ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

چگونه به منوی start آیکون video را اضافه کنیم؟

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

چگونه به منوی start آیکون video را اضافه کنیم؟

یکی از مشکلات ویندوز 7 نبود آیکون video در قسمت start است که باعث رنج بعضی از کاربران شده است.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران یکی از مشکلات ویندوز 7 نبود آیکون video در کنار آیکون های musicو picture ودر قسمت start است که باعث رنج بعضی از کاربران شده است.
کاربرانی که به این آیکون در قسمت start نیاز دارند کافیست دستورات زیر را اجرا کنید.

1 ابتدا بر روی start راست کلیک کنید و بر روی properties کلیک کنید.


2 بر روی customsize کلیک کنید.


3 حال بر روی  display as a link  کلیک کرده و سپس ok است.


4 حال apply و ok کنید


5 حال با کلیک بر روی start مشاهده می کنید که آیکون video  نیز به آن اضافه شده است.

 



موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: چگونه به منوی start آیکون video را اضافه کنیم؟

تاريخ : پنج شنبه 30 / 9 / 1396 | 8:10 | نویسنده : اکبر احمدی |

ترفندی در خصوص بازیابی صفحات از دست رفته در Word

برنامه آفیس به طور خودکار یک نسخه پشتیبان از صفحات تهیه می کند که با انجام این ترفند می توانید از این امکان بیشتر استفاده کنید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، یکی از امکانات بسیار مناسبی که در نسخه‌های مختلف مجموعه نرم‌افزاری آفیس در نظر گرفته شده است، قابلیت بازیابی خودکار فایل‌های بسته نشده در این برنامه است.
 این قابلیت زمانی فعال می‌شود که به هر دلیل اعم از هنگ‌کردن سیستم‌عامل، قطعی برق و... رایانه شما خاموش یا مجددا راه‌اندازی شود و یکی از فایل‌های مرتبط با مجموعه نرم‌افزاری آفیس روی سیستم شما باز مانده باشد. در این حالت با اجرای مجدد برنامه، قابلیت بازیابی خودکار فایل اجرا و تغییرات شما تا قبل از خاموش یا راه‌اندازی مجدد رایانه نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال فرض کنید در حال تایپ یک پایان‌نامه 200 صفحه‌ای بوده‌اید و هنگام تایپ صفحه 189 برق منزل یا محل کار شما قطع شده و فایل را نیز روی‌ هارد دیسک رایانه ذخیره نکرده‌اید! در این حالت است که پس از راه‌اندازی مجدد و باز کردن نرم‌افزار Word مشاهده می‌کنید نتیجه تلاش چند ساعت یا چند روز شما هدر نرفته و فایل شما به طور خودکار ذخیره و بازیابی شده است. حالا ما این همه مقدمه‌چینی کردیم تا بگوییم متاسفانه مسیر ذخیره‌سازی پیشفرض این فایل‌ها در درایو C است که اصلا برای انجام این کارها مناسب نیست؛ چرا که احتمال خرابی یا آسیب دیدن اطلاعات موجود در این درایو بیشتر از دیگر درایوها است. برای تغییر این مسیر در آفیس 2010 می‌باید به روش زیر عمل کنید:

 

1ـ در هریک از برنامه‌های Word، Excel، PowerPoint از منوی File گزینه options را انتخاب کنید.
 

2ـ1ـ در برنامه اکسل و پاورپوینت، به بخش Save بروید و مسیر دلخواه خود را در قسمت AutoRecover file location تایپ کنید.

 


2ـ2ـ در برنامه Word به بخش Save مراجعه و پس از کلیک روی گزینه Browse در قسمت AutoRecover file location، مسیر دلخواه خود را مشخص کنید.

 

3ـ در نهایت با کلیک روی گزینه OK تغییرات را تایید کنید و از برنامه خارج شوید.


موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: ترفندی در خصوص بازیابی صفحات از دست رفته در Word

تاريخ : پنج شنبه 30 / 9 / 1396 | 8:8 | نویسنده : اکبر احمدی |

چگونه اعداد در Microsoft Word فارسی می شود؟

شاید شما هم با انگلیسی ماندن اعداد در Microsoft Word هنگام تایپ فارسی مشکل دارید، اینجا مشکل یک راهکار ساده دارد.


به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، برای فارسی سازی ورد حتی باوجود فارسی سازی تنظیمات زبان ویندوز (Region and Language) هم اعداد در Word فارسی نمی شود و باید از طریق تنظیمات نرم افزار Word فارسی سازی اعداد در ورد بطور کامل انجام شود.

چگونه اعداد ورد ( Microsoft Word ) را فارسی کنیم ؟

در اینجا با انجام مراحل ذکر شده چگونگی حل مشکل تایپ اعداد فارسی در MS Word 2003 و MS Word 2007 آموزش داده شده است.

