ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

آسیب های ماهواره بر خانواده ( چندین مقاله و سخنرانی مفید ) قسمت اول

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

آسیب های ماهواره بر خانواده ( چندین مقاله و سخنرانی مفید ) قسمت اول

13-616.jpg

با ورود ماهواره به منازل، حریم‎ها شکسته شده است

 یک کارشناس مسایل دینی گفت: برنامه‎های ماهواره‎ای قدرت تفکر را از انسان گرفته و به سوی مسایل مجازی سوق می‎دهد.

 حجت‎الاسلام سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، تصریح کرد: متاسفانه با اندکی دقت، ملاحظه می‌شود، برنامه‎های تلویزیونی و رادیویی یکی از تاثیرگذارترین مسایل در اعضای خانواده‎ها است، به طوری که خانواده‎ها به جای این که از همدیگر تاثیر بپذیرند به سراغ این برنامه‎ها می‎روند.

 وی افزود: ویژگی‎ بارز برنامه‎‏های ماهواره‎ای این است که اصالت را کنار گذاشته و به غرایز انسانی می‌پردازند و خشونت و شهوت را تبلیغ می‎کنند که متأسفانه مورد استقبال عده‌ای از افراد جامعه قرار می‏‌گیرد.

 احمدی افزود: برنامه‎‏های ماهواره‎ای که هدف اصلی آن‎ها تقویت غرایز حیوانی است، نبود حیا، عفت و بی‎توجهی به مسایل دینی را تبلیغ می‎کنند و افرادی که با این برنامه‎ها انس می‎گیرند به مرور زمان اخلاق و روحیات خود را با آن منطبق کرده و جامعه را به طرف مسایل انحرافی می‎کشند.

 وی افزود: افرادی که حدود یک ساعت رو به روی این آینه جادویی می‎نشینند به همان میزان، کل مشاعر خود را صرف خواسته‎های تولید کنندگان این برنامه‎ها که از طریق هالیوود و صهیونیسم حمایت می‌شوند، می‎کنند.

 احمدی با بیان این‌که «اکثر خانواده‎ها، استفاده از برنامه‎های ماهواره‌‎ای را به روز بودن تلقی می‎کنند» یادآور شد: خانواده‎ها باید به این نکته توجه کنند که این برنامه‎ها به کمرنگ شدن حریم‎های محرم و نامحرم، عادی‎سازی روابط بین جنس‎های مختلف و پخش موسیقی‎هایی که با اعصاب و روان انسان سروکار دارد، می‎پردازند در حالی که از این مسایل مهم غافل هستند که محتوای اصلی این برنامه‎ها سقوط اخلاقی انسان است.

 این کارشناس مسایل دینی تاکید کرد: برنامه‏‌های پخش شده از طریق شبکه‎‏های ماهواره‎ای به انسان‏ گرایی و لذت‎گرایی می‎پردازند به آخرت توجه نکرده و اگر به این مساله هم توجه کنند مبتنی بر انسان محوری است که به یک تعبیر درست می‎توان ورود ماهواره را در منازل همانند ورود شخصی مست و قداره به دست تلقی کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: آمار نشان می‎دهد که با ورود ماهواره به منازل حریم‎ها دریده شده، ارتباط اعضای خانواده کمرنگ شده و به همان میزان روابط نامشروع افزایش پیدا کرده و فرهنگ اشتباه غربی‎ها را به صورت عادی تلقی می‌دهند. 

 

 ورود ماهواره به خانه به منزله ورود یک فرد نامحرم ولاابالی به خانواده است

 

 ورود ماهواره به خانه به منزله ورود یک فرد نامحرم ولاابالی به خانواده است

فرمانده نیروی انتظامی باشت گفت: ورود ماهواره به خانه را می توان به منزله ورود یک فرد نامحرم ولاابالی دانست که دوست ناباب برای فرزندان، درصدد اختلاف افکنی بین زنها وشوهرها، چشم طمع به ناموس افراد ، مرزها وحریم های خانواده را می شکند.

 سرهنگ محمد صدائی نژاد وجود ماهواره را منشاء بسیاری از معضلات فرهنگی کنونی جامعه دانست و افزود: بدحجابی و بی‌حجابی، تزلزل بنیان خانواده، کاهش جمعیت و افزایش طلاق از مهم‌ترین آسیب‌های وجود ماهواره در خانواده‌ها است.

وی بیان داشت: نقطه خروجی و پایانی برنامه‌های ماهواره خانواده است از این رو این پدیده بیشترین آسیب را به خانواده ها وارد می سازد.

