ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

نکات شگفت انگیز درباره مارها - قسمت اول

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

نکات شگفت انگیز درباره مارها - قسمت اول

نکات شگفت انگیز درباره مارها - قسمت اول

مارها استاد استتار، شکارچی ماهر و قهر مان خوردن هستندبیش از 2500 نوع مار در سر تا سر جهان وجود دارند.


پوست اندازی مارها:
پوست مارها به معنی واقعی کلمه برای شان کوچک و تنگ می شود. هر چند ماه این اتفاق با مالیدن بدنشان روی زمین یا شاخه درخت آغاز می شود. پوست اندازی از قسمت دهان شروع می شود و مار به تدریج از پوست بسیار تنگ خود بیرون مبی خزند.پوست مار به صورت وارونه بیرون می آید، درست مانند جوراب.

نکات شگفت انگیز درباره مارها

 

 

سم کشنده ی مارها:
بسیاری از مارها، با فرود کردن دو دندان تو خالی و نوک تیزشان به بدن طعمه، سمی وارد بدن  آن ها می کندند که باعث فلج شدن یا کشته شدن قربانی، قبل از خوردن ان ها می شود. 

می گویند که: مومبای سیاه آفریقایی نوعی مار سمی گرمسیری است که یکی از کشنده ترین مارهای روی زمین است این مار با طولی حدود چهار و نیم متر و بدنی لاغر سرعت هجومی بالایی داررد دو قطره سم این مار می تواند یک انسان را از پای  در آورد. مامبا، ماری قابل احترام است، البته با رعایت فاصله.

نکات شگفت انگیز درباره مارها

 

در آغوش کشیدن مارها:
مارهای انقباضی بی رحمانه در آغوش مسی کشند. مارهای بوا، افعی، پیتون و سایر مارهایی که با عنوان مارهای انقباضی شناخته می شوند. در عمل فشردن طعمه فوق العاده هستند. این نوع مار بدن ماهیچه ای خود را دور بدن قربانی می پیچد تا طعمه را خفه کند. این توانایی شگفت انگیز ناشی از ماهیچه هایی است که حداقل به 200 مهره ستون مهره ی آن ها متصل شده است. انسان در زمان تولد 33 مهره دارد.

نکات شگفت انگیز درباره مارها

 

بینایی حرارتی مارها:
برخی مارها مثل پیتون، مار زنگی و همین طور مار سر مسی قدرت بینایی خوبی ندارند. بنابراین برای پیدا کردن طعمه از حواس دیگرشان استفاده می کنند. این موجودات دربخش جلویی چشم ها شان حفره دارند که می توانند حرارت ناشی از بدن طعمه خون گرم را حس کنند. بینایی حرارتی این امکان را به مار می دهد که طعمه اش را در روشنایی روز یا تاریکی شب رد یابی کند.

نکات شگفت انگیز درباره مارها

 

بویایی زبان مارها:

 مارها برای بوییدن، از زبانشان از زبانشان استفاده می کنندآن ها زبان دراز و چنگال  مانندشان را در هوا تکان می دهند تا مولکول های شیمیایی موجود در هوا و زمین و آب را دریافت کنند. زبان، مولکول های بودار را به سمت دو حفره کوچک به نام اندام جیکوبسان( استخوان میانی بینی) که در سقف دهان قرار دارند انتقال می دهد.
سلول های موجود در اندام جیکوبسان بوی مورد نظر را بررسی می کند.

نکات شگفت انگیز درباره مارها

 شهرزاد فراهانی- نبات


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: شگفتی های آفرینش
برچسب‌ها: شگفتی های آفرینش

تاريخ : سه شنبه 2 / 9 / 1399 | 17:19 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.