- چگونگی حل مشکل تایپ اعداد فارسی در MS Word 2003 :

اگر هنوز از نسخه قدیمی ورد ( Word 2003 ) برای تایپ کردن نامه و نوشته های خود استفاده می کنید برای هماهنگ کردن اعداد با متن نوشته کافی است که از منوی Tools به قسمت Options بروید . در پنجره باز شده بر روی زبانه Complex Scripts کلیک نمایید . حالا همانگونه که در عکس زیر مشاهده می کنید ، در قسمت General و از کادر کشویی روبروی عبارت Numeral ، گزینه Context را انتخاب کنید. این کار باعث می شود تا اعداد در نوشته های شما با همان زبانی که تایپ کرده اید نشان داده شوند. هیچ تغییر دیگری لازم نیست. در تمام پنجره ها بر روی OK کلیک کنید تا به صفحه اصلی برگردید و از تایپ کردن اعداد فارسی خود در نوشته های فارسی خود به صورت خودکار و در نوشته های انگلیسی شما اعداد به همان صورت انگلیسی نمایش داده شوند لذت ببرید.


 

- چگونگی حل مشکل تایپ فارسی اعداد در MS Word 2007 و نسخه های جدیدتر :

در نسخه ۲۰۰۷ و بالاتر مانند ورد ۲۰۱۰ به خاطر تغییرات ظاهری و منوها شما باید راهی دیگر را برای تایپ فارسی اعداد در پیش بگیرید. برای این مسئله در ابتدا شما برروی File کلیک می کنید (در نسخه ۲۰۰۷ آرم MS) سپس بر روی  Word Options کنید.

بعد از انتخاب گزینه Word Options ، پنجره Word Options باز می شود، در این پنجره قسمت Advanced را انتخاب می کنید و سپس قسمت Show Document Content را پیدا می کنید. در این قسمت شما به دنبال عبارت Numeral بگردید، پس از پیدا کردن این عبارت مقدار آن را به Contex تغییر بدهید.


 


موضوعات مرتبط: آموزشی
برچسب‌ها: چگونه اعداد در Microsoft Word فارسی می شود؟

تاريخ : پنج شنبه 30 / 9 / 1396 | 8:5 | نویسنده : اکبر احمدی |

فصلى براى گم شدن و پیدا شدن

 از نظر عامه ى مردم، شاید هنوز زود باشد که درباره ى فکر نوجوان و فلسفه ى زندگى در نظر او سخن بگوییم. آنان اظهار مى دارند که نوجوان، هنوز کم سن و کم تجربه و با این گونه مسائل و امور، بیگانه است. در حالى که از مختصات دوران نوجوانى، رشد ذهنى و بارور شدن توان عقلى است. نوجوان که در گذشته اى نه چندان دور، از جهت عقل و خرد، کودکى تسلیم بود و قدرت، استدلال نداشت، اینک در شرایطى است که مى تواند عقلانى بیندیشد و حسن و قبح را از یکدیگر تمییز دهد و زشت و زیبا را از هم بازشناسد. او مى خواهد از رمز و راز امور و از اسرار و فلسفه ى حیات، سردرآورد. نوجوان، اهل عقل و استدلال مى شود و به همه چیز، با دیده ى عدم اعتماد مى نگرد تا وقتى که حقیقت بر او ثابت شود و در این امر، تا جایى پیش مى رود که برخى گفته اند دچار «مالی خولیاى استدلال» مى گردد.

رشد «خود» توسعه ى اندیشه ى چراجویى و گسترش توان استدلال از یک سو و تحولات زیستى ـ جسمانى و بیدارى غرایز از سوى دیگر، نوجوان را وادار به کشف خود و هویت خویش مى سازد. آن چنان که گاهى اوقات، دور از جمع خانواده و دیگران در خود فرد مى رود و درباره ى خود مى اندیشد که کیست؟ و چه رمز و رازى براى آفرینش او وجود دارد؟ و چرا در چنین وضع و شرایطى دست و پا مى زند؟! او پیوسته در این اندیشه است که چه چیز براى او مهم و چه چیزى پر بها و ارزشمند است، تا از آن براى شکل دهى شخصیت و رشد خود استفاده کند.


موضوعات مرتبط: ویژه جوانان ونوجوانان
برچسب‌ها: فصلى براى گم شدن و پیدا شدن

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 29 / 9 / 1396 | 7:29 | نویسنده : اکبر احمدی |

گریز به سوى نابودى

گزارشی از پدیده فرار دختران

وقتی خانه جایی برای ماندن نیست و همزبانی در آن پیدا نمی‌شود، آن وقت کوچه و خیابان همدم آدمی می‌شود. اگر خانواده او را می‌فهمیدند و دست‌های گرمشان نوازشگرش می‌شدند، آن وقت شاید او دیگر در جستجوی دستی برنمی‌آمد که امروز به منجلابش بکشد.