فرمانده نیروی انتظامی باشت گفت: ورود ماهواره به خانه را می توان به منزله ورود یک فرد نامحرم ولاابالی دانست که دوست ناباب برای فرزندان است، درصدد اختلاف افکنی بین زنها وشوهرهاست، به ناموس افراد چشم طمع دارد، دین افراد را می گیرد، مرزها وحریم های خانواده را می شکند، به آسانی حقیقت های سیاسی و اجتماعی را وارونه جلوه می دهد.

صدرائی نژاد تصریح کرد: سواى از حکم تکلیفى استفاده از ماهواره، اگر به صدمات و لطمات فردى, خانوادگى و اجتماعى استفاده از برنامه هاى ماهواره توجه کنیم به راحتى در مى یابیم که این سلاح مدرن چه لطمات جبران ناپزیرى به شخص و خانواده و به تبع آن به اجتماع بشرى وارد ساخته است.

وی در پایان با تشویق و ترغیب افراد به تحویل داوطلبانه ماهواره ها اعلام کرد در صورت تمایل همشهریان می توانند ماهواره های خود را به فرماندهی انتظامی شهرستان باشت تحویل دهند و یک عدد دستگاه دیجیتال به عنوان هدیه تحویل بگیرند.

 

آسیب های ماهواره بر خانواده

جنگ نرم و عملیات روانی؛ دکترمجید ابهری، آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری در گفت وگو با خراسان طی تحلیلی از آسیب های خانواده ایرانی و عوامل پیدایی آن از تاثیر ابزارهای نوین ارتباطی بر خانواده سخن گفت و اظهار داشت: غفلت ما از رصد کردن وضعیت خانواده طی سه دهه اخیر و ورود بی مقدمه و بدون زمینه سازی ابزارهایی چون ماهواره، بیشترین آسیب را به خانواده ایرانی وارد کرده است. 

در این سه دهه از خانواده غفلت کرده ایم

دکترابهری در این گفت وگو با هشدار نسبت به این که ورود مولفه های دنیای مدرن به ایران، بیش از هر چیز خانواده را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: من بارها هشدار داده ام و باز هم تاکید می کنم که ما در پیچ خطرناکی قرار داریم.

دلایل مختلفی وجود دارد که موجب شده است طی دهه های اخیر از خانواده غفلت کنیم؛ تحریم های اقتصادی و سیاسی، جنگ ۸ ساله و … تنها بخشی از مشکلاتی بود که باعث غفلت ما از خانواده شد.

همچنین این مشکلات مانع از آن شد تا ما به فکر بسترسازی مناسب فرهنگی در سطح جامعه برای ورود مدرنیته و ابزارهای نوین ارتباطی باشیم. در نتیجه وقتی مولفه های زندگی مدرن وارد کشور شد، ترکش های آن ابتدا خانواده را هدف قرار داد و خانواده ایرانی به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی در معرض آسیب های جدی و ناهنجاری ها قرار گرفت. 

ارتباطات عاطفی به یک پیامک خلاصه شده است

این استاد دانشگاه استفاده گسترده از تلفن همراه را یکی دیگر از ویژگی های دنیای مدرن برشمرد که خانواده ایرانی را دچار چالش کرده است.

وی در این باره گفت: در گذشته به مناسبت های مختلف مثل اعیاد، افراد دور هم جمع می شدند و با صله رحم، ارتباط عاطفی پررنگی با یکدیگر داشتند اما در حال حاضر افراد از طریق یک تلفن و در اغلب اوقات به واسطه ارسال یک پیامک این کار را انجام می دهند یعنی ارتباطات عاطفی به یک پیامک خلاصه می شود که این گسست عاطفی تاثیر اصلی خود را بر خانواده می گذارد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد ۸۹ درصد افراد جامعه ما که از تلفن همراه استفاده می کنند ضرورتی برای استفاده از آن ندارند. متاسفانه از طریق همین تلفن های همراه بلوتوث ها و پیامک های غیراخلاقی به سهولت رد و بدل می شود.

علت این اتفاق آن است که ما بسترسازی فرهنگی مناسبی در این زمینه نکرده ایم تا فقط کسانی که نیاز دارند از تلفن همراه استفاده کنند در حالی که در جامعه ما حتی نوجوانان و کودکان از این ابزار ارتباطی به وفور استفاده می کنند.

