فلسفه بلایای پیش از ظهور؟ | حجت الاسلام پناهیان

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

فلسفه بلایای پیش از ظهور؟ | حجت الاسلام پناهیان

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

فلسفه بلایای پیش از ظهور؟ | حجت الاسلام پناهیان

چه اشکال دارد هر شب روضه مختصرداشته باشیم. خوشا به حال کسانی که موفق به زیارت عاشورا می شوند. زیارت عاشورا به صورت کامل یا مختصرعظمتی دارد. بلایایی با این زیارت عاشورا برطرف شده.

فلسفه بلایای پیش از ظهور؟ | حجت الاسلام پناهیان

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در سخنرانی مراسم دعای ندبه که بصورت زنده از شبکه ی یک سیما مورخ ۲۳ اسفندماه۹۸ در امامزاده عبدالله علیه السلام شهرری پخش گردید در مورد فتنه های آخرالزمان و مسائل روز به ایراد سخن پرداختند.

در ادامه اهم مطالب مطرح شده در این سخنرانی به صورت چکیده و تیتروار برای شما گردآوری شده است.

فتنه های مقدمه ظهور:

حدود ۴۰ سال است که شاهد فراهم شدن مقدمات ظهور امام زمان هستیم.

امروزشاهد فتنه های فراگیر مثل بیماری کرونا هستیم. امیدواریم همه این حوادث مقدمه ساز ظهور امام زمان باشد. خیلی خوب است از بالا نگاه کنیم و تحلیل نسبت به این حوادث داشته باشیم. اگر این حادثه و بیماری فراگیر یکی از مقدمات فرج باشد چه تحلیلی باید داشت. و لنبلونکم بشیء … در روایات آمده اصل این آیه در آخرالزمان و قبل از قیام رخ می دهد. ابتلائاتی که خوف و مشکلات اقتصادی و مرگ و میر به وجود می آورد. و بشرالصابرین. کسانی که منتظر ظهور هستند.

فلسفه بلایای پیش از ظهور

چرا باید این بلایا قبل ازظهور فراگیرشود؟

از فلسفه های مهم این است که بشر متوجه ضرورت مدیریت ولی خدا در جهان شود. آمادگی پذیرش ولی خدا را پیدا کنند. خدای متعال قتل یک مظلوم هم برایش مهم است. و اذا المؤوده سئلت. در قیامت انسان ها را نگه می دارد و این سؤال مطرح می شود.

ما از این همه فجائع نسبت به یمن و یا افراطی های هند نسبت به مسلمانان راحت می گذریم نه خدای متعال.

بلاها جانشین عدم معرفت بشر به ضرورت ولایت ولی الله

درک ضرورت ولایت ولی الله الاعظم برای بسیاری  از مردم آسان نیست مگر اینکه با این مشکلات متوجه شوند.

مؤمنین با دیدن محرومیت ها و جهل بشر متوجه ضرورت امام زمان می شوند. ولی عموم مردم به سادگی به این ضرورت نمی رسند. لذا با بلاهای فراگیر متوجه این ضرورت می شوند.

ماباید به این ضرورت خیلی کمتر از این بلاها پی ببریم. اگر ما از نشر معرفت کم بگذاریم این بلاها جایش را پر می کند. فلسفه بلا این است که انسان ها بفهمند مدیریت جهان با این افراد فاسد ممکن نیست.

تعلیم و تفکر راه های جلوگیری از بلاهای آخرالزمان

اگر این یک نبرد بیولوژیک باشد از نظام سلطه مردم بیشتر می فهمند این بیماری دست ساخته بشراست از ظالمانی که می خواهند حکومت خود را ادامه دهند.

با فهم این فلسفه می توانیم راه های جلوگیری از بلا ها را فرابگیریم. گاهی با توسل گاهی با تعلیمی که موجب تفکر است این حاصل می شود.

حفظ مؤمنین دربلایای آخرالزمان

فتنه های آخرالزمان عمرکوتاهی دارد وزود افراد ظالم را رسوا می کند.

حتی در مورد تعداد کشته های آخرالزمان داریم که مؤمنان و منتظران باقی می مانند. یعنی خدا منتظران را به صورت خاص  حفظ می کند. بهترین مژده را مقام معظم رهبری دادند که این بلا هم می گذرد.

