پرداخت پاداش عمومی از بودجه و جیب بازنشستگان کشوری؟؟؟!!!

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پرداخت پاداش عمومی از بودجه و جیب بازنشستگان کشوری؟؟؟!!!

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پرداخت پاداش عمومی از بودجه و جیب بازنشستگان کشوری؟؟؟!!!

جناب آقای صالحی مدیرعامل جوان صندوق بازنشستگی کشوری اخیرا به بهانه ختم ماجرای مالیات معوقه صندوق در سازمان امور مالیاتی که در سالهای ۹۱ و ۹۲ به دلیل عدم ارائه اظهار نامه مالیاتی توسط مدیران وقت صندوق اتفاق افتاده بود و توسط گروهی از همکاران ذی ربط خدوم صندوق در حوزه اداری و مالی رتق و فتق گردید به هر نفر از کارکنان صندوق حدود یک میلیون تومان پاداش پرداخت کرده است.
جالب است بدانیم ایشان در توضیحاتی اشاره نموده که این مشکل مالیاتی برای سالهای ۹۳ و ۹۴ صندوق هم وجود دارد و باید تلاش شود توسط کارکنان و مدیران صندوق این موضوع هم حل و فصل شود. البته نامبرده در خصوص سالهای ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ فعلا هیچگونه اظهار نظری نکرده است.
تشویق ترغیب کارکنان ساعی و تلاشگر برای انجام وظیفه بیشتر از استاندادهای انجام کار که بابت آن حقوق و مزایا دریافت می کنند از بدیهیات انجام یک مدیریت اجرائی مناسب در سازمانهای اداری ، اجتماعی و اقتصادی است لیکن تشویق و تنبیه که از اصول مهم و ارزشمند مدیریت و ایجاد انگیزش در سازمان است باید متناسب با رویکردها ، عملکردها و میزان انجام وظایف بیشتر از استانداردهای انجام کار و فقط به عوامل انسانی که در آن نقش داشته اند، انجام شود و پرداخت پاداش عمومی یک میلیون تومانی آنهم در شرایط تحریمی کشور و کمبود شدید منابع مالی در دستگاههای اجرائی واقعا از اتفاقات نادر کشور بشمار می آید.
در موضوع عدم ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات صندوق به سازمان امور مالیاتی در موعد مقرر یعنی سالهای ۹۱ تا ۹۵ که جزو وظایف مسئولان و مدیران حوزه ذیربط صندوق بوده است باید قبل از هرگونه پرداخت پاداش به کل کارکنان صندوق بررسی می نمود که چه عوامل و عناصر انسانی در انجام وظایف سازمانی خود برغم دریافت حقوق و مزایا و پاداش قصور کرده اند و با احتساب خسارت عدم پرداخت مالیات پرونده ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در سازمان امور مالیاتی برای صندوق گشوده اند که باید از بودجه صندوق و جیب بازنشستگان کشوری تادیه شود و با انجام بررسی های دقیق باید این عوامل انسانی اعم از مدیرعامل وقت و مدیران میانی و کارکنانی را که در انجام وظایف قانونی خود قصور و سهل انگاری کرده اند را شناسائی و برای تنبیه و تعیین مجازات به دادگاههای اداری و در صورت لزوم به مراجع قضائی معرفی کنند.
آیا مدیرعامل جوان صندوق این کار و اقدامات تنبیهی را انجام داده اند؟
آیا برای انجام وظایف قانونی که در سالهای ۹۳ و ۹۴ هم در موعد مقرر انجام نشده است ایشان در نظر دارد مجددا و برای کسب وجهه و محبوبیت در بین کارکنان صندوق، در سازمانی که قریب ۵ ماه است در آن مشغول شده مجددا پاداش یک میلیون تومانی یا بیشتر به تمامی کارکنان صندوق و از محل بودجه صندوق و جیب بازنشستگان کشوری پرداخت نماید؟ و مجددا در صورت پیگیری مراجع نظارتی و بازنشستگان اظهار نماید که بر اساس مصوبات هیات امناء و تفویض به مدیرعامل ایشان اختیار پرداخت پاداش را داشته است؟
آیا تنبیه قانونی عوامل انسانی که این افتضاح اداری را در صندوق متعلق به بازنشستگان کشوری در سالهای ۹۱ تا ۹۵ پدید آورده اند اساسا در برنامه های ایشان پیگیری ، انجام و گزارش آن را هم مانند پرداخت پاداش به کارکنان صندوق رسانه ای خواهند کرد؟
ایشان که تمایل دارند بعنوان بانی شفاف سازی در دستگاههای اجرائی کشور معرفی شوند و کمیته شفافیت هم تشکیل داده اند لطف کنند و آیین نامه های اداری و استخدامی و مالی و معاملاتی صندوق و مصوبات هیات امنا و گزارش های سازمان حسابرسی و بازرس قانونی صندوق را در طول سالهای ۹۰ تا آخرین دوره ارزیابی عملکرد را سایت صندوق نیز منتشر کنند تا بازنشستگان کشوری و مالکین حقیقی صندوق بدانند در سازمان متعلق بخودشان چه اتفاقاتی جریان داشته و دارد تا بتوانند در صورت کشف و اثبات تخلفات احتمالی مراتب را بعنوان مالکین حقیقی صندوق به مراجع قضائی صالحه ارجاع داده و پیگیری کنند.
جمع کثیری از بازنشستگان کشوری

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبار بازنشستگان, بازنشستگان, حقوق, حقوق بازنشستگان, حقوق بازنشستگان مناطق جنگی, سایت بازنشست نیوز, سخن بازنشستگان, فرهنگیان, همسان سازی حقوق, کمپین حمایت از بازنشستگان

تاريخ : چهار شنبه 26 / 3 / 1399 | 9:36 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.