ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

همگام با ولایت

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

همگام با ولایت

 

بیانات امام خامنه ای در مراسم دانش ‌آموختگی دانشجویان دانشگاه ‌های افسری ارتش + آلبوم عکس
در دانشگاه افسری امام علی علیه‌ السلام (۱)

 

 

بسم ‌الله ‌الرّحمن ‌الرّحیم
والحمدلله ربّ العالمین والصّلاة والسّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین.
دیدار با شما جوانان عزیز در این مراسم ، یک دیدار شیرین و امید بخش است ؛ همیشه همین‌جور است و هر سال احساس میشود که به توفیق الهی ، مجموعه‌ ی دانشجویان دانشگاه‌های افسری در نیروهای چندگانه‌ ی ارتش ، پیشرفتهای معنوی و مادّی بیشتری دارند . این برای ما جای خرسندی بسیار و به ‌معنای حقیقی کلمه ، یک مژده است.

 

 

 
 
آلبوم عکس این دیدار

بارها عرض کرده‌ایم که ثروت واقعی کشور، شما جوانها هستید؛ در هرجا که هستید، ذخیره‌ای هستید برای عزّت کشور و بقا و استقلال کشور و پیشرفت کشور. البتّه برخی از بخشها اهمّیّت بیشتری دارند، ازجمله بخش حفظ امنیّت کشور که این به عهده‌ی شما است. شما جوانهای نیروهای مسلّح، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مسئولیّتهای کشور را بر دوش میگیرید. آنهایی که امروز سردوشی گرفتند و آنهایی که امروز درجه گرفتند، در واقع گامهای بلندی را آغاز کردند در یک راهی که حقیقتاً یک راه پُرافتخار است؛ راه حفظ امنیّت و عزّت کشور. اینکه میگوییم امنیّت یکی از مهم‌ترین بخشها است، به‌خاطر این است که هر پیشرفت دیگری متوقّف به امنیّت است. اگر امنیّت نباشد پیشرفت علمی هم نیست، پیشرفت صنعتی و اقتصادی هم نیست؛ اگر امنیّت نباشد، آرامش و اطمینان و سکینه‌ی روحی در مردم وجود ندارد. در فضای ناامن، آرزوهای بزرگ و آرمانهای درخشان، در ذهنها فراموش میشود؛ همه به فکرِ حفظِ امنیّتِ جانِ خود هستند. وقتی در کشور امنیّت هست، آن‌وقت این یک عرصه‌ای است، یک بستری است برای رشدِ همه‌ی عناصرِ رشدِ یک کشور و عناصر پیشرفت یک کشور؛ شما یک‌ چنین مسئولیّتی به ‌عهده دارید.


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: بیانات امام خامنه ای در مراسم دانش ‌آموختگی دانشجویان دانشگاه ‌های افسری ارتش

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 / 10 / 1396 | 8:3 | نویسنده : اکبر احمدی |

همگام با ولایت

بیانات حضرت امام خامنه ای در دیدار بسیجیان به مناسبت فرا رسیدن هفته ‌ی بسیج (۱) + آلبوم عکس

بسم الله الرّحمن الرّحیم
الحمدلله‌ ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّةالله فی الارضین.
خیلی خوش‌ آمدید ؛ جلسه‌ ی امروز حقیقتاً جلسه‌ ی بسیار مفید و درس‌ آموزی بود و نشان داد که بسیج - که یک پدیده‌ ی کم‌ نظیر انقلاب اسلامی و از ابتکارات امام بزرگوار است - ظرفیّتی دارد که میتواند در همه‌ ی بخشهای مورد نیاز در کشور حضور فعّالی داشته باشد ؛ میتواند گره‌ های مشکل را باز کند . جمع صحبت‌ کنندگان و سخنرانان امروز در واقع پوشش دادند به اغلب بخشهای مورد نیاز کشور؛ پیشنهادهایی کردند؛ پیشنهادهای مفید و بسیاری از اینها قابل اجرا. البتّه ما ان‌شاءالله در مورد این نظرات دوستان، پیشنهادهای دوستان بایستی جمعی را بگماریم که بررسی کنند جوانبش را، ملاحظه کنند و این پیشنهادها را به عمل نزدیک کنند. صمیمانه تشکّر میکنم از همه‌ی این برادران و خواهر محترمی که صحبت کردند و بیاناتی [ارائه] کردند.

 

 

