بدن انسان میتواند با رهنمود ذهنیت معنوی و فقط تغذیه از غذای زنده نپخته بهصورتی نامحدود زندگی کند و دراثر ناخوشی از پا نیفتد. دکتر ارپتوماس G.H.Earp-Thomas دانشمند و خبرهی خاک، توانسته است بیش از صد عنصر را از سبزه تازه گندم جدا کند و نتیجه گرفته است که سبزه گندم، غذای کاملی است.
برنج قهوه ای یکی از منابع مهم منیزیم به شمار می آید
تقریبا خوراک اصلی نیمی از جمعیت جهان برنج است. در برخی از کشورها نیمی از کالری دریافتی روزانه از برنج تامین می شود. دانه کامل برنج چندین لایه مختلف دارد اگر خارجی ترین لایه پوست طی فرآیند حذف شود برنج قهوه ای نامیده می شود. اگر برنج قهوه ای تا حدی آسیاب شود که سبوس خود را از دست دهد به برنج سفیدی تبدیل می شود که بیشتر مواد مغذی اش را از دست داده است.
برنج قهوه ای جز غلات کامل طبقه بندی می شود و ارزش غذایی بالاتری نسبت به غلات تصفیه شده دارد. وقتی برنج قهوه ای به برنج سفید تبدیل می شود 90 درصد ویتامین B6، نیمی از منگنزو فسفر، بیش از نیمی از آهن و همه فیبر غذایی و اسیدهای چرب ضروری آن از بین می رود.
لیمو شیرین منبع غنی از فولیک اسید است که در حمایت از استخوان ها و مفاصل نقش دارد
لیموشیرین میوه ای از خانواده ی مرکبات است که بومی آسیای جنوب شرقی است. درخت آن تا ۶۰ متر رشد می کند و در سال های پنجم تا هفتم از رشد درخت، میوه می دهد؛ میوه هایی به رنگ زرد و گرد که با رشد بیشتر کاملاً زردرنگ می شوند.
این که فصل زمستان آرام آرام رخ می نماید تنها دلیل مصرف لیمو شیرین؛ این میوه ی تر و تازه و شاداب نیست، در این مقاله به چهارده خاصیت برتر این میوه ی زردپوش می پردازیم که دلایل محکم و متنوعی برای مصرف آن است.
پرتال اجتماعی واکنش: برنامهریزی برای زندگی شبیه تیراندازی است. باید مثل رابینهود خوب هدف بگیرید و با دقت و نیروی مناسب تیر را رها کنید. بیایید با کمک مهندس شعبانعلی، مدرس و نویسنده هدفهایی هوشمندانهتر انتخاب کنیم. این هدف حتما نباید خرید یک خانه جدید یا یک ماشین لوکس باشد. شاید هدف شما کاهش وزن یا داشتن یک زندگی شادتر است.
گاهی نرسیدن به هدف دلیل تنبلی نیست
خیلی از هدفهای ما ممکن است از لیست سال های گذشته وجود داشته باشند. پس قبل از اینکه سراغ هدفهای جدید برویم با هم مرور کنیم که چرا به برخی از هدفهای گذشته نرسیدیم. همیشه از برنامههای اولیه برای شروع جدید یادگیری زبان است. مثلا اگر با خودتان قرار گذاشتهاید که از امروز ۲۰ لغت جدید یاد بگیرید و نشده، خودتان را سرزنش نکنید! بپذیرید خیلی از مواقع نرسیدن به هدفها ناشی از تنبلی یا بیتعهدی ما نسبت به خودمان نیست بلکه از اول نوع انتخاب هدف اشتباه بوده. این هدفها گاهی مثل یک کابوس بد در گوشهای از ذهن میماند و اذیتتان میکند. همه برنامههایی که به آن نرسیدهاید را حذف نکنید و بپذیرید بخشی از هدفهای گذشته شما ناخواسته در جدول هدفهای حال هم باقی میماند. مگر با ۲ استثنا:
وقتی صحبت از لزوم حریم خصوصی در روابط میان فردی می شود، همه موافق هستند به اینکه هیچ فردی به ما نمی تواند آنقدر نزدیک باشد که همه اسرار درونی مان را با او در میان بگذاریم. اصلا در میان گذاشتن تمام آنچه در درون ما می گذرد یا مسائلی که برای ما پیش می آید به یک نفر، با عقل نیز سازگار نیست
اما اگر صحبت به لزوم حریم خصوصی در روابط همسران برسد، برخوردها متفاوت می شود. برخی چنان موضع گیری می کنند که گویی وجود حریم خصوصی در رابطه همسران قدم اول طلاق یا حداقل قدم اول طلاق عاطفی است.