یک نوجوان فیلمی را که دیده است با تلفن همراه برای دوستش تعریف می کند یا یک خانم برای خواهرش از طریق تلفن همراه دستور آشپزی می دهد یا در یک میهمانی، تعداد زیادی دور هم نشسته اند در حالی که هر یک مشغول بازی با تلفن همراه خود هستند که این باعث ایجاد فاصله بین افراد می شود. 

عشق های مثلثی، روابط نامشروع و دوستی های نامتعارف از پیامدهای ماهواره برای جامعه ایران

ابهری ورود ماهواره به جامعه ایران را یکی دیگر از ابزارهای نوین ارتباطی دانست که خانواده ایرانی را در معرض آسیب قرار داده است.

او در این باره تصریح کرد: ماهواره در جامعه ما باعث فاصله گرفتن اعضای خانواده از یکدیگر شده است. به طور کلی خیانت، دوستی های نادرست و نامتعارف بین زنان و مردان حتی بین متاهلان، ایجاد عشق های مثلثی، روابط نامشروع و … از تبعات ورود ماهواره به جامعه ایرانی است.

در واقع خانواده بزرگ ترین قربانی این ابزار نوین ارتباطی است. اینترنت هم همین تبعات را برای جامعه ما به دنبال داشته است. اینترنت وسیله ای است که سرعت دستیابی به منابع علمی را افزایش می دهد اما بچه های ما بیشتر وارد چت روم ها و سایت های غیراخلاقی و غیرعلمی می شوند که نه تنها برای آن ها مفید نیست بلکه ضررهای بسیاری هم دارد.

شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک هم از دیگر ابزارهای نوین ارتباطی است که باعث ناهنجاری های رفتاری در سطح جامعه ما شده است. 

کاهش ارتباطات کلامی اعضای خانواده ایرانی به ۱۵ تا ۱۷ دقیقه

این آسیب شناس اجتماعی با بیان این که محوریت تلویزیون در خانواده نیز باعث کاهش روابط عاطفی بین اعضای خانواده و در نتیجه گسست خانواده شده به طوری که ارتباط کلامی اعضای خانواده به ۱۵ تا ۱۷ دقیقه کاهش یافته است، اظهار داشت: در گذشته اعضای خانواده در کنار بزرگ تر خانواده جمع می شدند و با هم گفت وگو می کردند ولی حالا تلویزیون محور خانواده است و چیدمان خانه و نشستن افراد طوری است که تلویزیون در کانون قرار می گیرد.

آن فضا هم که همه اعضای خانواده هنگام غذاخوردن سر سفره دور هم جمع می شدند دیگر در خانواده ایرانی به چشم نمی خورد و این فضاهای عاطفی در بین خانواده ها به شدت کاهش یافته است.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنانش به بیان راهکارهای مقابله با این آسیب ها اشاره و خاطرنشان کرد: ورود ابزارهای نوین ارتباطی و مولفه های زندگی مدرن به درون خانواده ایرانی اجتناب ناپذیر است.

علاوه بر آن فناوری های نوین در کنار معایب و آسیب هایی که دارد دارای محاسن و نکات مثبتی نیز می باشد که ما می توانیم از این مزایا به نفع خانواده بهره گیریم. 

ابزارهای نوین ارتباطی نباید دوباره ما را غافلگیرکند

به ویژه این که ابزارهای نوین بسیار پیشرفته تر، دیر یا زود وارد جامعه ما می شود و ما نمی توانیم در برابر ورود آ ن ها مقاومت کنیم بنابراین تجربه هایی که در این سال ها به دست آورده ایم باید به ما کمک کند تا آسیب ها و ناهنجاری های زندگی مدرن به حداقل کاهش یابد و ما در برابر این ابزارها غافلگیر نشویم. اتفاقی که طی سال های گذشته در زمینه ورود ماهواره و اینترنت، تلفن همراه و … در جامعه ما رخ داد، این غافلگیری نباید دوباره برای جامعه ایران تکرار شود.

خانواده در این بسترسازی نقش اساسی و اصلی را ایفا می کند و باید چگونگی استفاده از فناوری را به فرزندان خود بیاموزد.