آلبوم عکس دیدار بسیجیان

همان‌طور که عرض شد مسئله‌ی بسیج، مسئله‌ی بسیار مهمّی است، مسئله‌ی عمیقی است. بسیج یعنی گِرد‌ آوردن امکانات و به خط کردنِ ظرفیّتها برای رسیدن به مقصود در یک امری که مورد توجّه است؛ این معنای بسیج است. انقلاب اسلامی اگر همه‌ی آنچه را ما امروز داریم داشت، ولی بسیج عمومی و مردمی را نداشت، قطعاً لَنگی مهمّی در کارهایش به ‌وجود می‌آمد. سازمان مقاومت بسیج که بحمدالله امروز مجموعه‌ی کارآمدی است، یک نمادی از بسیج عمومی مردمی است؛ بخش سازمان‌یافته‌ی بسیج عمومی مردمی است. این سازمان -سازمان بسیج- وظایف مهمّی را برعهده گرفته است؛ این وظایف بزرگ و حسّاس و مهم در همه‌ی بخشها پراکنده است. مخاطب این حرکت و این اقدام فقط جوانها نیستند، فقط مردان نیستند؛ جوان و نوجوان و میان‌سال و پیر و مرد و زن و همه، مخاطب این سازمان‌دهی و تمرکز حسّاس سازمان مقاومت بسیجند. در هر نظامی، در هر کشوری، آن عنصری که حرف نهایی را میزند نیروی انسانی است. کشورهای پیشرفته‌ی مادّی عالم با نیروی انسانی زحمت‌کش و فعّال خودشان که تنبلی را کنار گذاشتند و دنبال کار را گرفتند -ولو در طلب دنیا، ولو در راه دنیا و برای پول- به‌خاطر پیگیری نیروی انسانی و توانایی‌های نیروی انسانی به یک نقطه‌ی اوجی رسیدند در همان مسئله‌ی مادّی؛ این همان وعده‌ی الهی است. وعده‌ی الهی میگوید که اگر مجموعه‌ای، جامعه‌ای، دنبال دنیاطلبی باشند و تلاش کنند، به آن میرسند؛ اگر دنبال ارزشهای معنوی و تعالی حقیقی باشند و تلاش کنند، به آن میرسند: کُلًّا نُمِدُّ هٰؤُلآءِ وَ هٰؤُلآءِ مِن عَطآءِ رَبِّک‌؛(۲) هم دنیاطلبان را خدای متعال کمک میکند، هم ارزش‌طلبان و تعالی‌طلبان را خدای متعال کمک میکند؛ منتها آن کسانی که همّتشان فقط به‌قدر فراورده‌های زندگی مادّی است، به همین میرسند؛ معنای زندگی حقیقی را نمیفهمند، طعم معنویّت را نمیچشند؛ البتّه این[طور] است.



موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: بیانات حضرت امام خامنه ای در دیدار بسیجیان به مناسبت فرا رسیدن هفته ‌ی بسیج

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 / 10 / 1396 | 8:2 | نویسنده : اکبر احمدی |

همگام با ولایت

 

بیانات امام خامنه ای در دیدار شرکت‌ کنندگان در اجلاس «محبان اهل ‌بیت (ع) و مسئله تکفیری ‌ها»

 

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم (۱)
والحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی آله الطّیّبین الطّاهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدّین.
برادران عزیز ، خواهران عزیز ! خیلی خوش ‌آمدید ؛ به همه‌ ی شما از صمیم دل خوشامد عرض میکنیم . شما در اینجا ، در خانه‌ ی خودتان و میان برادران خودتان هستید‌ ؛ ما به این چشم نگاه میکنیم به برادران مسلمانمان در هر نقطه‌ ی از عالم ؛ [با هم] برادر هستیم ، شما را برادر خودمان میدانیم و احساسات برادرانه را در عمل هم - به توفیق الهی و به کمک الهی - نشان داده‌ ایم.

 

 
 
آلبوم عکس امام خامنه ای در دیدار شرکت‌ کنندگان در اجلاس محبان اهل ‌بیت (ع) و مسئله تکفیری ‌ها
 
موضوع این اجلاس که محبّت اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) است، موضوع بسیار مهمّی است. حبّ اهل‌بیت مخصوص یک گروه خاصّی در اسلام نیست؛ همه‌ی مسلمین اهل‌بیت پیغمبر را دوست میدارند؛ همه‌ی مسلمین نسبت به اهل‌بیت پیغمبر ارادت دارند. یک عدّه‌ی خیلی معدود و قلیلی به‌‌عنوان نواصب(۱) در تاریخ بودند که آنها هم به احتمالی انگیزه‌هایشان انگیزه‌های سیاسی بود، نه به معنای واقعی انگیزه‌ی دینی؛ لکن قاطبه‌ی مسلمین، از صدرِ اوّل تا امروز محبّ اهل‌بیت محسوب میشوند. خب، همین یک جمله برای ما یک درس است؛ آن درس این است که پس به‌وسیله‌ی محبّت اهل‌بیت، میشود در میان مسلمین اجماع ایجاد کرد؛ میشود این را یک محوری قرار داد برای اتّحاد و اتّفاق مسلمین. همچنان‌‌‌‌که وجود مبارک پیغمبر اسلام وسیله و محور وحدت بین مسلمین است، و همچنان‌که قرآن و کعبه‌ی شریف محور اتّحاد مسلمین است، محبّت اهل‌بیت هم میتواند محوری باشد برای اتّحاد مسلمین و دلها را به هم نزدیک کند.


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: بیانات امام خامنه ای در دیدار شرکت‌ کنندگان در اجلاس «محبان اهل ‌بیت (ع) و مسئله تکفیری ‌ها»

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 / 10 / 1396 | 7:59 | نویسنده : اکبر احمدی |

ترفندهای شبهه افکن ها(۷) دست مایه قرار دادن احکام

حکم نزدیکی در ماه رمضان,نزدیکی کردن در ماه رمضان,نزدیکی در ماه رمضان

ترفندهای شبهه افکن ها(۷)

 

دست مایه قرار دادن احکام

 در این روش اسلامستیزان سعی میکنند از راه مقایسه کردن احکام دین مبین اسلام با حقوق بشر وارد بحث شوند.

  این راه در واقع یک بازی کودکانه با بحث است و یک سفسطه بیش نیست ولی خیلی جالب است که بیشترین اثر را در گمراهی جوانان همین راه داشته است؛ به طوری که اگر به وبسایتهای ملحدین بروید خواهید دید که بارها و بارها احکام شرعی را به مقایسه با حقوق بشر و حقوق زنان میگذارند.

