ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

چرا به نماز پرواز روح مي گويند؟

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

چرا به نماز پرواز روح مي گويند؟

از صبر و نماز كمك بگيريد

قسمت دهم
 


اي اهل ایمان از نماز و صبر کمک بخواهید

سوره بقره / آیه 153


مربي عزيز، چرا به نماز پرواز روح مي گويند؟

دوست خوبم، به پرواز يك هواپيما فكر كن و آن را با خواندن نماز مقايسه كن آن وقت به نكته هاي زير مي‌رسي :


1. موقع بلند شدن هواپيما از زمين، بيشترين نيرو لازم است. در عبادت و نماز هم بيشترين سختي و فشار موقع شروع عبادت و بلند شدن براي نماز است .

2. هواپيما براي سوخت خود نياز به بنزين مخصوص و خالص دارد، پرواز روح انسان در نماز هم نياز به غذاي پاك و حلال دارد. براي عبادت بهتر، بايد در كسب روزي حلال دقت كرد .

3. پرواز هواپيما با دو بال است، پرواز روح هم نياز به دو بال دارد. ارتباط خوب با خدا و ارتباط خوب با خلق خدا ( مردم ).


4. هواپيما براي پرواز مدتي روي زمين حركت مي‌كند تا بتواند اوج بگيرد. پرواز روح هم نياز به مقدمات دارد. وضو، اذان، اقامه و ذكرهاي قبل از نماز مقدمه‌ي آن پرواز ملكوتي است .

5. هنگام پرواز هواپيما، خطا و حواس‌پرتي خلبان باعث سقوط مي‌شود. در نماز هم خطا و حواس‌پرتي، پرواز روح انسان را با خطر رو به رو مي‌كند. ( حواس پرتي در نماز ثواب آن را كم مي‌كند ).

6. خلبان به فرمان برج مراقبت پرواز مي‌كند، انسان نيز در پرواز روح، به دستور دينش عمل مي‌كند و هر آنچه را كه درباره‌ي وقت، مقدار و كيفيت نماز گفته شده بدون كم و زياد انجام مي‌دهد .


7. تمام خلبان‌هاي دنيا فقط با يك زبان با برج مراقبت ارتباط دارند، تمام مسلمان‌هاي جهان نيز فقط با يك زبان ( زبان عربي ) با خداوند صحبت مي‌كنند .

8. قبل از هر پرواز، خلبان به اطلاعاتي مانند هواشناسي، نقشه خواني، جهت يابي و ... نياز دارد. نـمازگـزار نيز براي پرواز روح به عـلم و آگاهي از مسائل ديني و اعتـقادي ( احكام نماز ) نياز دارد .

9. خلبان هر چه بالاتر مي‌رود زمين در نظرش كوچك تر مي‌شود، انسان نيز هر چه در نماز به خدا نزديكتر مي‌شود غير خدا در نظرش كوچك تر و دنيا كم ارزش تر مي‌‌شود .

10. در پرواز هواپيما وقتي خلبان و مسافران در اوج هستند از مسائل و مشكلات زندگي فاصله مي‌گيرند و بي‌خبر مي‌شوند. در پرواز روح هم انسان از مسائل و گرفتاري‌هاي زندگي و فكرهاي غير خدايي بيشتر فاصله مي‌گيرد .


نکته هایی در مورد نماز

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: نماز
برچسب‌ها: نماز

تاريخ : دو شنبه 18 / 2 / 1400 | 20:29 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.