شاید اگر فقط واژه‌ای زیبا برای در خانه ماندن پایبندش می‌کرد، او امروز گریزپا به سوی حرف‌های قشنگ دیگران نمی‌رفت. فقط یک نگاه محبت‌آمیز کافی بود، اما از ابرازش دریغ شد. او چیز زیادی نمی‌خواهد. فقط می‌خواهد فهمیده شود و البته آرزوهایش. دنیایش زیاد بزرگ نیست. شاید به وسعت گستره پرواز پرنده خیال که گاهی پروازش می‌دهد و در ناکجاآبادی خیالی همراهش می‌شود. ولی هیچ کس پرنده خیالش را نفهمید. او چیزی نمی‌خواست جز بودن در کنار خانواده‌ای که باهم غم بخورند وشادی هم، اما دریغ شد. حالا او مانده است با سرشتی رام نشده که زیبایی را در سخن غیرخودی‌ها و آرامش را در کنار غریبه‌ها لمس می‌کند. او شاید نداند که طعمه‌ای است در پرهونی اپرناک (دایره‌ای خطرناک)، اما انگار دل شیر دارد و با سن و سال کمش به پیشواز هر آنچه روی می‌دهد، می‌رود. بی‌هویت زیستن سخت است.


موضوعات مرتبط: ویژه جوانان ونوجوانان
برچسب‌ها: گریز به سوى نابودى

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 29 / 9 / 1396 | 7:27 | نویسنده : اکبر احمدی |

تغییرات روحى و روانى دوران بلوغ در پسران


مقدمه

دوره بلوغ سرشار از تن ش‌هاى عاطفى و روانى است. نوجوان که در حال جدا شدن از وابستگى هاى دوره کودکى و ورود به دوره بزرگسالى است با تضادها و کشمکش‌هاى گوناگون روانى روبرو خواهد شد. آگاهى از این تغییرات سبب مى شود تا نوجوان با هوشیارى به تحریکات محیطى پاسخ دهد و دگرگونى هاى درونى خود را کنترل نماید به‌گونه‌اى که قادر باشد در شرایط مناسبى از نظر سلامت و استحکام روانى با مشکلات کمترى دوره نوجوانى را پشت‌سر بگذارد و بحران‌هاى روانى آینده را نیز کنترل بکند.



موضوعات مرتبط: ویژه جوانان ونوجوانان
برچسب‌ها: تغییرات روحى و روانى دوران بلوغ در پسران

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 29 / 9 / 1396 | 7:24 | نویسنده : اکبر احمدی |

امام علی علیه السلام و تجمل و زیبایی (2)

 

امام علی علیه السلام و تجمل و زیبایی (2)

 امام علی علیه السلام و تجمل و زیبایی(2)


نویسنده: محمد دشتی

 
3- خانه و مسکن مناسب

1- خانه ی وسیع خریدن

حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام نسبت به مسکن که یکی از نیازهای طبیعی و ضروری انسان است، فکر وسیع و واقع بینی داشت.
روزی به منزل یکی از دوستان خود رفت، دید که منزل او بسیار کوچک و تنگ است،
امام علی علیه السلام به او فرمود:
خانه ی تو خیلی کوچک است.
سپس پولی در اختیارش گذاشت که منزلِ مناسبِ شأنش خریداری کند و به آنجا أثاث کشی نماید.
دوست حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام گفت:
یا امیرالمؤمنین علیه السلام این خانه ی پدری من است که آن را برای من ساخته و نمی توانم آن را بفروشیم، یا از آن خارج گردم.
حضرت پاسخ داد:
اِن کانَ أبوکَ أحمَقٌ یَنبَغی أن تَکُونَ مِثلُهُ؟
***
(اگر پدرت نادان بود، تو هم باید نادان باشی؟)(1)

2- روش استفاده از خانه های مجلّل

یکی از دوستان امام علی علیه السلام در شهر بصره، «علاء بن زیاد» بود، که خانه ی بسیار باشکوه و بزرگی داشت،
وقتی حضرت وارد خانه ی او شد، ابتدا اعتراض کرد که:
ما کُنتَ تَصنَعُ بِسَعَةِ هِذِهِ الدّار؟


موضوعات مرتبط: امام شناسی
برچسب‌ها: امام علی علیه السلام و تجمل و زیبایی (2)

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 28 / 9 / 1396 | 7:45 | نویسنده : اکبر احمدی |

امامت امام علي عليه السلام در سنجش خرد (1)

 

امامت امام علي عليه السلام در سنجش خرد (1)

 امامت امام علي عليه السلام در سنجش خرد(1)

