به سوی بهشت

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

به سوی بهشت

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

به سوی بهشت

بهشت خیالی

به سوی بهشت

از حضرت امام محمد باقر علیه السلام روایت است که فرمود: به خدا سوگند که خالی نبوده است بهشت از ارواح مؤمنان از روزی که حق تعالی خلق کرده است آن را و خالی نبوده است جهنّم از ارواح کافران و عاصیان از روزی که آفریده است او را.

از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام روایت است که با شیعیان خود فرمودند: خانه های شما برای شما بهشت است، و قبرهای شما از برای شما بهشت است و از برای بهشت خلق شده اید و بازگشت شما به سوی بهشت است.

حسنات

هر عملی که در دنیا کرده شود بدون ولایت، سیّئه است و به ولایت حَسنه است. و همان عمل جزاشان است که «سَیُجْزِیهم وَصْفَهُم» [با صفتشان مجازاتشان خواهیم کرد [چرا که آن عمل در دنیا صفت و خلقشان شده است که «الدنیا مزرعه الاخره» یعنی آن چه در این دنیا کاشته اند در آن جا حاصلش بر می دارند.

امّا آن که ـ نعوذ باللّه ـ از این عالم بی محبت و ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام برود، آن وقت معلوم می شود که در این عالم در صراط المستقیم نبوده است و از اهل جهنم بوده است و عین ثابتش ظل اسماء قهریّه بوده است. اصلْ محبت است اگر همه آن نَفَس آخر باشد.

;جز محبت هرچه بردم، سود در محشر نداشت ;علم و دانش عرض کردم کس به چیزی بر نداشت

حُبّ علی علیه السلام

حدیث است از پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم که: «حق تعالی قبول می کند توبه بنده را مادام که روح به گلویش نرسیده باشد» و «تا مادام که پرده از روی کار در نظرش برداشته نشود». و پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: «محبت علی علیه السلام عبادت است» و فرموده که: «اگر خلق بر محبت علی علیه السلام جمع شدندی دوزخ مخلوق نشدی»

;آن را که دوست علی نیست کافر است ;گو زاهد زمانه و گو شیخ راه باش

ولیکن با هیچ کس عداوت نمی توان نمود، چرا که بسیار کس باشند که در ظاهر از اهل شقاوت نماید و آخر از اهل بهشت باشد و بسیار کس باشد که در ظاهر از اهل سعادت نماید و آخر از اهل جهنم شود، به غیر از حق تعالی عاقبت امور را کس دیگر نداند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: بهشت
برچسب‌ها: بهشت

تاريخ : جمعه 1 / 5 / 1399 | 9:55 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.