البته از حق نگذریم در مقابل نیز برخی چنان از لزوم حریم خصوصی در رابطه طرفداری می کنند که گویی می خواهند همسران را به دو نفر با داشتن رابطه ای در حد همکاری سوق دهند؛ اما حد میانه و نقطه تعادل در این بین کجاست؟
همیشه برخوردهای همراه با افراط و تفریط از آنجایی ناشی می شود که افراد باورهای اشتباهی در مورد موضوع دارند. در رابطه با موضوع داشتن حریم خصوصی در رابطه همسران نیز داستان به همین منوال است. متاسفانه باورهای غلطی در این مورد وجود دارد که به موضع گیری هایی غیرمنطقی منجر می شود. باورهایی که در این شماره برخی از آنها را مرور می کنیم.
«ازدواج شریک شدن در همه ابعاد است؛ پس حریم خصوصی در روابط همسران بی معناست.»
بسیاری از همسران تصور می کنند وجود حریم خصوصی معنایی ندارد و تصور می کنند هر چقدر بیشتر به همسرشان نزدیک باشند بهتر است. اگر به یاد داشته باشیددر مورد عوارض خودتمایزنیافتگی مطلبی داشتیم و اشاره کردیم که نبود استقلال عاطفی در همسران، خود یکی از دلایل طلاق به شمار می رود.
زندگی زناشویی عاشقانه شما ممکن است تحت تاثیر مسائل پیش پا افتاده ای باشد و همین مسائل سطحی می توانید زندگی زناشویی خوب تان را خراب کند. بهتر است قبل از خراب شدن رابطه عاشقانه تان مراقب این مسائل باشید.
تهدیدهایی که زندگی عاشقانه شما را هدف قرار داده است
بسیاری از زن و شوهرها زندگی خود را با عشق شروع می کنند اما بدلیل ناآگاهی و بی تدبیری بر مشکلاتشان افزوده می شود. برای خوشبخت شدن روابط خود را دوباره ارزیابی کنید و به فکر درمان باشید و یک سری اصول را مورد توجه قرار دهید …
در زندگی مشترک مسائل زیادی است که می تواند مشکل ساز باشد، مثل تفاوتهای ارتباطی که بین زن و مرد وجود دارد. به طور مثال تحقیقات نشان می دهد، مردان هدف مدار و کلی نگر هستند و در هنگام صحبت درباره موضوعی سریع به سراغ اصل مطلب می روند در حالیکه زنان جزئی نگر هستند و درباره مسئله ابتدا شروع به پرداختن جزئیات آن می کنند و بعد از کلی مقدمه چینی سراغ اصل مطلب می روند و در این میان مرد حوصله اش سر می رود و ممکن است راه حل خود را ارائه دهد، عصبانی شود و یا اصلا توجهی به صحبت همسرش نکند. زن فکر می کند چرا شوهرم مرا درک نمی کند. عدم درک زن و شوهر از تفاوتهای ارتباطی شان آنها را خسته و ناتوان می سازد.
سه عبارت هست که اگر با همسرتان در میان بگذارید به احتمال زیاد، او را دشمن خود خواهید کرد
سه عبارت هست که اگر با همسرتان در میان بگذارید؛ چه نیتتان خیر باشد و چه نباشد، به احتمال زیاد، او را دشمن خود خواهید کرد. واکنش احتمالی به چنین جملههای نسنجیدۀ نامناسبی در دامنهای از رفتارهای همراه با سکوت تا انفجار سرخوردگیها و ناکامیها در برابر ناتوانی شما در همدردی و درک طرف مقابلتان قرار خواهد گرفت.