 اما چرا میگویم این راه سفسطه است؟ من از شما میپرسم کدام آدم عاقلی اول احکام یک دین را مینگرد و بعد عقاید آن دین را؟ اگر قرار باشد ما با این احکام دینها را بررسی کنیم که همۀ مذاهب را باید محکوم کرد . به عنوان مثال در دین زرتشت که خیلی توسط این ملحدین دستمایه قرار میگیرد و سعی میکنند خود را زرتشتی جا بزنند(در حالی که بیدین هستند) احکامی چون تحریم رساندن هرگونه آلودگی به آتش و نیز ممنوعیت طلاق مگر در موارد خاص را شاهد هستیم . همچنین تمام مذاهبی که میشناسیم با هم جنس گرایی مخالفند۱ و باز برای مثال در دین زرتشت نیز حکم اعدام(پاره کردن شکم) برای آن صادر شده است.(البته منظورم این نیست که من دین زرتشت را الگو قرار داده ام بلکه میخواهم به کسانی که زرتشت را دستمایۀ دشمنی با اسلام قرار داده اند بگویم دین زرتشت هم با آنها موافق نیست) پس آیا باید تمام مکاتب الهی را محکوم کرد فقط به این خاطر که قانون روز این کار را آزاد کرده است؟!


موضوعات مرتبط: شبهات
برچسب‌ها: ترفندهای شبهه افکن ها(۷) دست مایه قرار دادن احکام

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 29 / 10 / 1396 | 7:46 | نویسنده : اکبر احمدی |

ترفندهای شبهه افکنها(۸) تحقیر و توهین

نقد و انتقاد

ترفندهای شبهه افکنها(۸)

 

تحقیر و توهین 

 

 وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ آمِنُواْ کَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُواْ أَنُؤْمِنُ کَمَا آمَنَ السُّفَهَاء أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاء وَلَـکِن لاَّ یَعْلَمُونَ(بقره: ۱۳) 

 

 طعم این روش را تقریبا هر فرد مؤمن به اسلام، چشیده است. افراد غیرمذهبی که ندای احترام به نظر مخالفشان، گوش فلک را کر کرده است حتی قادر نیستند ظاهر و لباس مذهبیها را تحمل کنند چه رسد به سخنانشان را! خب این عدم تحمل را چگونه باید نشان دهند تا ژست "تمدن"شان خراب نشود؟ بله! تنها راه تمسخر و در صورتی که جا داشته باشد ناسزاگویی است. 


موضوعات مرتبط: شبهات
برچسب‌ها: ترفندهای شبهه افکنها(۸) تحقیر و توهین

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 29 / 10 / 1396 | 7:43 | نویسنده : اکبر احمدی |

ترفندهای شبهه افکنها(9): سوء استفاده از احساسات بانوان

10 نشانه مردان سوءاستفاده گر

ترفندهای شبهه افکنها(9): سوء استفاده از احساسات بانوان

 

سوء استفاده از احساسات بانوان

 

 

 

  یکی از کاراترین ترفندهای شبهه افکنها سوء استفاده از  احساسات بانوان است؛ بدین شکل که سعی میکنند به بانوان اینگونه تلقین نمایند که اسلام در حقّ آنها جفا کرده است!

 

 

 

 این ترفند از آنجایی روی بانوان مؤثرتر است که بانوان موجوداتی حسّاسترند. بسیاری از بانوان به لحاظ روانی از اینکه خود را در شرایطی ببینند که بدانها ظلم شده است احساس آرامش پیدا میکنند و حس میکنند که موجوداتی بی‌آزار و در نیتیجه نیکویی هستند. در مقابل جنس مرد نیز در این زمینه حساسیت مشابهی دارد؛ یعنی در شرایطی که یک زن را مظلوم ببیند نسبت به او احساس ترحّم شدیدتری پیدا میکند تا شرایطی که یک مرد را مظلوم ببیند(جالب اینکه بانوان هم از دیدن ظلم به یک زن بیشتر متأثر میشوند تا دیدن ظلم به یک مرد!!!) پس بدیهی است که نگرش انسانها به زن با نگرششان به یک مرد فرق دارد. از همین رو است که اسلامستیزان به بیان بخشی از احکام زنان یا سخنان قرآن و سخنان معصومین که گاها جعلی یا نقل قول ناقص است، شرایط را طوری نشان میدهند که گویی در اسلام به زن ظلم میشود و این مظلوم نشان دادن زن روی مخاطبینشان اثر فراوان دارد. خب بیایید قضیه را موشکافی کنیم:


موضوعات مرتبط: شبهات
برچسب‌ها: ترفندهای شبهه افکنها(9): سوء استفاده از احساسات بانوان

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 29 / 10 / 1396 | 7:39 | نویسنده : اکبر احمدی |

جیب‌بُر

جیب‌بُر

3296.jpgگفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: بانک مرکزی اعلام کرده که بانک‌ها باید به آن عده از متقاضیان وام که دولت تعهد کرده است بدون وثیقه وام بدهند.

گفت: منظورش وام‌های 2 و 3 و 5 میلیونی که نیست.
گفتم: خب! معلومه که منظورش وام‌های کلان چند صد میلیارد تومانی است.

گفت: اگر مثل خیلی دیگر از بدهکاران کلان بانکی، بدهی خود را پس ندادند چی؟! وثیقه‌ای هم نداشته‌اند که به نفع بانک ضبط شود.
گفتم: در آن صورت مثل بقیه بدهکاران کلان می‌خورند و نم پس نمی‌دهند.