 نويسنده: آيت الله سيدعلي حسيني ميلاني


 ويژگي هاي پذيرفته شده براي امام

اهل سنّت کتاب هايي را در علم عقايد و کلام نوشته اند؛ کتاب هايي هم چون: المواقف في علم الکلام تأليف قاضي ايجي، شرح المواقف نگارش شريف جرحاني، شرح قوشچي بر التجريد، شرح المقاصد تأليف سعدالدين تفتازاني، شرح العقائد النسفيّه و ديگر کتاب هاي مهمّ اعتقادي.
آنان در اين کتاب ها بحث هايي را درباره امام مطرح و فصل هايي را بيان کرده اند. از فصل هاي مطرح شده در اين کتاب ها انتخاب امام است که انتخاب امام به اختيار مردم است و خداوند متعال در اين امر نقشي ندارد. اين ديدگاه با اعتقاد شيعه اماميّه مخالفت دارد.
آنان در فصل ديگر، شروطي را در امام لازم مي دانند و مي گويند: کسي را که مردم براي رهبري جامعه انتخاب مي کنند بايد داراي تمام اين شروط باشد تا براي اين امر مهم از سوي مردم برگزيده شود، آن گاه شروط و اوصافي را براي امام بيان کرده اند و آن ها را به دو بخش تقسيم نموده اند:
1. شروطي که تمام علما آن ها را قبول دارند؛
2. شروطي که مورد اختلاف ميان علما است.


موضوعات مرتبط: امام شناسی
برچسب‌ها: امامت امام علي عليه السلام در سنجش خرد (1)

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 28 / 9 / 1396 | 7:43 | نویسنده : اکبر احمدی |

سخنان اصحاب در مقام علمي اميرمؤمنان علي عليه السلام

 

امامت امام علي عليه السلام در سنجش خرد (2)

 امامت امام علي عليه السلام در سنجش خرد(2)

 نويسنده: آيت الله سيدعلي حسيني ميلاني


 سخنان اصحاب در مقام علمي اميرمؤمنان علي عليه السلام

اصحاب درباره مقام علمي اميرمؤمنان علي عليه السلام سخنان بسياري گفته اند. ما فقط سخن يکي از بزرگان اصحاب را در شرح حال آن حضرت مي آوريم که اين کلام شامل شهادت بزرگان صحابه رسول خدا و تابعين در عظمت علمي اميرالمؤمنين عليه السلام است.
حافظ نوَوَي در کتاب تهذيب الاسماء و اللغات در توصيف اميرمؤمنان علي عليه السلام مي گويد:
او يکي از عالمان ربّاني، دلاوران مشهور و عابدان مورد توجّه مردم بود. او نخستين کسي بود که اسلام آورد.
تا آن جا که گويد: علم و دانش او در بالاترين درجات علمي است؛ چرا که او پانصد و هشتاد و شش حديث از رسول خدا صلي الله عليه وآله روايت کرده که بُخاري و مسلم بر بيست حديث از آن ها اتفاق نظر دارند. بُخاري بر نُه حديث و مسلم بر پانزده حديث نظر صحيح دارد.
سه فرزند حضرت علي عليه السلام، حسن، حسين و محمّد بن حنفيّه از او روايت کرده اند. هم چنين ابن مسعود، ابن عمر، ابن عباس، ابوموسي، عبدالله بن جعفر، عبدالله بن زبير، ابوسعيد، زيد بن ارقم، جابربن عبدالله و جمعي ديگر از تابعان شناخته شده از او حديث روايت کرده اند.


موضوعات مرتبط: امام شناسی
برچسب‌ها: سخنان اصحاب در مقام علمي اميرمؤمنان علي عليه السلام

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 28 / 9 / 1396 | 7:42 | نویسنده : اکبر احمدی |

آشنایی با خواص آب سبزه گندم

آشنایی با خواص آب سبزه گندم

آب سبزه گندم,فواید  آب سبزه گندم

آب سبزه گندم برای درمان اگزما و کاهش وزن مناسب می باشد

 

به گفته محققان، گندم سبز شده حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های متعددی است که برای سلامت مفید است.

سبزه‌ ‌گندم، یک فرآورده‌ گیاهی عجیب است. دکتر آن ویگمور Ann Wigmore بنیان‌گذار و مدیر انستیتوی سلامتی بقراط در بوستون آمریکا یکی از طرفداران درمان با سبزه‌ ‌گندم wheat grass therapy است.

 

طبق نظر این خانم پزشک «بدن انسان می‌تواند با رهنمود ذهنیت معنوی و فقط تغذیه‌ از غذای زنده نپخته به‌صورتی نامحدود زندگی کند و در‌اثر ناخوشی از پا نیفتد. دکتر ارپ‌توماس‌‌ G.H.Earp-Thomas دانشمند و خبره‌ی خاک، توانسته است بیش از صد عنصر را از سبزه‌ تازه‌ گندم جدا کند و نتیجه‌ گرفته است که سبزه‌ ‌گندم، غذای کاملی است.


