هشام بن حکم

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

هشام بن حکم

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

هشام بن حکم


آنگاه هشام رو به آن مرد کرد و گفت: شما روایت کرده اید و ما نیز از پیامبر نقل کرده ایم که بهشت مشتاق چهار نفر است: علی بن ابیطالب، مقداد بن اسود، عمار یاسر و ابوذر غفاری، در این روایت نام مولای ما علی بن ابیطالب علیه السلام هست اما جای بزرگ شما ابوبکر در آن میان خالی است.
بنابراین برتری علی علیه السلام بر ابوبکر مسلم می شود.
نیز شما گفته اید و ما نیز قائلیم و توده مردم همه می گویند: کسانیکه از حریم اسلام دفاع کردند چهار تن می باشند: علی بن ابیطالب علیه السلام زبیر بن عواد، ابو دجانه انصاری و سلمان فارسی.
در اینجا نام امام ما در صدر قرار گرفته است و لیکن پیشوای شما از این فضیلت نیز محروم است و ما به این جهت رهبر خود را از رهبر شما برتر می دانیم.
نیز شما قائلید و ما نیز گفته ایم و همه مردم می گویند:
که قاریان (عهد پیامبر) چهار نفرند: علی بن ابیطالب علیه السلام عبدالله بن مسعود، ابی بن کعب و زید بن ثابت که سرور ما علی علیه السلام دارای فضیلت است ولی ابوبکر از این موقعیت نیز برخوردار نیست و همین لحاظ ما علی را بر او مقدم می داریم.
دیگر این که هم شیعه و هم سنی نقل کرده اند که: پاکان و پاکیزگان چهار تن می باشند: علی بن ابیطالب علیه السلام فاطمه، حسن و حسین، جایگاه بلند پیشوای ما علی بن ابیطالب علیه السلام در میان این بزرگواران مشاهده می شود ولی پیشوای شما از این فضیلت نیز بی بهره است. بدین جهت علی علیه السلام بر ابی بکر برتری دارد.


و بالاخره هم شیعه و هم سنی نقل کرده اند که: شهیدان راه حق چهار تن می باشند: علی بن ابیطالب علیه السلام جعفر بن ابیطالب، حمزه و عبیدة بن حارث، با توجه به اینکه نام پیشوای ما در سرلوحه نام شهیدان راه حق و حقیقت است، از این رو ما علی را برتر و مقدم بر دیگران می دانیم.
هارون که بطور مخفی سخنان هشام را گوش می داد ناگهان طاقت نیاورده پرده را به یک سو زد و جعفر برمکی به مردم دستور داد از خانه بیرون شوند، همگی رفتند در حالیکه سخت وحشت زده و بیمناک بودند، هارون نیز بر آشفته مجلس را ترک کرد در حالیکه می گفت: این که بود؟ به خدا قسم او را خواهم کشت و در آتش خواهم سوزانید (29)
البته این حدیث از حضرت عبدالعظیم حسنی نقل شده است.

 

امضاء


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: طعم خوب بندگی
برچسب‌ها: طعم خوب بندگی

تاريخ : دو شنبه 4 / 3 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.