گفت: تکلیف پول کلان بیت‌المال که خرج کرده‌اند چه می‌شود؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! قاضی به یک جیب‌بر گفت؛ خجالت نمی‌کشی که دستت را توی جیب این آقا کرده‌ای؟ دزد گفت؛ قربان! تصور کردم که جیب خودم است! قاضی پرسید؛ پس چرا پول‌ها را درآوردی؟ و جیب‌بر جواب داد؛ یعنی می‌فرمائید اختیار جیب خودم را هم ندارم؟!



موضوعات مرتبط: خنده های حلال
برچسب‌ها: جیب‌بُر

تاريخ : پنج شنبه 28 / 10 / 1396 | 7:33 | نویسنده : اکبر احمدی |

هوش سرشار!

هوش سرشار!

3295.jpgگفت: دستگاه قضایی یک ناظم فاسدالاخلاق را به جرم سوء استفاده اخلاقی و آزار جنسی دانش‌آموزان به 100 ضربه شلاق، 2 سال تبعید و 2 سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی محکوم کرد.
گفتم: یعنی همچنان می‌تواند در استخدام آموزش و پرورش باشد و بعد از 2 سال دوباره فعالیت! خود را از سر بگیرد؟!

گفت: چه عرض کنم؟! انگار نه انگار که «فعالیت»! این ناظم فاسدالاخلاق در چه زمینه‌ای بوده است؟! و ظاهراً مهم نیست که بار دیگر دانش‌آموزان معصوم به دست این گرگ درنده سپرده شوند!
گفتم: یک سارق را برای انتقال به زندان در اختیار ماموری گذاشته بودند. در بین راه سارق از مامور پرسید؛ کبریت داری؟ مامور گفت؛ نه! و سارق گفت؛ پس دستبندم را باز کن از بقالی کبریت بخرم! و رفت که رفت. دفعه بعد باز هم همان سارق را به همان مامور سپردند و سارق بار دیگر ترفند قبلی را تکرار کرد ولی این بار مامور دستبند را باز کرد و گفت؛ خیال می‌کنی خیلی زرنگی! اینجا وایستا من خودم می‌روم کبریت می‌خرم و سارق باز هم رفت که رفت!



موضوعات مرتبط: خنده های حلال
برچسب‌ها: هوش سرشار!

تاريخ : پنج شنبه 28 / 10 / 1396 | 7:32 | نویسنده : اکبر احمدی |

خانه هسته‌ای

 

هسته‌ای

3293.jpgگفت: سفیر عربستان در انگلیس گفته است اگر توافق هسته‌ای 5+1 با ایران مستحکم نباشد، ما هم به دنبال صنعت هسته‌ای خواهیم رفت!
گفتم: اگر تا آن موقع از آل‌سعود اثر و نشانه‌ای روی زمین باقی مانده باشد، خب! بروند.

گفت: حالا بر فرض که تا چند ماه دیگر آل‌سعودی وجود داشته باشد، چطوری می‌خواهند دنبال صنعت هسته‌ای بروند؟! باید از آمریکا و اروپا بگیرند که آنها هم نمی‌دهند چون می‌دانند با سقوط آل‌سعود هر چه داده‌اند در اختیار نیروهای مقاومت قرار خواهد گرفت.
گفتم: یعنی سفیر عربستان هم مثل مفتی‌های وهابی دربارآل‌سعود حرف مفت زده؟

گفت: شاید منظورش از صنعت هسته‌ای، جمع‌آوری هسته خرماست! بالاخره، هسته، هرچه باشد، هسته است!
گفتم: یک دلال پوست گوسفند رفته بود خواستگاری، پرسیدند شغل شما چیه؟ گفت؛ متخصص «دامپیوتر» هستم! پرسیدند؛ سخت‌افزار یا نرم‌افزار؟ گفت؛ هیچکدام پشم‌افزار!



موضوعات مرتبط: خنده های حلال
برچسب‌ها: خانه هسته‌ای

تاريخ : پنج شنبه 28 / 10 / 1396 | 7:30 | نویسنده : اکبر احمدی |

از تن فروشی بدم می‌آمد اما حاضر می‌شدم به خاطر پول لباسم را بکنم!


به گزارش جنبش مقابله با رسانه‌های بیگانه، امپراتوری دروغ: منتقدان سال‌ها تلاش کرده‌اند بگویند که پورنوگرافی چگونه با استفاده از تکنیک‌های خاص رسانه‌ای مانند محل قرار دادن دوربین، حالاتی که از زنان خواسته می‌شود در حین تصویربرداری داشته باشند، بالاتر قرار گرفتن دوربین از بازیگر زن، تمرکز بیشتر دوربین بر سوژه زن تا عامل مرد، و از این قبیل، در حال القاء و بازتولید ابژگی زن، در دسترس بودن، ناتوان بودن، آسیب‌پذیر بودن، و از این قبیل است.

 


 

‫پورنوگرافی یک «صنعت» رسانه‌ای است که از راه تولید عکس، کارتون، و ویدئو، با محتوای جنسی و با به‌کارگیری شگردهای تصویری به‌منظور ایجاد تأثیر جنسی در مخاطب، تولید می‌شود. سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار صرف تولید این محصولات می‌شود و با گذر زمان، شیوه‌های جدیدی برای عادی‌سازی تولید و مصرف پورن به کار گرفته می‌شود.

 

 

پورن در حال حاضر در جوامع غربی مانند سال‌های دهه ۱۹ تابو محسوب نمی‌شود. مصاحبه‌های فراوانی که با ستاره‌های زن و مرد پورن صورت می‌گیرد، تصاویری که از آنان در زندگی روزمره منتشر می‌شود، مباحثه با مخالفان این صنعت، همه و همه به‌منظور عادی‌سازی پورن صورت می‌گیرد.