دشمن بهتر از ما متوجه اهمیت خانواده در این زمینه شده است به همین دلیل انواع شبکه های ماهواره ای فارسی زبان مثل فارسی یک، من و تو و … را با هدف تضعیف خانواده و تخریب فرهنگی و دینی و اجتماعی جامعه ایران راه اندازی کرده است. این در حالی است که صداوسیما به عنوان دانشگاه عمومی که باید با تولید برنامه های خوب با شبکه های ماهواره ای رقابت کند نتوانسته است وظیفه خود را در این زمینه به درستی ایفا کند. رسانه ملی حداقل می تواند پشت پرده های برنامه های ماهواره را برای خانواده ها تشریح کند تا مردم با واقعیت ها بیشتر آشنا شوند. 

تربیت دینی باید جای آموزش دینی را بگیرد

وی با اشاره به این که تقویت آموزه های دینی و اخلاقی از مهم ترین راهکارهای مقابله با آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی زندگی مدرن است، گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم مولفه ها و ابزارهای دنیای مدرن وارد زندگی ما شده و می شود اما خانواده ها می توانند از طریق پرورش دینی فرزندان، آن ها را از خطرات مصون سازند.

در جامعه ما آموزش دینی جای تربیت را گرفته است. آموزش دینی برای نسل های گذشته که در دهکده جهانی زندگی نمی کرد، مفید بود ولی برای نسل امروز باید به جای آموزش دینی، تربیت و پرورش دینی را جایگزین کرد. به این معنا که خانواده باید عشق، عبادت، نیایش، صداقت، امانت داری، نوع دوستی، پاکدامنی و … را در وجود فرزندان خود پرورش دهد تا آن ها با عشق و علاقه درونی به سوی این مفاهیم حرکت کنند .

این آسیب شناس اجتماعی در پایان این گفت وگو با بیان این که خانواده در استان خراسان به دلیل ورود خرده فرهنگ های متفاوت و متنوع در معرض آسیب های بیشتری قرار دارد، از خانواده های این استان خواست در تربیت نوجوانان و جوانان خود دقت مضاعفی داشته باشند.

 

ورود تکنولوژی جدید دریافت کنترل شده شبکه‌های ماهواره به کشور

 ماهواره مرکری اصفهان

 رئیس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از ورود تکنولوژی جدید در آینده‌ای نزدیک خبر داد که با استفاده از آن خانواده‌ها می‌توانند بدون دغدغه برنامه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی را از طریق فیبر نوری دریافت و بر پخش آن نظارت کنند. 

حمید بابادی‌نیا در پاسخ به این پرسش که چرا در ایران برخلاف سایر کشورها برای دریافت امواج ماهواره و مشاهده شبکه‌های ماهواره‌ای همچنان از دیش ماهواره استفاده می‌شود، گفت: در کشورهای پیشرفته دیگر استفاده از دیش ماهواره معنایی ندارد زیرا آنها تمامی خواسته‌های ارتباطی خود را از طریق فیبر نوری برطرف می‌کنند.

وی افزود: سیستم "fiber2home" و "کیبل TV" جای ریسیور و دیش‌های ماهواره را در کشورهای پیشرفته گرفته و دیگر این دایره‌های بزرگ‌نمای شهر را زشت نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اظهار داشت: البته در ایران تمامی زیرساخت‌ها برای تحقق این تکنولوژی مهیاست و هم‌اکنون پروژه‌ای در دست اقدام است که تا 18 ماه دیگر عملیاتی شده و کابل‌های فیبر نوری دارای سیستم" fiber2home " در زیرزمین تا جلوی درب خانه شهروندان کشیده می‌شود و هر ایرانی می‌تواند از طریق این تکنولوژی وارد دنیای مجازی شود.

بابادی نیا در مورد نحو کنترل شبکه‌های ماهواره‌ای توسط دولت و خانواده گفت: وقتی سیتم "fiber2home " جایگزین ریسور، دیش ماهواره، اینترنت، خط تلفن، آنتن تلویزیون و ... شود شهروندان با پهنای باند زیاد همزمان می‌توانند از اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده کنند و دولت و تامین‌کنندگان بخش خصوصی در ازای ساخت و تولید برنامه‌های تلویزیونی از شهروندان آبونمان یا شارژ هر برنامه را دریافت می‌کنند به نوعی که خانواده می‌تواند به دولت یا مثلا صدا و سیما و یا شبکه خصوصی درخواست دهد که کدام برنامه و کدام شبکه را می‌خواهد مشاهده کند و کدام برنامه‌ها از شبکه برای او حذف شوند.