1 -«نباید اینطور احساس کنی»
همۀ «بایدها» توأم با قضاوت است. اغلب در استفاده از چنین عباراتی همسر خود را در حالت تدافعی قرار میدهید و غیرمستقیم به خاطر شیوهای که واکنش نشان داده است به او حمله میکنید و بهصراحت میگویید که احساسات او اشتباه است یا دستکم توجیهی ندارد. بر اساس تاریخچۀ زندگی مشترک شما و اینکه همسر شما چگونه صحبتهایتان را تفسیر میکند، ممکن است پریشانی خود را کاملاً واقعی، منطقی و معقول بداند؛ بنابراین گفتن اینکه از حرف من چنین برداشتی نکن، میتواند شبیه به تکان دادن پارچۀ قرمز در برابر گاو خشمگین در میدان بازی باشد و باعث آزار و اذیت او شود و به او این احساس را بدهد که مورد تمسخر قرار گرفته است.
ازدواجی که با عشق و تفاهم متقابل شروع میشود، تقریباً قابلپیشبینی است
آیا تفاهم اخلاقی که در ابتدای رابطه متوجه آن میشوید یک ازدواج بادوام و موفق را تضمین میکند؟ با آمار پنجاه-پنجاه ازدواجها که نیمی از آنها موفق شده و نیمی دیگر به طلاق منجر میشود، قابل درک است که خیلی افراد دوست داشته باشند بدانند که ارتباط آنها به کدامیک از این دو راه منجر خواهد شد. اگر ازدواج دومتان باشد، احتمال موفق شدن حتی پایینتر هم میآید.
البته یک خبر خوب برای زوجها داریم، حتی برای زوجهایی که برای بار دوم است که ازدواج کردهاند. خبر این است که نتیجه ازدواجی که با عشق و تفاهم متقابل شروع میشود، تقریباً قابلپیشبینی است. و مهمتر اینکه، موفقیت ازدواج به عواملی بستگی دارد که کنترل آن در دست خودتان است.
سعی کنیم رابطه خوبی با خانواده همسرمان داشته باشیم
شناخت خانواده همسر فقط دانستن نام و نام خانوادگی و تعداد اعضای خانواده و میزان درآمد و تحصیلاتشان نیست. این شناخت ها می تواند به شما کمک کند تا بدانید چگونه با آن ها ارتباط داشته باشید تا با حداقل اختلاف رو به رو شوید.
همه ما با ورود به زندگی شخص دیگری به نام همسر، خواهی نخواهی با جنبه های دیگری از وجود طرف مقابل خود و شکل جدیدی از زندگی آشنا می شویم. درواقع وقتی کسی را به این عنوان می پذیریم، نوع ارتباطمان با آن فرد دیگر مانند قبل نیست؛ هنگامی که عروس یا داماد خانواده ای می شویم، نوع ارتباطمان هم عوض می شود جنبه رسمی به خود می گیرد؛ زیرا علاوه بر طرف مقابل باید به خانواده او هم توجه داشته باشیم.
ای اهل ایمان! از بسیاری از گمانها در حقّ مردم بپرهیزید؛ زیرا برخی از گمانها گناه است و در اموری که مردم پنهان ماندنش را خواهانند تفحص و پیجویی نکنید و از یکدیگر غیبت ننمایید. آیا یکی از شما دوست دارد که گوشت برادر مردهاش را بخورد؟ بیتردید از این کار نفرت دارید و از خدا پروا کنید که خدا بسیار توبهپذیر و مهربان است.
منظور از «الظَّنِّ» اولی، گمانهای بد است که چون نسبت به گمانهای خوب در میان مردم بیشتر است لذا از آن تعبیر به کثیر شده و گر نه حسن ظن یا همان گمان خیر، نه تنها ممنوع نیست بلکه به آن توصیه هم شده است.
گمانهای بد، برخی مطابق با واقعند و برخی مخالف آن. آنچه بی تردید گناه است آن گمانهایی هستند که مخالف با واقع باشند لذا فرمود: «إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ». وجود همین دسته از گمانهای حرام در بین گمانهای بد کافی است حکم به پرهیز از تمام آنها بشود. بنابراین آیه شریفه مؤمنین را از هرگونه گمان بد (خواه موافق با واقع باشد؛ خواه مخالف) بر حذر میدارد.
«تجسس» به معنی جستجوگری است که معمولاً در امور نامطلوب به کار میرود و عاملی است برای کشف اسرار و رازهای نهانی مردم. از آنجا که اسلام میخواهد مردم در زندگی خصوصی خود از هر نظر در امنیت باشند بنابراین هرگز اجازه نمیدهد که رازهای خصوصی آنها فاش شود.