 

بااین‌حال، وقتی چنین مطالبی به عادی‌بودن فعالیت ستاره‌های پورن، هم‌چون همه مشاغل دیگر اشاره می‌کنند، از این واقعیت غافل هستند که مصاحبه‌ای که ترتیب می‌دهند، فرم بدن، نوع پوشش، حالات چهره، و نوع نگاه این ستاره‌ها در تصاویرشان، در تفاوت جدی با مردمان عادی در هر شغل فرضی دیگر است.




موضوعات مرتبط: هشدار
برچسب‌ها: از تن فروشی بدم می‌آمد اما حاضر می‌شدم به خاطر پول لباسم را بکنم!

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 27 / 10 / 1396 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

شبکه‌های ماهواره‌ای؛ آسیب‌ها، آثار و پیامدها!!!!

نتیجه تصویری برای ماهواره

مقدمه‌ای که در اینجا باید ذکر شود موضوع عدم اختیار و انتخاب‌گری در دریافت برنامه‌های ماهواره‌ای است. ماهواره بر عکس ویدئو یا حتی اینترنت، قابلیت کنترل و انتخاب ندارد. رسانه‌ای است که محتوای خود را بدون اختیار گیرنده به وی مخابره می‌کند و گیرنده نیز به دلیل حس تنوع‌طلبی تلاش می‌کند از همه ابعاد این رسانه استفاده کرده و در نتیجه خواه ناخواه درگیر مضرات آن نیز خواهد شد.

 

 

۱-ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار سنتی و مذهبی خانواده:

 

اگر غرب بتواند سد عفاف را در محیط خانواده به راحتی بشکند می‌تواند رابطه غیرمتعارف و نزدیکی را بین محارم در خانواده تولید کند که تبعات آن در بیرون خانواده مشخص می‌شود. غرب با رسانه، مادر و خواهر را در خانواده زمینه تحریک پذیری پسر خانواده قرار داده، در خانواده‌های سنتی جایگاه ویژه پدر و مادر به صورت طبیعی مانع بسیاری از انحرافات است. اما در شبکه‌های ماهواره‌ای یکی از اصلی‌ترین کارها خارج‌کردن پدر و مادر از محوریت خانواده و معرفی آن‌ها در اندازه زمینه‌ساز تولد است.

 

 

 

۲-ترویج و عادی جلوه‌دادن خیانت زن به شوهر و شوهر به زن و افزایش طلاق:

 

یکی از اصلی‌ترین شگردها و دسیسه‌های آن‌ها برای به هم ریختن خانواده سنتی، ترویج خیانت زن و شوهر به همدیگر و عادی جلوه دادن این‌ها به ویژه خیانت زن به شوهر است؛ مخصوصا اگر زن متوجه شد شوهرش به او خیانت کرده است یک حق مسلم و طبیعی اوست که او هم به شوهر خیانت کرده و انتقام بگیرد.

 

 

 

۳-عادی جلوه دادن ارتباط دختر و پسر پیش از ازدواج تاحد باردارشدن:

می‌خواهند ماهیت خانواده‌های موجود را به هم بزنند و اجازه ایجاد خانواده‌های سنتی و پایبند و مذهبی را ندهند. دختر اگر قبل از ازدواج ارتباط برقرار کرد و این ارتباط برایش عادی شد بعد از ازدواج هم معلوم نیست چقدر پایبند باشد. دغدغه بارداری دختران هم با ترویج سقط جنین از بین می‌رود. این مفهوم به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود.



موضوعات مرتبط: هشدار
برچسب‌ها: شبکه‌های ماهواره‌ای؛ آسیب‌ها، آثار و پیامدها!!!!

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 27 / 10 / 1396 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

ماهواره، رقیب همسران جوان !!!!


 

 اکنون با خود اندیشیده اید که چرا این تکنولوژی نوین، خواهان بسیاری آن هم در تمام سطوح سنی بالاخص جوانان دارد؟ آیا مصرف کنندگان جوان، از فرهنگ استفاده آن مطلعند؟ به نظر شما، تقریب زمانی که هر یک از اعضای یک خانواده بالاخص خانواده های تازه بنیان شده، از ماهواره استفاده می کند، چقدر است؟ کدامیک از برنامه های این رسانه، بیشتر مورد توجه تماشاگران جوانش قرار می گیرد؟ معایب یا محاسن استفاده از آن چیست؟ آیا روابط یک زوج جوان، تحت تاثیرآن در جهت بهبودی پیش می رود یا اضمحلال؟! و هزاران سوال دیگر…

 


ماهواره

 

قطعا، به شمار پرسش شوندگان، پاسخ های بسیاری است که هر یک مظهر و بیانگر نوعی اندیشه است که می تواند، تعابیر متفاوتی را در بر گیرد.

 

 

همگی ما اذعان به این مطلب داریم که هر بدعت نوینی، می تواند توامان، از وجوه مثبت و منفی برخوردار باشد و  هدف از این یادداشت، تائید و یا رد هیچ یک از وجوه این رسانه نیست و  نظرات هر یک از  شما  را  در این باب محترم و ارزشمند می شمارد.

 

 

اندکی تامل کنید:

 

به جواب خود راجع به سوال” آیا روابط یک زوج جوان، تحت تاثیر ماهواره در جهت بهبودی پیش می رود یا اضمحلال؟!” باری دیگر بیندیشید.

 

موضوعات مرتبط: هشدار
برچسب‌ها: ماهواره، رقیب همسران جوان !!!!