موضوعات مرتبط: میوه وخواص دارویی انها
برچسب‌ها: آشنایی با خواص آب سبزه گندم

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 27 / 9 / 1396 | 8:24 | نویسنده : اکبر احمدی |

از برنج قهوه ای چه می دانید؟

از برنج قهوه ای چه می دانید؟

فواید برنج قهوه ای,فایده های برنج قهوه ای

برنج قهوه ای یکی از منابع مهم منیزیم به شمار می آید

 

تقریبا خوراک اصلی نیمی از جمعیت جهان برنج است. در برخی از کشورها نیمی از کالری دریافتی روزانه از برنج تامین می شود. دانه کامل برنج چندین لایه مختلف دارد اگر خارجی ترین لایه پوست طی فرآیند حذف شود برنج قهوه ای نامیده می شود. اگر برنج قهوه ای تا حدی آسیاب شود که سبوس خود را از دست دهد به برنج سفیدی تبدیل می شود که بیشتر مواد مغذی اش را از دست داده است.

 

برنج قهوه ای جز غلات کامل طبقه بندی می شود و ارزش غذایی بالاتری نسبت به غلات تصفیه شده دارد. وقتی برنج قهوه ای به برنج سفید تبدیل می شود 90 درصد ویتامین B6، نیمی از منگنزو فسفر، بیش از نیمی از آهن و همه فیبر غذایی و اسیدهای چرب ضروری آن از بین می رود.


موضوعات مرتبط: میوه وخواص دارویی انها
برچسب‌ها: از برنج قهوه ای چه می دانید؟

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 27 / 9 / 1396 | 8:22 | نویسنده : اکبر احمدی |

خواص شگفت انگیز لیموشیرین

خواص شگفت انگیز لیموشیرین

خاصیت لیموشیرین, خواص داروئی لیموشیرین

لیمو شیرین منبع غنی از فولیک اسید است که در حمایت از استخوان ها و مفاصل نقش دارد

 

لیموشیرین میوه ای از خانواده ی مرکبات است که بومی آسیای جنوب شرقی است. درخت آن تا ۶۰ متر رشد می کند و در سال های پنجم تا هفتم از رشد درخت، میوه می دهد؛ میوه هایی به رنگ زرد و گرد که با رشد بیشتر کاملاً زردرنگ می شوند.

 

این که فصل زمستان آرام آرام رخ می نماید تنها دلیل مصرف لیمو شیرین؛ این میوه ی تر و تازه و شاداب نیست، در این مقاله به چهارده خاصیت برتر این میوه ی زردپوش می پردازیم که دلایل محکم و متنوعی برای مصرف آن است.


موضوعات مرتبط: میوه وخواص دارویی انها
برچسب‌ها: خواص شگفت انگیز لیموشیرین

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 27 / 9 / 1396 | 8:21 | نویسنده : اکبر احمدی |

راه‌های داشتن زندگی شادتر

زندگی شادتر

گاهی نرسیدن به هدف دلیل تنبلی نیست

 

پرتال اجتماعی واکنش: برنامه‌ریزی برای زندگی شبیه تیراندازی است. باید مثل رابین‌هود خوب هدف بگیرید و با دقت و نیروی مناسب تیر را رها کنید. بیایید با کمک مهندس شعبانعلی، مدرس و نویسنده  هدف‌هایی هوشمندانه‌تر انتخاب کنیم. این هدف حتما نباید خرید یک خانه جدید یا یک ماشین لوکس باشد. شاید هدف شما کاهش وزن یا داشتن یک زندگی شادتر است.

گاهی نرسیدن به هدف دلیل تنبلی نیست
خیلی از هدف‌های ما ممکن است از لیست سال های گذشته وجود داشته باشند. پس قبل از اینکه سراغ هدف‌های جدید برویم با هم مرور کنیم که چرا به برخی از هدف‌های گذشته نرسیدیم. همیشه از برنامه‌های اولیه برای شروع جدید یادگیری زبان است. مثلا اگر با خود‌تان قرار گذاشته‌اید که از امروز ۲۰ لغت جدید یاد بگیرید و نشده، خود‌تان را سرزنش نکنید! بپذیرید خیلی از مواقع نرسیدن به هدف‌ها ناشی از تنبلی یا بی‌تعهدی ما نسبت به خودمان نیست بلکه از اول نوع انتخاب هدف اشتباه بوده. این هدف‌ها گاهی مثل یک کابوس بد در گوشه‌ای از ذهن می‌ماند و اذیت‌تان می‌کند. همه برنامه‌هایی که به آن نرسیده‌اید را حذف نکنید و بپذیرید بخشی از هدف‌های گذشته شما ناخواسته در جدول هدف‌های حال هم باقی می‌ماند. مگر با ۲ استثنا:


موضوعات مرتبط: آرامش در زندگی
برچسب‌ها: راه‌های داشتن زندگی شادتر

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 26 / 9 / 1396 | 7:29 | نویسنده : اکبر احمدی |

حریم خصوصی در زندگی زناشویی

98

وقتی صحبت از لزوم حریم خصوصی در روابط میان فردی می شود، همه موافق هستند به اینکه هیچ فردی به ما نمی تواند آنقدر نزدیک باشد که همه اسرار درونی مان را با او در میان بگذاریم. اصلا در میان گذاشتن تمام آنچه در درون ما می گذرد یا مسائلی که برای ما پیش می آید به یک نفر، با عقل نیز سازگار نیست

اما اگر صحبت به لزوم حریم خصوصی در روابط همسران برسد، برخوردها متفاوت می شود. برخی چنان موضع گیری می کنند که گویی وجود حریم خصوصی در رابطه همسران قدم اول طلاق یا حداقل قدم اول طلاق عاطفی است.