در سومین و آخرین دستور که در حقیقت معلول و نتیجه دو برنامه قبل است میفرماید: هیچکدام از شما غیبت دیگری را نکند و برای آنکه قبح و زشتی این عمل را کاملاً مجسم کند پرده از راز آن گشوده و حقیقت باطنی آن را بیان کرده است که همانا خوردن گوشت مردار است.
ای اهل ایمان! آیا شما را به تجارتی راهنمایی کنم که شما را از عذابی دردناک نجات میدهد؟ به خدا و پیامبرش ایمان آورید و با اموال و جانهایتان در راه خدا جهاد کنید. این ایمان و جهاد اگر به منافع فراگیر و همیشگی آن معرفت و آگاهی داشته باشید برای شما از هر چیزی بهتر است؛ چرا که خداوند متعال در اثر آن گناهتان را میآمرزد و شما را وارد بهشتی میکند که از زیر درختان آن نهرها جاریند و در خانههایی منزل میدهد که پاکیزه اند و در بهشتهای جاویدان قرار دارند؛ این است کامیابی بزرگ.
«تجارة» به معنای تصرف در سرمایه به منظور به دست آوردن سود است.در این آیه شریفه ایمان و جهاد، تجارت به حساب آمده که سرمایهاش جان آدمی و سود آن نجات از عذاب دردناک است.
خدای عز و جل با نکره آوردن کلمه تجارت (تجَِارَةٍ) آن را تجارتی مهم و عظیم و جلیل القدر معرفی کرده است و در بیان سود آن که همان نجات از عذاب است، نوع عذاب را هم بیان نکرد تا بفهماند آن قدر بزرگ است که در بیان نمیگنجد. آنگاه در آیه دوازده به بیان مصادیق این نجات میپردازد که همان مغفرت و جنت است. بنابراین آیات یازدهم و دوازدهم در مقام تفسیر کلمه «تجَِارَةٍ» است.
دو نکته
1. در آیه مورد بحث کلمه «ذنوبکم» مطلق آمده؛ یعنی نفرموده است که کدام گناه آمرزیده میشود. از این اطلاق میتوانیم نتیجه بگیریم که تمامی گناهان با شرایطی که ذکر شده آمرزیده میشود. از اینکه آمرزش را مقدمه داخل شدن در بهشت جاودان ذکر فرموده نیز میتوان دریافت که تمام گناهان بخشیده میشود؛ زیرا معنا ندارد که کسی داخل چنین بهشتی بشود، در حالی که هنوز پارهای از گناهانش آمرزیده نشده باشد.
2. بر اساس این آیه شریفه، آنچه مؤمن به خدا میدهد متاع ناچیز این دنیای ناپایدار است و آنچه خدا به مؤمن وعده داده تا او را بهره مند سازد، نعمتها و زندگی جاودان است؛ به همین جهت و برای تاکید بر این مطلب بود که در پایان آیه فرمود:«ذلِکَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ؛ این پیروزی عظیمی است».
خدا شما را از نیکی کردن و عدالت نسبت به کسانی که درکار دین با شما نجنگیدند و شما را از دیارتان بیرون نکردند باز نمیدارد زیرا خدا عدالت پیشگان را دوست دارد. خدا فقط شما را از دوستی با کسانی نهی میکند که در کار دین با شما جنگیدند، و از دیارتان بیرون راندند، و در بیرون راندنتان به یکدیگر کمک کردند. و کسانی که با آنان دوستی کنند، پس دوستی کنندگان همان ستمکارانند.
این آیات از مهمترین آیات قرآن در عرصه بین الملل است که تکلیف سطح و نوع تعامل حکومت اسلامی با کشورهای غیر اسلامی را بیان میکند.
بر اساس این آیات رابطه عادلانه و بر پایه احترام متقابل و رعایت قراردادهایی که بین شما و آنها وجود دارد امری روا و جایز است؛ اما این رابطه حسنه تا زمانی است که آنها نسبت مسلمانان و حکومت اسلامی توطئه نکرده باشند و به صورت علنی و یا پشت پرده؛ تنهایی و یا گروهی در صدد ضربه زدن به مسلمانان و نظام اسلامی نباشند که اگر این گونه شد ارتباط یا آنها قطع و پاسخ قاطع و مناسبی به آنها داده میشود.