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 27 / 10 / 1396 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

ولادت امام جعفر صادق (ع)

ولادت امام جعفر صادق (ع)

امام صادق علیه السلام
حضرت صادق جعفر بن محمد بن على بن الحسین(علیه السلام) از میان برادران خویش جانشین پدرش حضرت باقر(علیه السلام) بود، و وصى آن جناب بود که پس از او به امر امامت قیام نمود، و در فضل و دانش سر آمد همه برادران گشت، و از همه آنان نام آورتر، و در قدر و منزلت ...

 

 

ولادت امام جعفر صادق (ع)

 

 

در اینجا به مناسبت ولادت امام ششم حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام)مختصرى از زندگانى و شرح حال و فضائل آن بزرگوار را مى آوریم، به امید آن که از الطاف این بزرگواران در دنیا و آخرت برخوردار باشیم.

 

 

تاریخ ولادت امام صادق(علیه السلام)

1 - امام صادق(علیه السلام) در هنگام طلوع فجر روز جمعه 27 ربیع الاول سال 83 هـ ق در شهر مقدس مدینه به دنیا آمدند، پدر آن بزرگوار حضرت امام باقر(علیه السلام)، و مادر آن بزرگوار امّ فروه دختر قاسم بن محمد بن أبى بکر بودند.
حضرت صادق جعفر بن محمد بن على بن الحسین(علیه السلام) از میان برادران خویش جانشین پدرش حضرت باقر(علیه السلام) بود، و وصى آن جناب بود که پس از او به امر امامت قیام نمود، و در فضل و دانش سر آمد همه برادران گشت، و از همه آنان نام آورتر، و در قدر و منزلت بالاتر، و در میان شیعه و سنى مقامش ارجمندتر بود، و به اندازه مردم از علوم آن حضرت نقل کرده اند که سخنانش توشه راه کاروانیان و مسافران و نام نامیش در هر شهر و دیار زبانزد مردمان گشته، و از هیچ یک از این خاندان علماء و دانشمندان بدان اندازه که از آن جناب حدیث نقل کرده از دیگرى نقل نکرده اند، و هیچ یک از اهل آثار و ناقلان اخبار بدان اندازه که از آن حضرت بهره بردند از دیگران بهره گیرى نکردند، زیرا اصحاب حدیث که نام راویان ثقات آن بزرگوار را جمع کرده اند با اختلاف در عقیده و گفتار شماره آن به چهار هزار نفر مى رسد.
و دلیل هاى روشن درباره امامت آن جناب به اندازه اى است که دل ها را حیران کرده و زبان دشمن را از خورده گیرى گنگ و لال ساخته.


موضوعات مرتبط: منبر ووعظ
برچسب‌ها: ولادت امام جعفر صادق (ع)

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 26 / 10 / 1396 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

خصوصیات منحصر به فرد پیامبر (1)

خصوصیات منحصر به فرد پیامبر (1)

پیامبر(ص)
«مَکْتُوباً» پیغمبر ما مکتوب است، یعنی نوشته شده. «فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجیل‏» (اعراف/157)، نام و نشان پیغمبر ما در تورات و انجیل هست. خب انجیل و تورات عوض شده. یک کسی، ممکن است یک مسیحی بیاید بگوید: آقا در انجیل ما نیست. یهودی بیاید بگوید این تورا

 

 

خصوصیات منحصر به فرد پیامبر (1)

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏»

 

 

1- نام پیامبر اسلام در تورات و انجیل

1- قرآن می‌فرماید :

«مَکْتُوباً» پیغمبر ما مکتوب است، یعنی نوشته شده.

«فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجیل‏» (اعراف/157)، نام و نشان پیغمبر ما در تورات و انجیل هست.

خب انجیل و تورات  عوض شده. یک کسی، ممکن است یک مسیحی بیاید بگوید: آقا در انجیل ما نیست. یهودی بیاید بگوید این تورات ما است، در آن نیست. ما می‌گوییم: بوده است، برداشته‌اند. می‌گوید: نه، از اول نبوده است. اینجا باید چه کنیم؟ قرآن می‌گوید: مکتوب است، یعنی نوشته شده. آنها هم الآن تورات و انجیل را می‌آورند و می‌گویند. محمد نیست، احمد هم نیست. چه کنیم؟ جواب ما این است.


موضوعات مرتبط: منبر ووعظ
برچسب‌ها: خصوصیات منحصر به فرد پیامبر (1)

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 26 / 10 / 1396 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

رساله امام صادق (علیه السلام)

رساله امام صادق (علیه السلام)

سیره اهل بیت
پیغمبر گفت بپرسید مصالح این ساختمون چیه که می بینم یه خشت از طلا یه خشت از نقره چیه مصالح چرا نمیرسه گفت مصالح ساختن این ساختمان اینه سُبْحَانَ اللَّهِ، وَالْحَمْدُ لِلَّهِ، وَلا إِلَهَ إِلا اللَّهُ، وَاللَّهُ أَكْبَرُ؛ تسبیحات أربعه...

 

 

 

سخنران: حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری

 

 

 

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ بَارِئِ الْخَلَائِقِ أَجْمَعِینَ بَاعِثِ الأنبِیَاءِ وَ المُرسَلینَ ثُمَّ الصَّلَاهُ وَ السَّلَامُ عَلَى سَیِّدِنَا وَ نَبِیِّنَا حَبیبِ إلَهِ العَالَمینَ أبِی القَاسِمِ مُحَمَّدٍ ثُمَّ الصَّلَاهُ وَ السَّلَامُ عَلَى أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرینَ المَعصُومینَ المُقَرَّبینَ المُنتَجَبین وَ لَا سِیَّمَا بَقیَّة الله فِی الأرَضین ولّعْنَة اللَّهِ ‏ْعَلَى أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِینَ إلَی یَومِ الدِّینَ آمینَ رَبَّ العَالَمینَ‏».