وی توضیح داد: این شیوه چندین ویژگی دارد اول اینکه خانواده با خیالی آسوده فرزند خود را در جلوی تلویزیون تنها می‌گذارد وهیچگونه دغدغه‌ای مبنی بر بی‌محتوا بودن یا غیراخلاقی بودن برنامه‌های درحال پخش و یا سایت‌های اینترنتی مخرب ندارد. دوم آنکه سازندگان برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی تلاش می‌کنند برای جذب مخاطب برنامه‌های بهتری بسازند زیرا تامین منابع مالی آنها منوط به پرداخت حق شارژ از سوی شهروندان و تماشاگران تلویزیون است. هر چند که شاید این حق شارژ و این تکنولوژی به مزاق خیلی‌ها خوش نیاید ولی باید در مورد بعد فرهنگی این فنآوری تامل کرد. به عنوان مثال در تمامی کشورهای جهان خانواده‌هایی که فیلم‌ها و برنامه‌های ایرانی را می‌شناسند می‌دانند که می‌توانند فرزندان خود را در کنار خود نگاه داشته و با آسودگی خاطر برنامه و فیلم‌های ایرانی را مشاهده کنند زیرا در ایران فیلم غیراخلاقی تولید نمی‌شود.

بابادی‌نیا اظهار داشت: با ورود این تکنولوژی شهروندان با مشکل آلودگی هوا، ترافیک و از دست دادن زمان خداحافظی می‌کنند و به کارت‌های اینترنت، adsl، آنتن‌های تلویزیون، دیش‌های ماهواره، ریسیور و فیلترشکن‌ها می‌خندند.

رئیس کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: می‌توان از تکنولوژی همراه با مدیریت فرهنگی استفاده کرد. من کارشناس علوم اجتماعی یا آسیب‌شناس نیستم تا در مورد مضرات ماهواره و یا راه‌های مقابله با آن از طریق فرهنگ‌سازی صحبت کنم ولی می‌توانم بگویم ما تکنولوژی را به خانه‌ها می‌آوریم مدیریت فرهنگی سالم بیاید و آن را کنترل و مدیریت کند.

 

عضو جبهه فرهنگی میقات ظهور، در همایش آسیب های ماهواره در شهرستان ابرکوه گفت: در زمینه جلوگیری از ورود ماهواره به خانه ها نقش بانوان بسیار حائز اهمیت است. چرا که دشمن می خواهد از طریق کنترل ذهن کودکان و زنان، زودتر به اهداف خود برسد.

 

حجت الاسلام و المسلمین وکیل پور، ضمن بیان بخشی از سخنان مقام معظم رهبری(مدظله) در رابطه با فعالیت های فرهنگی اظهار داشت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب موضوع جنگ نرم و خطر بزرگ آن را مطرح نمودند، فقط عده معدودی به فکر مقابله با این جنگ و پیروی از فرامین رهبری اقدام کردند اما همان ها هم آنقدر درگیر این موضوع نشدند که خواب از چشمشان گرفته شود، یعنی این جنگ را زیاد جدی نگرفتند.
وکیل پور افزود: ما نباید در رابطه با ایستادن در جبهه جنگ نرم کم کاری کنیم و ضعف نشان دهیم چرا که اگر این چنین باشد به جایی نمی رسیم در حالی که دشمن شبانه روز در تلاش است و برای رسیدن به اهداف شوم خود، برای فتنه های آینده و برای برپایی آشوب در داخل کشور برنامه ریزی می کند. دشمن منتظر است که در شادی های مردم با ایجاد فتنه ایران را نابود کند.
بانوان نقش موثری در جلوگیری از ورود ماهواره ها به خانه دارند
کارشناس مسائل فرهنگی اذعان داشت: مخالفان اسلام و شیعه یک شبه تصمیم گرفتند که ماهواره را به روستاهای ایران ببرند و این کار را انجام دادند. هر چند مردم از وجود ماهواره ها ناراضی هستند ولی در دورافتاده ترین روستاهای کشور هم ماهواره وجود دارد.
وی تاکید کرد: مسئله مهم این است که با افرادی که ماهواره دارند چگونه رفتار کنیم تا نسبت به مضررات و آسیب های ماهواره آگاهی یابند. لذا در زمینه جلوگیری از ورود ماهواره به خانه ها نقش بانوان بسیار حائز اهمیت است. چرا که کنترل جهان از طریق کنترل ذهن است و به همین علت دشمن ذهن کودکان و زنان را نشانه رفته است تا از طریق کنترل ذهن آنان زودتر به اهداف خود برسد.
وکیل پور تصریح کرد: مردم باید آگاه باشند که « سلام گرگ بی طمع نیست». بنظر شما چرا دشمن بیش از 160 شبکه ماهواره ای فارسی زبان را به صورت رایگان در اختیار ما قرار داده؛ یا چرا شبکه من و تو در طول شبانه روز بدون پخش پیام بازرگانی برای ما برنامه پخش کند. تا کنون از خود پرسیده اید هزینه این شبکه ها از کجا تامین می شود و مدیران شبکه های فارسی زبان چه کسانی هستند؟ اگر آنان دلسوز ما بودند پس چرا هواپیمای مسافربری ایران را در آسمان زدند، چرا از عبدالمالک ریگی ملعون حمایت کردند، چرا ایران را تحریم کردند؟
ادعای بی تاثیر بودن تصاویر مستهجن؛ دروغی بزرگ است
عضو جبهه فرهنگی میقات ظهور در ادامه سخنانش افزود: ادعای بی تاثیر بودن تصاویر مستهجن و این شبکه ها؛ دروغی بزرگ است. چرا که علم روانشناسی ثابت کرده است، هر چه را که انسان می بیند در او اثر می کند، مخصوصا کودکان که مسائل را به خوبی درک می کنند و خیلی زود تاثیر می پذیرند.
وی تاکید داشت: دشمن در شبکه امام حسین(ع) محرم شیعیان را فقط با قمه زنی نشان می دهد و معرفی می کند و نباید تصور کنیم هر جا پرچمی بالا رفت، پرچم حق است. اگر ما امروز هیئت های عزاداری و سینه زنی داریم به این علت است که، روزی آقائی(امام حسین (ع)) در جائی تنها ماند و باید این هیئت ها ادامه داشته باشد که دوباره روزی، آقائی، در جائی تنها نماند. آنها قصد دارند امام حسین(ع) را تحریف کنند، در مرحله بعد تضعیف کنند و تیر آخر را با تخریب این حضرت رها کنند. این وظیفه ماست که اجازه ندهیم پرچم هیئت های سکولار بالا بیاید.
وکیلی پور در پایان آگاهی بخشی، ساختن برنامه های تلویزیونی مفید و مناسب برای کودکان، نوجوانان و جوانان و ایجاد سرگرمی های مناسب برای آنها را از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دانست.