البته از حق نگذریم در مقابل نیز برخی چنان از لزوم حریم خصوصی در رابطه طرفداری می کنند که گویی می خواهند همسران را به دو نفر با داشتن رابطه ای در حد همکاری سوق دهند؛ اما حد میانه و نقطه تعادل در این بین کجاست؟

همیشه برخوردهای همراه با افراط و تفریط از آنجایی ناشی می شود که افراد باورهای اشتباهی در مورد موضوع دارند. در رابطه با موضوع داشتن حریم خصوصی در رابطه همسران نیز داستان به همین منوال است. متاسفانه باورهای غلطی در این مورد وجود دارد که به موضع گیری هایی غیرمنطقی منجر می شود. باورهایی که در این شماره برخی از آنها را مرور می کنیم.

«ازدواج شریک شدن در همه ابعاد است؛ پس حریم خصوصی در روابط همسران بی معناست.»
بسیاری از همسران تصور می کنند وجود حریم خصوصی معنایی ندارد و تصور می کنند هر چقدر بیشتر به همسرشان نزدیک باشند بهتر است. اگر به یاد داشته باشیددر مورد عوارض خودتمایزنیافتگی مطلبی داشتیم و اشاره کردیم که نبود استقلال عاطفی در همسران، خود یکی از دلایل طلاق به شمار می رود.


موضوعات مرتبط: آرامش در زندگی
برچسب‌ها: حریم خصوصی در زندگی زناشویی

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 26 / 9 / 1396 | 7:27 | نویسنده : اکبر احمدی |

نگذارید این موارد زندگی عاشقانه با عشقتان را نابود کند

مراقب باشید،این مسائل زندگی عاشقانه تان را خراب می کند!!

زندگی زناشویی عاشقانه شما ممکن است تحت تاثیر مسائل پیش پا افتاده ای باشد و همین مسائل سطحی می توانید زندگی زناشویی خوب تان را خراب کند. بهتر است قبل از خراب شدن رابطه عاشقانه تان مراقب این مسائل باشید.

تهدیدهایی که زندگی عاشقانه شما را هدف قرار داده است

بسیاری از زن و شوهرها زندگی خود را با عشق شروع می کنند اما بدلیل ناآگاهی و بی تدبیری بر مشکلاتشان افزوده می شود. برای خوشبخت شدن روابط خود را دوباره ارزیابی کنید و به فکر درمان باشید و یک سری اصول را مورد توجه قرار دهید …

در زندگی مشترک مسائل زیادی است که می تواند مشکل ساز باشد، مثل تفاوتهای ارتباطی که بین زن و مرد وجود دارد. به طور مثال تحقیقات نشان می دهد، مردان هدف مدار و کلی نگر هستند و در هنگام صحبت درباره موضوعی سریع به سراغ اصل مطلب می روند در حالیکه زنان جزئی نگر هستند و درباره مسئله ابتدا شروع به پرداختن جزئیات آن می کنند و بعد از کلی مقدمه چینی سراغ اصل مطلب می روند و در این میان مرد حوصله اش سر می رود و ممکن است راه حل خود را ارائه دهد، عصبانی شود و یا اصلا توجهی به صحبت همسرش نکند. زن فکر می کند چرا شوهرم  مرا درک نمی کند. عدم درک زن و شوهر از تفاوتهای ارتباطی شان  آنها را خسته و ناتوان می سازد.


موضوعات مرتبط: آرامش در زندگی
برچسب‌ها: نگذارید این موارد زندگی عاشقانه با عشقتان را نابود کند

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 26 / 9 / 1396 | 7:25 | نویسنده : اکبر احمدی |

چیزهایی که نباید به همسرتان بگویید

چیزهایی که نباید به همسرتان بگویید

سه عبارت هست که اگر با همسرتان در میان بگذارید به احتمال زیاد، او را دشمن خود خواهید کرد

 

سه عبارت هست که اگر با همسرتان در میان بگذارید؛ چه نیتتان خیر باشد و چه نباشد، به احتمال زیاد، او را دشمن خود خواهید کرد. واکنش احتمالی به چنین جمله‌های نسنجیدۀ نامناسبی در دامنه‌ای از رفتارهای همراه با سکوت تا انفجار سرخوردگی‌ها و ناکامی‌ها در برابر ناتوانی شما در همدردی و درک طرف مقابلتان قرار خواهد گرفت.

