ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

بهترین درمان خانگی دندان درد شدید

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

بهترین درمان خانگی دندان درد شدید

اگر از هر کسی که دندان درد را تجربه کرده، در مورد این درد سوال کنید قطعا خواهد گفت که دندان درد یکی از بدترین دردهایی بوده که در عمرش تجربه کرده است.

منشأ دندان درد ممکن است هرچیزی از پوسیدگی و آبسه، تا عفونت و … باشد و برای پیدا کردن این منشأ باید به دندانپزشک مراجعه کنید، اما قطعا می خواهید تا زمان مراجعه به دندانپزشک هرچه زودتر از این درد آزاردهنده خلاص شوید، بسیار خوب، شما می توانید با درمان های خانگی این درد را موقتا تسکین دهید.

در این مطلب از مجله سلامت می خواهم ۱۱ مورد از این درمان های خانگی شگفت انگیز را به شما معرفی کنم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.


  1. روغن میخک

خواص روغن میخک برای دندان درد شدید

میخک یک روش درمانی سنتی برای بی حسی اعصاب محسوب می شود، میخک به قدری در این زمینه مفید عمل می کند که اکنون ژل یا قطره میخک برای بی حسی موقت دندان و کمتر شدن درد آن در داروخانه ها موجود است. ترکیب اصلی میخک، اوژنول، یک ماده بی حس کننده طبیعی است.

چیزی که باید در مورد روغن میخک دقت کنید این است که اگر آن را بر روی بافت حساس لثه یا روی زبان خود بریزید، می تواند باعث افزایش درد شود.

می توانید دو قطره روغن یا ژل میخک را روی یک تکه پنبه بریزید و آن را روی دندان خود قرار دهید تا درد تسکین یابد. مدت زمانی که باید این توپ پنبه یا پد را روی دندان قرار دهید، تا زمانی است که احساس بی حسی عصب دندان و کاهش درد را احساس کنید.

  1. یخ

یخ برای کاهش درد شدید دندان

شاید تعجب کنید اگر بگویم همین راهکار به ظاهر ساده، شبی که دندان درد شدیدی را تجربه کردم به کمکم آمد و مانند یک معجزه دردم را تسکین داد. چند مکعب یخ کوچک را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، سپس پارچه ای نازک دور کیسه پلاستیکی بپیچید و حدود ۱۵ دقیقه آن را روی آن طرف صورت تان که دندان درد می کند، بگذارید.

شاید برایتان جالب باشد اگر بگویم حتی اگر تکه ای یخ را به انگشتتان بمالید، عصب های انگشت شما سیگنال های سرد را به مغز ارسال کرده و در کمال تعجب کمی از درد دندان تان کاسته می شود.


  1. آب نمک

آب نمک برای رفع درد دندان

معروف ترین راه برای رهایی از درد آزاردهنده دندان، آب نمک است، به راستی که این محلول ساده معجزه می کند. یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب جوش حل کنید، این دهانشویه طبیعی دندان را از باقی مانده های تحریک کننده پاک کرده و به کاهش تورم لثه کمک می کند.

مقداری از محلول را درون دهانتان بریزید و در اطراف دندانی که درد می کنید بچرخانید و در نهایت آن را به بیرون بریزید. این روش درمانی را هر چند ساعت یک بار تکرار کنید، خواهید دید که تا حدودی از دردی که تحمل می کردید کاسته می شود. شاید این راهکار را یک روش ساده تلقی کنید، اما چیزی که مهم است قدرت تاثیرگذاری آن است که واقعا قابل تحسین است.


  1. چای

چگونه درد دندان را از بین ببریم

چای نعناع یکی از انواع چای است که در کنار طعم خوبش، قدرت بی حس کنندگی بالایی هم دارد.

۱ قاشق چای خوری برگ نعناع خشک را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه بدهید ۲۰ دقیقه به خوبی دم کشیده و خنک شود، پس از خنک شدن، مقداری از آن را بنوشید و در اطراف دندانی که درد می کنید بچرخانید و بعد آن را به بیرون بریزید یا آن را ببلعید.

جالب است بدانید که تانن های قابض کننده موجود در چای سیاه نیز می تواند با کاهش تورم به کاهش درد دندان کمک کند. برای استفاده از چای سیاه برای درمان دندان درد، کافیست یک چای کیسه ای مرطوب را چند دقیقه روی دندانی که درد می کند قرار دهید.


  1. خمیر زنجبیل و فلفل کاین

روشهای رفع درد شبانه دندان

قسمت های مساوی از این دو ادویه را با آب کافی مخلوط کنید تا خمیری با غلظت مناسب ایجاد شود. یک توپ کوچک پنبه را به اندازه کافی به خمیر آغشته کرده و سپس در حالی که از ریختن آن روی لثه و زبان خودداری می کنید، آن را روی دندانی که درد می کند، قرار دهید.