یک سوال بر اساس این آیات شریفه
به نظر شما رابطه حکومت اسلامی ایران با دولت انگلستان که دشمنی پنهان و آشکار او با دولت و ملت مسلمان ایران بر کسی پوشیده نیست و رهبری اسلامی هم حضرت امام (ره) وهم مقام معظم رهبری بارها و بارها بر خباثت و دشمنی این رژیم تاکید کرده اند چگونه باید باشد؟
قمه زنی از جمله بدعتها است که بواسطه آن خسارات بسیاری بر ما وارد شده است و شیعه را در جهان به واسطه این کار به جنون متّهم می کنند و در این زمان، صراحتاً اعلام می کنیم که باید از این کار خودداری شود و در عبارتی ساده، آسیب رساندن به بدن حرام است خواه از طریق قمه زنی باشد یا زنجیرهای تیغه دار یا ضربات شدید به بدن که باعث آسیب جدّی می شود.
هرکارى که باعث وهن دین و مذهب گردد حرام است و باید از آن اجتناب شود.
قمه زدن در عزای امام حسین(علیه السلام)-با صرف نظر از اضرار به نفس- یکى از آسیبهاى آن در حال حاضر، وهن دین و مذهب است.
امروزه، این عمل، باعث نوعى دلزدگى نسبت به دین اسلام و مذهب شیعه شده و سبب میشود شیعه در میان مذاهب اسلامى متّهم به غلوّ شود.و به جای اینکه موجب علاقهی مردم به امام حسین(علیه السلام)-و قیام عاشورا شود، در چشم جهانیان موجب وهن مذهب شیعه میشود.
آیت الله خامنه ای: اگر مراسم شبیه خوانى مشتمل بر امور دروغ و باطل نباشند و مستلزم مفسده هم نباشند و با توجه به مقتضیات زمان باعث وهن مذهب نشوند، اشکال ندارند، ولى در عین حال بهتر است که به جاى آنها، مجالس وعظ و ارشاد و ذکر مصائب حسینى و مرثیه خوانى بر پا شود.
آیت الله مکارم: چنانچه تعزیه خوانى، مشتمل بر امر حرامى مانند: دروغ یا هتک حرمت امامان بزرگوار و بزرگان دیگر و امثال اینها نباشد و مانع مجالس سخنرانى و نماز نگردد، اشکالى ندارد. سایت حضرات آیات خامنه ای مکارم شیرازی
در این مطلب به بررسی عوامل افزایش رزق و روزی پرداخته و با استفاده از قرآن کریم و احادیث معصومین (ع) علل افزایش رزق و روزی را بیان می کنیم.
مقدمه
جلب روزی و افزایش یا کاهش آن، معلول علل و عوامل مختلفی است. به عنوان مثال، تدبیر و تلاش فرد، پیگیری، صبر و استقامت او و عواملی از این قبیل در کسب روزی و افزایش و ازدیاد آن مؤثر است و بر عکس، بی تدبیری، سستی و تنبلی، بی حوصلگی و از میدان به در رفتن در اثر سختی و مشکلات کار، از دلایل فقر و عوامل کاهش رزق و روزی است.
عوامل مذکور را می توان به عنوان «عوامل فردی» نام گذاری کرد؛ چرا که همه آنها به خصوصیات فردی افراد بستگی دارد؛ اما سؤال اینجاست که آیا همه عوامل مؤثّر در افزایش یا کاهش رزق و روزی، در عوامل فردی خلاصه می شود؟ و یا خارج از اراده و ویژگی های فرد فرد انسان ها، عوامل دیگری در رزق آنها مؤثّر نیست؟ و یا علاوه بر دخالت عوامل فردی، عوامل دیگری خارج از اراده انسان وجود دارد که در کم یا زیاد شدن روزی او دخالت دارند؟
پاسخ این سؤالات مثبت است؛ یعنی علاوه بر عوامل فردی، عوامل دیگری وجود دارند که در روزی افراد تأثیرگذارند. به عنوان مثال، چنانچه روش توزیع ثروت در اجتماع ناعادلانه و نامناسب باشد، هر چقدر افراد این جامعه اهل تدبیر و تلاش و استقامت باشند، به نتیجه کار خود نخواهند رسید و دست رنج مناسب خود را دریافت نخواهند کرد.