«يا أَيُّها الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقوا اللّه وَ كُونُوا مَعَ الصّادقين»( توبه:119)


موضوعات مرتبط: منبر ووعظ
برچسب‌ها: اهل بیت ،امام صادق (علیه السلام)

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 26 / 10 / 1396 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

تفاوت های کلی عقاید شیعه با عقاید اهل تسنن

تفاوت های کلی عقاید شیعه با عقاید اهل تسنن

 

مذهب شیعه از نظر عقاید اسلامی و فقهی پیرو اهل بیت علیه السلام است و امام را کسی می داند که از دریای علم پیامبر صلی الله علیه و آله  سلم بهره مند بوده و با عصمت و درایت به تفسیر حقیقی اسلام و بیان سنت اصیل می پردازد. با استناد به حدیث ثقلین که اهل سنت نیز آن را روایت کرده اند، ائمه را ثقل دوم در کنار قرآن و مفسر آن می‌داند. امّا اهل سنت برخلاف آیات قرآن و وصایای پیامبر، راهی جداگانه برای خود برگزیدند که ریشه در دل تاریخ سیاسی بعد از رحلت پیامبر دارد. آنها از نظر کلامی (علم عقاید اسلامی) پیرو واصل بن عطا (۸۰-۱۸۰ هـ) و ابوالحسن اشعری (۲۷۰-۳۳۵ هـ) شدند. که دسته اول به معتزله و گروه دوم به اشاعره مشهور شدند. بعدها اشاعره جهت تضعیف پایگاه اجتماعی معتزله، اصطلاح اهل سنت را برای خود برگزیدند.[۱] پیروان معتزله بعدها توسط متوکل عباسی نابود شدند و از آن هنگام به بعد، اکثریت اهل تسنن تابع ابوالحسن اشعری هستند. ابو منصور ماتریدی معاصر اشعری نیز یکی دیگر از پیشوایان اعتقادی اهل سنت در آسیای میانه به شمار می آید. اهل سنت از نظر فقهی به چهار دسته تقسیم می شوند، و هر بخشی از آنان تابع یک پیشوا است. حنفی ها تابع ابوحنیفه (۸۰-۱۵۰ هـ) و مالکی ها از مالک بن انس (۹۵-۱۷۹هـ) و شافعی ها از شافعی (۱۵۰-۲۰۴ هـ) و حنبلی ها از احمد بن حنبل (۱۶۵-۲۴۱ هـ) تبعیت می کنند. به دلیل اینکه ابوالحسن اشعری از نظر فقهی تابع شافعی بوده، اکثریت اهل تسنن پیرو شافعی هستند و چون ابومنصور ماتریدی خود حنفی مذهب بوده حنفی ها در مسائل اعتقادی از او پیروی می کنند.  فرقه وهابیت که اخیراً در میان اهل تسنن پیدا شده، پیروان محمد بن عبدالوهاب است که وی تابع ابن تیمیه حنبلی شامی بوده است. او مدعی شد که برخی از افکار مسلمانها مثل اعتقاد به شفاعت و بعضی از کارهایشان مثل توسل جستن به پیامبران و اولیاء الهی، شرک است. ولی سایر مسلمان ها نظر وهابیت را ردّ نموده و این گونه اعتقاد و اعمال را مخالف توحید در عبادت نمی دانند.

 


موضوعات مرتبط: شیعه شناسی
برچسب‌ها: شیعهامامتعصمتعقایدوهابیتمعتزلهاشعریاهل تسننعدل الهیصفات ذاتیشافعی

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 25 / 10 / 1396 | 18:31 | نویسنده : اکبر احمدی |

دلیل گرایش ایرانیان به تشیع

 

دلیل گرایش ایرانیان به تشیع

علل نفوذ تشیع در ایران عبارت است از:

۱. جاذبیت اسلام و وجود مبارک پیامبر اکرم(ص)؛

۲. محبوبیت علویان؛ بویژه ائمه اطهار(علیهم السلام)؛

۳. روحیه ظلم ستیزیِ ائمه(علیهم السلام) و علویان؛

۴. زهد، تقواى عدالت امامان معصوم(علیهم السلام) و علویان؛

بی‏ گمان، رهبران شیعى و پیروانشان در انجام فرایض دینى بسیار مقید بودند و اسلام را با عمل خود به مردم معرفى می ‏کردند. مردم تفاوت بین اسلام ائمه و علویان را با اسلام امویان و عباسیان به خوبى درک می‏ کردند. سفیان ثورى می ‏گوید: «هل ادرکت خیر الناس الا الشیعه»، آیا بهترین مردم را جز شیعه دیده ‏اى؟

۵. مظلومیت ائمه و علویان؛

ستم امویان و عباسیان به ائمه و علویان سبب گرایش مردم به تشیع شد،

یعقوبى، با اشاره به قیام زید بن على بن الحسین(ع) که باعث شد علویان مظلومیت دیگرى بعد از حادثه کربلا به دست آورند، می‏ گوید: از آن پس در خراسان، تشیع شایع شد و تبلیغات علیه بنی ‏امیه رواج یافت.(۱) عزاداری‏هاى فراوان ائمه، بویژه امام سجاد(ع)، در شهادت امام حسین(ع) نشانگر آن است که ائمه(علیهم السلام) از این عامل بهره ‏بردارى کافى را در جهت اظهار مظلومیت خویش می ‏نمودند و به طبع آن، براى جهت گیری هاى سیاسى لازم در ضدیت مردم با دشمنانشان، استفاده می ‏کردند.(۲)