ممکن است کمی احساس سوزش را تجربه کنید، اما طبیعی است و مجبورید تا زمانی که تا حدودی درد دندان کمتر شود، این سوزش را تحمل کنید. اگر هر کدام از این دو ادویه را در دسترس ندارید، می توانید آن ها را جداگانه نیز امتحان کنید، زیرا هر دو آن ها، ضد دردهای قوی هستند. ماده اصلی فلفل کاین، کپسایسین است که به جلوگیری از رسیدن پیام های درد به مغز کمک می کند.


  1. هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه)

آب اکسیژنه برای رفع دندان درد شدید

برای کمک به از بین بردن باکتری ها و رفع برخی ناراحتی های مربوط به درد دندان، مقداری از محلول پراکسید هیدروژن ۳ درصد را در دهان بچرخانید و به عبارتی دهان را با آن آب بکشید. این کار می تواند در صورتی که دندان درد شما که با تب و طعم ناخوشایندی در دهان همراه شده را به صورت موقت تسکین دهد.

محلول هیدروژن پراکسید قط برای شستشو است و نباید آن را ببلعید، پس از آن که چندین بار محلول را درون دهان چرخاندید و دهان را شستشو دادید، آن را از دهان تان بیرون بریزید و چند بار دهانتان را با آب بشویید.


  1. شستشو با مِر (myrrh)

درمان طبیعی دندان درد

برای کاستن از شدت درد ناشی از دندان تان، می توانید دهان را با محلول مِر شستشو دهید. خاصیت قابض مر به کاهش التهاب دندان کمک کرده و در نابودی باکتری ها نیز موثر است.

برای درست کردن محلول، کافیست یک قاشق چای خوری پودر مر را به مدت ۳۰ دقیقه در دو فنجان آب بجوش آورید، سپس آن را صاف کنید و بگذارید خنک شود. یک قاشق غذاخوردی از محلول سرد شده را در نصف فنجان آب بریزید و ۵ الی ۶ بار در روز دهان تان را با آن بشویید.


  1. سرکه و کاغذ قهوه ای

یک روش دیگر برای تسکین موقت دندان درد، پرت کردن حواستان از طریق مقداری سرکه و یک تکه کاغذ قهوه‌ای است. یک تکه کوچک کاغذ قهوه ای را درون مقداری سرکه بخیسانید، مقداری فلفل سیاه روی یک قسمت آن بپاشید و همین قسمت را روی آن طرف صورت تان که دندان درد می کند، قرار دهید. احساس گرم روی گونه شما می تواند تا حدودی حواس شما را از درد دندان پرت کند.


  1. مسواک مناسب

مسواک برای رفع درد دنداد

گاهی دردی که در دندان احساس می کنید بخاطر تحلیل رفتن لثه است، در شرایطی که بافت لثه‌ شروع به تحلیل رفتن می کند، عاج دندان که قسمتی حساس است و با تغییر دما واکنش نشان می دهد، در معرض محیط دهان قرار می ‌گیرد. برای جلوگیری از این روند تحیلیل رفتن لثه، بهتر است از مسواک های مناسب و نرم استفاده کنید.


  1. آدامس جویده شده

درمان خانگی دندان درد با آدامس

اگر دندان تان شکسته یا قسمتی که قبلا پر کرده اید خالی شده، می توانید با پوشاندن قسمت خالی شده با آدامس جویده شده نرم، مقداری از درد آن را تسکین دهید. برای جلوگیری از ناراحتی و بیشتر، تا زمانی که بتوانید آن را ترمیم کنید، از جویدن چیزی با آن دندان خودداری کنید.


  1. فشار وارد کنید

راه های درمان درد دندان

یکی دیگر از راهکارهای تسکین موقت دندان درد، تکنیک‌های طب فشار است. برای این کار به مدت دو دقیقه، با انگشت شست‌ دست راست تان قسمتی از پشت دست چپ، که در آن انتهای انگشت شست و اشاره به هم متصل می ‌شوند را فشار دهید. این کار باعث تسهیل در ترشح اندروفین‌ها (هورمون های احساس خوب مز) شده و می تواند برای خانم های باردار نیز مفید و بدون محدودیت باشد.


و اما سخن پایانی …

به راستی که دندان درد، یکی از زجرآورترین دردهاست، این را از کسی می شنوید که بارها و بارها این درد را تجربه کرده است. قسمت زجرآور ماجرا آنجاست که وقتی دندانی شروع به درد کردن می کند، بعد از مدتی احساس می کنید کل صورت و سرتان هم با این درد درگیر شده است.

از آنجایی که دوست ندارم دندان درد تان به هیچ کدام از این مراحل برسد، سعی کردم راهکارهای درمانی مفید و سریع را در قسمت بالا ذکر کنم، امیدوارم برایتان مفید باشد.

لطفا در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید تا منشأ درد را مشخص کرده و درمان را شروع کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: گیا هان دارویی
برچسب‌ها: گیا هان دارویی

تاريخ : سه شنبه 26 / 3 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.