این گونه عوامل که مربوط به سیستم اقتصادی جامعه و جهت گیری و اهداف اقتصادی حاکمان آن است، در قالب «عوامل اجتماعی» قابل بحث و بررسی است. در این مقاله، تنها به کار و تلاش که یکی از عوامل فردی افزایش روزی است، می پردازیم.
امروزه کودکان و نوجوانانی در دنیا وجود دارند که ثروتشان بیشتر از بسیاری از افراد بزرگسال در کشورهای مختلف است. برخی از این کودکان با استفاده از استعداد خود به این ثروت رسیدهاند اما برخی دیگر نیز اکثر دارایی خود را از طریق شهرت، ثروت و یا نفوذ خانواده خود کسب کردهاند.
به گزارش جامجم آنلاین به نقل از دیجی رو، در این تاپ 10 قصد داریم تا شما را با ثروتمندترین کودکان دنیا آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید!
10- جیدن اسمیت
جیدن کریستوفر سیر اسمیت (Jaden Christopher Syre Smith) یک بازیگر و رپر آمریکایی است. او فرزند ویل اسمیت و جادا پینکت اسمیت است. وی اولین بار در سال 2006 همراه با پدر خود در فیلم «در جستجوی خوشبختی» بازی کرد.
او همچنین از هفت سالگی در پروژههای مختلفی به هنرنمایی پرداخته و درآمد کسب کرده است که برای کودکی در آن سن بسیار خوب است.
ثروت شخصی او در حال حاضر حدود 9 میلیون دلار تخمین زده میشود اما خانواده اسمیت در حال حاضر 554 میلیون دلار دارایی دارند که در نهایت به جیدن و خواهرش خواهد رسید.
یک پزشک استرالیایی مدعی است که نخستین دستگاه اوتانازی (خودکشی خودخواسته) را طراحی کرده است. بر طبق ادعای این پزشک استرالیایی این دستگاه غیرانسانی و غیر اخلاقی به زودی در سراسر جهان عرضه می شود.
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل ، دکتر فیلیپ نیچکه، مشاور متخصص اوتانازی (مرگ خودخواسته) ، نخستین ماشین سه بعدی را برای انجام خودکشی در جهان راه اندازی کرده است.
این دستگاه که «سارسو» نام دارد این امکان را به افراد می دهد تا به زندگی خود به صورت کاملا خودخواسته پایان بدهند. پس از اینکه فرد در این دستگاه کپسول مانند جان خود را از دست می دهد، سایز کپسول تغییر کرده و دو برابر می شود و در واقع به شکل یک تابوت در می آید.
دکتر نیکچه به همراه یک مهندس دیگر به نام الکساندر بانیک این دستگاه را در هلند طراحی کرده اند.
این دستگاه مرگ برای نخستین بار در اکتبر گذشته در خلال کنفرانسی در کانادا مطرح و معرفی شد. فردی که در این کپسول مرگ قرار می گیرد با فشار دادن یک دگمه به زندگی خود پایان می دهد.
نیتروژن مایع موجود در این دستگاه زمانی فعال می شود که فرد متقاضی مرگ پس از قرار گرفتن در کپسول یک دکمه را فشار دهد. پس از فشار دادن این دکمه کپسول از نیتروژن مایع پر می شود و در عرض چند دقیقه باعث مرگ یک آرام می شود.
در صورت عرضه این دستگاه مرگ به بازار کاربران برای تهیه آن نیازمند تکمیل یک پرسشنامه روانشناختی آنلاین به منظور دریافت یک کد دسترسی 4 رقمی برای کپسول هستند.
دکتر نیتچکه می گوید هدف نهایی او کمک به مردم در سراسر جهان است که در مواقع سخت به طور آرام و بدون درد به زندگی خود پایان دهند!
نیتچکه در گفت و گویی تاکید کرد: «سارسو از هیچ گونه دارویی استفاده نمی کند و قرار نیست سوزنی وارد بدن فرد شود.»
وی همچنین تاکید کرد که سارسو برای نیاز به مواد اوتانازی و تقاضای رو به رشد مرگ در سالمندان اختراع شده است.
اختراع این دستگاه زنگ خطری برای تمام دنیا خواهد بود، قطعا حتی اگر میل به خودکشی هم وجود نداشته باشد افراد مختلف در زمان های سخت به فکر تهیه این دستگاه و خودکشی می افتند.