1 -«نباید این‌طور احساس کنی»
همۀ «بایدها» توأم با قضاوت است. اغلب در استفاده از چنین عباراتی همسر خود را در حالت تدافعی قرار می‌دهید و غیرمستقیم به خاطر شیوه‌ای که واکنش نشان داده است به او حمله می‌کنید و به‌صراحت می‌گویید که احساسات او اشتباه است یا دست‌کم توجیهی ندارد. بر اساس تاریخچۀ زندگی مشترک شما و اینکه همسر شما چگونه صحبت‌هایتان را تفسیر می‌کند، ممکن است پریشانی خود را کاملاً واقعی، منطقی و معقول بداند؛ بنابراین گفتن اینکه از حرف من چنین برداشتی نکن، می‌تواند شبیه به تکان دادن پارچۀ قرمز در برابر گاو خشمگین در میدان بازی باشد و باعث آزار و اذیت او شود و به او این احساس را بدهد که مورد تمسخر قرار گرفته است.


موضوعات مرتبط: ناگفته های زندگی
برچسب‌ها: چیزهایی که نباید به همسرتان بگویید

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 / 9 / 1396 | 18:20 | نویسنده : اکبر احمدی |

آیا تفاهم اخلاقی موفقیت ازدواج را تضمین می‌کند؟

آیا تفاهم اخلاقی موفقیت ازدواج را تضمین می‌کند؟

ازدواجی که با عشق و تفاهم متقابل شروع می‌شود، تقریباً قابل‌پیش‌بینی است‎

 

آیا تفاهم اخلاقی که در ابتدای رابطه متوجه آن می‌شوید یک ازدواج بادوام و موفق را تضمین می‌کند؟ با آمار پنجاه-پنجاه ازدواج‌ها که نیمی از آنها موفق شده و نیمی دیگر به طلاق منجر می‌شود، قابل درک است که خیلی افراد دوست داشته باشند بدانند که ارتباط آنها به کدامیک از این دو راه منجر خواهد شد. اگر ازدواج دومتان باشد، احتمال موفق شدن حتی پایین‌تر هم می‌آید.

البته یک خبر خوب برای زوج‌ها داریم، حتی برای زوج‌هایی که برای بار دوم است که ازدواج کرده‌اند. خبر این است که نتیجه ازدواجی که با عشق و تفاهم متقابل شروع می‌شود، تقریباً قابل‌پیش‌بینی است. و مهمتر اینکه، موفقیت ازدواج به عواملی بستگی دارد که کنترل آن در دست خودتان است.


موضوعات مرتبط: ناگفته های زندگی
برچسب‌ها: آیا تفاهم اخلاقی موفقیت ازدواج را تضمین می‌کند؟

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 / 9 / 1396 | 18:19 | نویسنده : اکبر احمدی |

خانواده همسر، خانواده اصلی شماست؟!

خانواده همسر، خانواده اصلی شماست؟!

سعی کنیم رابطه خوبی با خانواده همسرمان داشته باشیم‎

 

شناخت خانواده همسر فقط دانستن نام و نام خانوادگی و تعداد اعضای خانواده و میزان درآمد و تحصیلاتشان نیست. این شناخت ها می تواند به شما کمک کند تا بدانید چگونه با آن ها ارتباط داشته باشید تا با حداقل اختلاف رو به رو شوید.

همه ما با ورود به زندگی شخص دیگری به نام همسر، خواهی نخواهی با جنبه های دیگری از وجود طرف مقابل خود و شکل جدیدی از زندگی آشنا می شویم. درواقع وقتی کسی را به این عنوان می پذیریم، نوع ارتباطمان با آن فرد دیگر مانند قبل نیست؛ هنگامی که عروس یا داماد خانواده ای می شویم، نوع ارتباطمان هم عوض می شود جنبه رسمی به خود می گیرد؛ زیرا علاوه بر طرف مقابل باید به خانواده او هم توجه داشته باشیم.

 



موضوعات مرتبط: ناگفته های زندگی
برچسب‌ها: خانواده همسر، خانواده اصلی شماست؟!

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 / 9 / 1396 | 18:17 | نویسنده : اکبر احمدی |

آیه‌ای مهم درباره بدگمانی، تجسس و غیبت

آیه‌ای مهم درباره بدگمانی، تجسس و غیبت

یَأَ ایهَُّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ اجْتَنِبُواْ کَثِیرًا مِّنَ الظَّنّ‌ِ إِنَّ بَعْضَ الظَّنّ‌ِ إِثْمٌ وَ لَا تجََسَّسُواْ وَ لَا یَغْتَب بَّعْضُکُم بَعْضًا أَ یحُِبُّ أَحَدُکُمْ أَن یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتًا فَکَرِهْتُمُوهُ وَ اتَّقُواْ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِیمٌ (12- حجرات)

ای اهل ایمان! از بسیاری از گمان‌ها در حقّ مردم‌ بپرهیزید؛ زیرا برخی از گمان‌ها گناه است و در اموری که مردم پنهان ماندنش را خواهانند تفحص و پی‌جویی نکنید و از یکدیگر غیبت ننمایید. آیا یکی از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده‌اش را بخورد؟ بی‌تردید از این کار نفرت دارید و از خدا پروا کنید که خدا بسیار توبه‌پذیر و مهربان است.