موضوعات مرتبط: شیعه شناسی
برچسب‌ها: ائمه اطهارمواليانمحبوبيت علوياندليل گرايشجاذبيت اسلاممهاجرت عرب‏هاسادات علوينفوذ مكتب علوىفتح طبرستان

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 25 / 10 / 1396 | 18:28 | نویسنده : اکبر احمدی |

وجه تسمیه مذهب شیعه به مذهب جعفرى

وجه تسمیه مذهب شیعه به مذهب جعفرى

 

محمد باغستانى

هیچ تاکنون به این نکته اندیشیده اید که چرا ما شیعیان راپیروان مذهب جعفرى مى خوانند؟ در میان امامان دوازدگانه شیعه چرا مذهب ما به ایشان انتساب یافته است؟ با توجه به این که امام جعفر صادق(علیه السلام) ششمین امام شیعه هستند مگر پیش از ایشان وضعیت شیعه چگونه بوده و به عبارت دیگر چرا مذهب شیعه علوى یاحسنى یا حسینى یا سجادى و یا باقرى نامیده نشده است؟ آنچه درپى مى آید توضیحى است بر راز این نام گذارى.

عرصه تئورى ها و دیدگاههاى علمى و فرهنگى در میان دانشمندان وفرهیختگان همواره عرصه ابقاى بهترین اندیشه ها بوده است. هرنظریه اى آن هنگام توانسته جایگزین نظریه پیشین شود که محتوایى بهتر از آن را به بشریت هدیه کرده باشد و الا مورد استقبال قرارنخواهد گرفت. مکتب هاى فکرى بزرگ نیز همواره باید داراى چنین ویژگى باشند تا بتوانند در دل بشر جایى باز کنند. نگاهى به دستاورد مکتب اسلام در مقایسه با آنچه جامعه جاهلى عرب بدان دلبسته بود و مبناى رفتار فردى و اجتماعى خود قرار داده بودمى تواند راز موفقیت اسلام را در برابر اندیشه هاى جاهلانه نشان دهد. پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در دعوت خود ضمن پذیرش سنت هاى پسندیده انسانى در میان اعراب آنگاه که به نفى ضد ارزشها مى پرداخت طرح هاى جایگزین نیز ارائه مى کرد تا مخاطبان او احساس خلاء نکنند.


موضوعات مرتبط: شیعه شناسی
برچسب‌ها: عباسیان مذهب شیعه امام علی امویان شیعه و سنی مذهب جعفری امام جعفر صادق

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 25 / 10 / 1396 | 18:25 | نویسنده : اکبر احمدی |

اهمیت راست دستی و چپ دستی در کودک

ممکن است خودبه‌خود راست دست شود، ولی این امکان وجود دارد که وی عادت به چپ دستی بکند. پس بهتر است که راست دستی یا چپ دستی فرزند خود را مشخص کنیم.

بازیهای کودکانه

آلاچیق روان: نوزاد انسان نه راست دست و نه چپ دست است، ولی در ماههای اول زندگی کم کم به یکی از دستها تمایل بیشتری را نشان می‌دهد. در شش ماهگی اکثر نوزادان دو دست را بطور مساوی بکار می‌برند و در پایان سال اول زندگی تمایل به یکی از دستها قابل مشاهده و تشخیص است.

در طی دومین سال نیز کودکان گاهی دست اصلی خود را به دیگری تغییر می‌دهند، ولی تعداد این تغییر کمتر از سال اول است و بطوری که تعداد تغییر در سومین سال زندگی کمتر از سال دوم می‌شود تا این که در شش سالگی دیگر تقریبا ترجیح دستی ثابت باقی می‌ماند.


موضوعات مرتبط: روانشناسی وفرآن
برچسب‌ها: اهمیت راست دستی و چپ دستی در کودک

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 24 / 10 / 1396 | 7:45 | نویسنده : اکبر احمدی |

با کودکان ناسازگار چه کنیم؟

رفتارهای ناسازگارانه رفتارهایی هستند که با نظر پدر و مادر، اطرافیان و جامعه سازگاری ندارد. رفتار فرزندان ناسازگار احساس بسیار بدی را در اطرافیان ایجاد می‌کند به طوری که خود نیز تحت‌تاثیر واکنش‌های ناخوشایند آن، از سوی دیگران واقع می‌شوند.

کودک پرخاشگر

انواع رفتارهای ناسازگارانه:

روانشناسان معمولا رفتارهای ناسازگار را در سه گروه تقسیم‌بندی می‌کنند:
۱- اختلال بیش‌فعالی و کمبود توجه
۲-اختلال لجبازی و نافرمانـی
۳-اختلال سلوک

گرچه شباهت‌های زیادی بین آنها وجود دارد، ولی ویژگی‌های متمایزکننده‌ای هم در آنها به چشم می‌خورد. ممکن است علایم هر سه طبقه در یک کودک دیده شود که برای آشنایی بیشتر به رفتارهای هرکدام اشاره می‌کنیم.


موضوعات مرتبط: روانشناسی وفرآن
برچسب‌ها: با کودکان ناسازگار چه کنیم؟

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 24 / 10 / 1396 | 7:43 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.