 

 

شعری زیبا در خصوص ماهواره

 

هوشیار فرازمند شاعر جوان کشورمان در قطعه شعری به توصیف و بیان آثار مخرب ماهواره به عنوان ابزار امروز دشمن در جنگ با ملت مسلمان ایران پرداخته که در کتاب "شبهای بی قراری" توسط سازمان بسیج مداحان کشور به چاپ رسیده است.

 

 

به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج؛ هوشیار فرازمند شاعر جوان کشورمان در قطعه شعری به توصیف و بیان آثار مخرب ماهواره به عنوان ابزار امروز دشمن در جنگ با ملت مسلمان ایران پرداخته که در کتاب "شبهای بی قراری" توسط سازمان بسیج مداحان کشور به چاپ رسیده است.
متن این شعر در ذیل آمده است:

ماهواره در درون خانه چون یابد نفوذ
می کند انواع آفت های اخلاقی بروز

آفت بی غیرتی، بی عفتی و هرزگی
آفت بی دینی و رجّالگی، دریوزگی

چون نهادی دیش بر بام سرا و خانه ات
می دهی بر باد، جانا غیرت مردانه ات

گوهر عفت به یغما می برند از همسرت
شب کلاه بی حیایی می گذارند بر سرت

دخترت با جامه و آرایشی شیطان پسند
در ره اهداف ابلیس لعین پا می نهد

برده ساز و غنا و رقص و شهوت می شوی
سوی محفل های شیطانی تو دعوت می شوی

اعتقادات بس ضعیف و سست ایمان می شوی
در نبرد خیر و شرمغلوب میدان می شوی

ماهواره چون درون خانه ی تو پا نهاد
هم جهاد و روزه و سجاده ات بر باد، باد

چشمهایت هرزه گردد، سیرتت بد می شود
یاد شهوت در دلت سنگین و بی حد می شود

می کشد تا نیستی کانون گرم خانه را
می زند بر هم بساط گرمی کاشانه را

شاعر: هوشیار فرازمند // منبع: کتاب شبهای بی قراری



کانال با امام خامنه ای تا ظهور در ایتا

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: هشدار
برچسب‌ها: آسیب های ماهواره ،ماهواره

تاريخ : یک شنبه 30 / 8 / 1399 | 17:40 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.