منظور از «الظَّنِّ» اولی، گمان‌های بد است که چون نسبت به گمان‌های خوب در میان مردم بیشتر است لذا از آن تعبیر به کثیر شده و گر نه حسن ظن یا همان گمان خیر، نه تنها ممنوع نیست بلکه به آن توصیه هم شده است.

گمان‌های بد، برخی مطابق با واقعند و برخی مخالف آن. آنچه بی تردید گناه است آن گمان‌هایی هستند که مخالف با واقع باشند لذا فرمود: «إِنَّ بَعْضَ الظَّنّ‌ِ إِثْمٌ». وجود همین دسته از گمان‌های حرام در بین گمان‌های بد کافی است حکم به پرهیز از تمام آن‌ها بشود. بنابراین آیه شریفه مؤمنین را از هرگونه گمان بد (خواه موافق با واقع باشد؛ خواه مخالف) بر حذر می‌دارد.
«تجسس» به معنی جستجوگری است که معمولاً در امور نامطلوب به کار می‌رود و عاملی است برای کشف اسرار و رازهای نهانی مردم. از آنجا که اسلام می‌خواهد مردم در زندگی خصوصی خود از هر نظر در امنیت باشند بنابراین هرگز اجازه نمی‌دهد که رازهای خصوصی آن‌ها فاش شود.

در سومین و آخرین دستور که در حقیقت معلول و نتیجه دو برنامه قبل است می‌فرماید: هیچ‌کدام از شما غیبت دیگری را نکند و برای آنکه قبح و زشتی این عمل را کاملاً مجسم کند پرده از راز آن گشوده و حقیقت باطنی آن را بیان کرده است که همانا خوردن گوشت مردار است.


موضوعات مرتبط: پیام های وحی آسمانی
برچسب‌ها: آیه‌ای مهم درباره بدگمانی، تجسس و غیبت

تاريخ : یک شنبه 24 / 9 / 1396 | 8:24 | نویسنده : اکبر احمدی |

قانون روابط بین الملل در قرآن

قانون روابط بین الملل در قرآن

 


لا یَنْهَاکمُ‌ُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فیِ الدِّینِ وَ لَمْ یخُْرِجُوکمُ مِّن دِیَارِکُمْ أَن تَبرَُّوهُمْ وَ تُقْسِطُواْ إِلَیهِْمْ  إِنَّ اللَّهَ یحُِبُّ الْمُقْسِطِینَ(8)إِنَّمَا یَنهَْاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فیِ الدِّینِ وَ أَخْرَجُوکُم مِّن دِیَارِکُمْ وَ ظَاهَرُواْ عَلیَ إِخْرَاجِکُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ وَ مَن یَتَوَلهَُّمْ فَأُوْلَئکَ هُمُ الظَّالِمُونَ(9- ممتحنه)


خدا شما را از نیکی کردن و عدالت نسبت به کسانی که درکار دین با شما نجنگیدند و شما را از دیارتان بیرون نکردند باز نمی‌دارد زیرا خدا عدالت پیشگان را دوست دارد. خدا فقط شما را از دوستی با کسانی نهی می‌کند که در کار دین با شما جنگیدند، و از دیارتان بیرون راندند، و در بیرون راندنتان به یکدیگر کمک کردند. و کسانی که با آنان دوستی کنند، پس دوستی کنندگان همان ستمکارانند.

این آیات از مهمترین آیات قرآن در عرصه بین الملل است که تکلیف سطح و نوع تعامل حکومت اسلامی با کشورهای غیر اسلامی را بیان می‌کند.

بر اساس این آیات رابطه عادلانه و بر پایه احترام متقابل و رعایت قراردادهایی که بین شما و آنها وجود دارد امری روا و جایز است؛ اما این رابطه حسنه تا زمانی است که آنها نسبت مسلمانان و حکومت اسلامی توطئه نکرده باشند و به صورت علنی و یا پشت پرده؛ تنهایی و یا گروهی در صدد ضربه زدن به مسلمانان و نظام اسلامی نباشند که اگر این گونه شد ارتباط یا آنها قطع و پاسخ قاطع و مناسبی به آنها داده می‌شود.

یک سوال بر اساس این آیات شریفه

به نظر شما رابطه حکومت اسلامی ایران با دولت انگلستان که دشمنی پنهان و آشکار او با دولت و ملت مسلمان ایران بر کسی پوشیده نیست و رهبری اسلامی هم حضرت امام (ره) وهم مقام معظم رهبری بارها و بارها بر خباثت و دشمنی این رژیم تاکید کرده اند چگونه باید باشد؟  


موضوعات مرتبط: پیام های وحی آسمانی
برچسب‌ها: قانون روابط بین الملل در قرآن

تاريخ : یک شنبه 24 / 9 / 1396 | 8:23 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.