تأخیر دولت در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

تأخیر دولت در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

تأخیر دولت در اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت تاکنون اعتبارات لازم برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به مجلس اعلام نکرده است گفت: اعتبارات این طرح ربطی به بودجه نفتی ندارد.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، در پاسخ به این پرسش که اعتبارات اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه مقدار در نظر گرفته شده است اظهار داشت: قرار بود دولت با توجه به آمارهای خود  پیش‌بینی لازم را انجام داده و اعتبارات این طرح را اطلاع‌رسانی کند ولی تاکنون مبلغی را دقیقاً به ما اعلام نکرده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه اعتبارات طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از محل بودجه جاری سال ۹۸ پیش‌بینی شده است عنوان کرد: با توجه به این موضوعاتی که ذکر شد اجرای این طرح ربطی به بودجه نفتی ندارد و در همان ۳۱۰ هزار میلیارد تومانی که برای حقوق و دستمزد بوده در نظر گرفته شده است.
عباسی ضمن اظهار امیدواری از تحقق هر چه سریع‌تر اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط دولت تصریح کرد: بر اساس قانون حقوق و دستمزد بازنشستگان باید با دریافتی کارکنان سایر دستگاه‌ها به صورت متوازن و متعادل در یک سطح قرار گیرد و هیچ تبعیضی بین بازنشستگان وجود نداشته باشد.

 الف ) حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی :

از همین‌جا به دولت پیام می‌دهیم که در نظام رتبه‌بندی باید معلمان جایگاه هیئت علمی پیدا کنند و ما در این نظام به دنبال افزایش حقوق ۱۵۰ هزار تومانی نیستیم.
من دست هر کس را که از حق کشاورز، کارگر و معلم دفاع می‌کند می‌بوسم.

 ب ) خط فقر از ۸ میلیون تومان گذشت

 رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت سبد معاش در شهریور ماه از مرز هشت میلیون تومان گذشته و به هشت میلیون و ۷۴ هزار تومان رسیده است؛
به عبارت ساده‌تر، یک خانوار ۳.۳ نفره اگر بخواهد همه مولفه‌های زندگی را در حد نسبتاً قابل قبولی فراهم آورد، در شهریورماه ۹۸ نیاز به هشت میلیون و ۷۴ هزار تومان درآمد دارد.

 ج ) جزییات پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان نیروهای مسلح

 

اعطای ۲۰۰ هزار وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان نیروهای مسلح که روند ثبت نام و توزیع آن از تیرماه آغاز شده تا اسفند ۹۸ به اتمام می‌رسد.
این وام‌ قرض‌الحسنه با کارمزد سه درصدی از طریق سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح به ۲۰۰ هزار بازنشسته واجد شرایط اعطا می‌شود.

 

د) طبق اعلام، رئیس سازمان بازنشستگان نیروهای مسلح، امسال اعتباری در سقف ۱۰۰۰ میلیارد برای ۲۰۰ هزار بازنشسته در نظر گرفته شد.

 

نصراله خلیلی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اخبار بازنشستگان, بازنشستگان, حقوق, حقوق بازنشستگان, حقوق بازنشستگان مناطق جنگی, سایت بازنشست نیوز, سخن بازنشستگان, فرهنگیان, همسان سازی حقوق, کمپین حمایت از بازنشستگان

تاريخ : سه شنبه 25 / 3 / 1399 | 9:48 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.