ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

برهنه خوابیدن

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

برهنه خوابیدن

نکات مثبت برهنه خوابیدن، برهنه خوابیدن و فوایدش! - پیژامه

بسم الله سلام با توجه به اینکه کسی با وضو بخوابد مانند این است که آن مدت را به عبادت پرداخته است آیا میشود بدون پیراهن یا شلوار خوابید

برهنه خوابیدن گناه نیست اما اگر موجب تحریک شهوانی می شود باید از این کار اجتناب نماید و تحریک مداوم و یا استمنا خطرات فراوانی برای شخص دارد.
حیا در زمان خواب
حیا، یکی از مهم ترین و فراگیرترین ارزش های اخلاقی اسلام است. این صفت نیک و پسندیده، نوع پوشش، نوع گفتار، چگونگی معاشرت، شیوه نگاه، حتی نحوه اندیشیدن ما را هم تحت تأثیر قرار می دهد. در دین اسلام، حیا از چنان اهمیتی برخوردار است که حیوانی ترین رفتارهای آدمی نیز نباید دور از حیا و عفت باشد. توصیه به مقاربت در شب و پنهان از چشم و گوش دیگران، نهی از نگاه های عاری از حیا در زمان جماع، کراهت نزدیکی غیر متعارف، برحذر داشتن از برهنگی کامل هنگام همبستر شدن و برخی نکات دیگر در زمینه روابط جنسی زن و مرد، نشانگر آن است که از نگاه دین اسلام، حتی آنجا که بسیاری از پرده های حیا کنار می روند نیز همچنان حیا باید حضوری جدی داشته باشد. برای آشنایی بیش تر با موضوع حیا و گستره آن در دین اسلام، خواندن کتاب پژوهشی در فرهنگ حیا نوشته آقای عباس پسندیده را پیشنهاد می کنم.
در مورد آداب خواب نیز حیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است. تنها در ساعات بیداری نیست که باید حیا را مورد توجه قرار دهیم. همان طور که پیش تر نیز گفته ایم، خواب، بخشی از زندگی است که توجه به آداب آن، نقش مهمی در سعادت و خوشبختی ما دارد. مؤمن پایبند به عفت و حیا، باید دو نکته را در زمینه حیای زمان خواب مورد توجه قرار دهد:
در این زمینه توجه شمارا به چند روایت جلب می کنیم:
۱. قال النبی(صلی الله علیه وآله) فرمودند: «ان الله ینها کم عن التعری فاستحیوا من ملائکه الله الذین لا یفارقونکم الا عند احدی ثلاث حالات الغایطالجنابه و الغسل. »خدا شما را از برهنگی نهی می کند. پس، از فرشتگان خدا که از شما جدا نمی شوند حیا کنید (و هرگز برهنه نشوید)) مگر؛ یکی از سه مورد: رفتن به دستشویی، جنابت، انجام غسل.[دارالسلام، ج ۳ ، ص ۶۳ ]
۲. قال النبی (صلی الله علیه وآله) : "عشرون خصلة تورث الفقر أوله القیام من الفراش للبول عریانا و الأکل جنبا و ..."؛[وسائل الشیعة، ج ۲، ص ۳۹.] پیامبر اکرم (ص) می فرماید: چند چیز است که باعث فقر در زندگی می شود. اول بیدار شدن و بیرون آمدن از رخت خواب برای بول در حالت عریان است، خوردن غذا در حال جنابت و ... .
۳ . امام علی (ع) می فرماید: "إِذَا تَعَرَّى أَحَدُکُمْ نَظَرَ إِلَیْهِ الشَّیْطَانُ فَطَمِعَ فِیهِ فَاسْتَتِرُوا"؛ اگر کسی از شما لخت شود شیطان به او نگاه می کند و در او طمع می کند، پس خود را بپوشانید.[وسائل الشیعة، ج ۲، ص ۳۹.]
۴ . مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ قَالَ: نَهَى (ص) عَنِ الْغُسْلِ تَحْتَ السَّمَاءِ إِلَّا بِمِئْزَرٍ وَ نَهَى عَنْ دُخُولِ الْأَنْهَارِ إِلَّا بِمِئْزَرٍ وَ قَالَ إِنَّ لِلْمَاءِ أَهْلًا وَ سُکَّانا"؛[ همان، ص ۴۳.] امام سجاد فرمود: پیامبر از غسل کردن زیر آسمان (فضای باز) و داخل شدن در آب نهر و رودخانه بدون پوشش نهی فرمود.
بنابراین آنچه که از منابع دینی و روایی به دست می آید، این است که چنین کاری فی نفسه حرام نیست، اما کراهت دارد؛ چرا که ممکن است زمینه ای برای وسوسه شیطان باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سئوالات ویژه
برچسب‌ها: سئوالات ویژه

تاريخ : شنبه 18 / 9 / 1399 | 18:25 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.