لزوم تغییر در سبک زندگی

از الآن حدود ۴۰ روز تا ماه رمضان فرصت داریم این چهل روز به عبادت بپردازیم تغییر در سبک زندگی خود ایجاد کنیم تا آماده ماه رمضان شویم. مثلا هر روز صبح دعای عهد بخوانیم. سحرها دعای فرج بخوانیم. میلیون ها نفر هم عهد شوند درسحر دعای فرج بخوانند. توجه به امام زمان بکنیم. چهل سحر توجه به حضرت پیدا کنیم . اضطرار ما را اولیای خدا می بینند. در بقیه زندگی تغییراتی  ایجاد کنیم

 رعایت تقوا مهمترین ذکرعملی  

آقای بهجت فرمودند بهترین ذکر رعایت تقواست. نیت کند که اگر خدا به او صد سال عمر داد یک دفعه هم عارفا عامدا معصیت خدا نکند. این ذکر عملی است اگر این ذکر باشد همه اهل بهشتیم. اگر دوام داشته باشد، اگر خلوص داشته باشد، دوام دارد. من تقرب الی شبرا تقربت الیه

باز فرمودند هیچ ذکری بالاتر از  ذکر عملی ترک معصیت در اعتقادیات و عملیات نیست.

چهل روز فرصت داریم به سمت تقوا رویم. در تقوا شفای از بیماری ها هست. برطرف شدن بلایا هست.

لزوم توجه به امام زمان علیه السلام و مواسات  

برای عبور از این بلایا اول باید توجه به ساحت مقدس امام زمان داشته باشیم. بعد سراغ توجه به خود و رعایت تقوا برویم.

در رعایت تقوا موضوع مواسات مهم است. از ویژگی های جامعه مهدوی این است که مؤمنین نسبت به هم رفتار مهربانانه دارند. تا می توانیم هم دیگر را ببخشیم، فروتنانه رفتار کنیم. مهربانی کنیم چهل روز.

در همین جا دوستان طلبه گروه جهادی تشکیل داده اند برای کمک در بیمارستان و ساخت بیمارستان …  از وجوه تقوا همین است. باید سبک زندگی خودرا تغییر دهیم. داریم که بعد از ظهور اگر مؤمنین از هم سود بگیرند به منزله رباست . از توجهات ما در ایام ابتلا باید این باشد که بدانیم بلایا آمده تا ما را به هم نزدیک کند. ببینید گروه های جهادی چه می کنند دراین ایام.

لزوم توجه به قرآن کریم

کار دیگر این است که توجه به قرآن کریم داشته باشیم. فراغتی ممکن است برای ما پدید آمده باشد در این ایام و ایام نوروز. از این فرصت برای حفظ قرآن استفاده کنیم. پیشنهاد رسول خدا این است که جزء مرا زیاد بخوانید. کدام است ؟ فرمود : ازسوره محمد تا پایان قرآن. حدودا ۴ جزء می شود که سوره های کوچک زیاد دارد، در نماز ها می توانیم تکرار کنیم تا تثبیت شود. مسابقات قرائت قرآن دراین سوره ها را برقرارکنیم. نهضتی به احترام قرآن در میان خودمان ایجاد کنیم. اجازه ندهیم بین ما و قرآن فاصله ایجاد شود.

لزوم داشتن برنامه مطالعاتی

برنامه های دیگر: چهل روزتفکر و اندیشه. از ذکرهای مهم فکر است. مطالعه کتاب های تاریخ اسلام. تحولی درانجام مطالعه ایجاد کنیم. دربین کتاب ها، کتاب های زندگی اولیای خدا خیلی مفید است.

روضه خانگی و زیارت عاشورا

ازهرچه بگذریم سخن از دوست خوش تر است. روضه ها را در خانه ها ببریم. هیئتی ها می توانند با فضای مجازی روضه ها را در خانه ها ببرند.

اعضای هیئت آماده باشند هرکس در گوشه خانه خود مجالس روضه چند صد نفره به صورت مجازی. می شود ارتباط را با اهل بیت برقرارکرد.

آیا مجالس باشکوه بهتر است یا مجالس در داخل خانه ها. احیای روضه های خانگی خیلی خوب است. هیئت ها را داخل خانه ببریم .

چه اشکال دارد هر شب روضه مختصرداشته باشیم. خوشا به حال کسانی که موفق به زیارت عاشورا می شوند. زیارت عاشورا به صورت کامل یا مختصرعظمتی دارد. بلایایی با این زیارت عاشورا برطرف شده.

 

برای مشاهده صوت و این سخنرانی اینجا کلیک نمائید

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: عترت
برچسب‌ها: امام زاده عبدالله ،پناهیان، دانلود صوت ،ندبه ،دعای ندبه ، سخنرانی پناهیان

تاريخ : جمعه 28 / 8 / 1399 | 17:38 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.