چرا اختلاس؟

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

چرا اختلاس؟

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

چرا اختلاس؟

محمدرضا سابقی - به نام و یاد خدای حکیم و به امید جلب رضایت و خشنودی او  و با انگیزه امتثال وظیفه ای و جدانی و برتر از آن تکلیف شرعی،، قلم را به دست گرفته ام تا به وسع توان ناچیزم، پیام رسان خونها و رشادتهای بزرگ مردانی همچون حضرت حمزه سید الشهدا و عمار یاسر و سلمان  و بلال حبشی ، مالک اشتر و محمدابن ابوبکر و دیگر شهیدان صدر اسلام و نیز شهیدان دفاع مقدس قرن اخیر باشم  که در عصر جاه طلبی مرفهین و قدرت فساد و زور و پول،، سبکبال و نوارانی و با ایمان راسخ به قران کریم  در جهت ایجاد حکومت اسلامی (که یعنی همان اجرای احکام درخشان و قوانین والای دین خدا در جوامع انسانی است) در رکاب پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) بر آنچه جز عشق او و محبت الهی است  پشت پا زدند تا ولایت خدا و رسولش و امیرالمومنین(انما ولیکم الله و رسوله>>والذین امنو ویقیمون الصلاه و الزکوه و هم راکعون)را ایجاد و پایدار سازند.

حکومت و ولایت حضرت محمد(ص) پس از 13 سیزده سال تلاش سخت و رنج و مشقت جانفرسا در مکه، با ظلم و هرزگی بی حد اشراف و سران جاهل قبایل بنده زر و پول و مشرکین اعراب، پا نگرفت تا جایی که پس از رحلت حضرت ابوطالب که حامی سرسخت پیامبر خدا و مدافع از جان گذشته وجود ایشان و آئین اسلام بودند...مشرکین و کفار مکه برای اولین بار وقیحانه خاک و خاکستر و زباله بر سر و روی نورانی نبی خداوند ریختند و تصمیم بر قتل ایشان گرفتند...> پس از 15 سال از بعثت (دوم هجری)و بعد از جنگ بدر که با دلاوری اصحاب رسول الله و شجاعت بی مثال وجود مقدس خودشان و سلحشوری بی مانند حضرت علی که به تنهایی و با قدرت حیدری بیش از 35 تن از خطرناکترین و جنگاورترین اعراب و اراذل وحشی حجاز را به هلاکت رساندند نیز رشادت حمزه شیر خدا و ابودجانه و سعدابن معاذ و سایر یاران لشکر خدا که سی و چند تن دیگر از کفار جنگ طلب را کشتند، و لشکر چندین برابری اعراب کافر گریختند...

و از این غزوه به بعد حکومت نیرومند و ولایت مطلقه پیامبراکرم(ص) در مدینه النبی و اطراف آن شکل منسجم و کاملی یافت و طی هشت سال با فراز و نشیبهایی! ادامه یافت.
...ولایت و خلافت ظاهری امام علی(ع) پس از سالیانی با بیعت عمومی و همگانی مردم با ایشان تشکیل شد، و فتنه ها در برابر عدالت سر برآورد و پس از حدود 5 سال هر چند بزرگانی همچون حضرت عمار و مالک و دیگر اصحاب وفادار پیامبر و پیروان امام، جانفشانیها و جانبازی ها نمودند و به شهادت رسیدند اما سرانجام دشمنی قاسطین وناکثین و مارقین باعث شهادت مظلومانه و جانگداز امیرمومنان(ع) در محراب مسجد کوفه و در شب قدر شد.
...در زمان های بعدتر اهلبیت علهیماالسلام به حاشیه رانده شدند..! و بدست خلفای بنی امیه و بنی عباس که خویشتن را خلیفه الله می نامیدند به سختی مورد شکنجه قرار گرفته و به شهادت رسیدند.
و مشیت خدا بر غیبت آخرین حجت و امام قرار گرفت تا بر طبق وعده الهی و به اذن او ظهور وقیام فرمایند و مستضعفان را عزیزگردانند و حکومت جهانی اسلام با تمام ابعاد زیبایش را برقرار سازند(اللهم عجل لولیک الفرج)
.....
در عصر حاضر انقلابی اسلامی را، مجاهد نستوه خمینی کبیر با توکل به خدای مقتدر و همراهی گروهی از فرهیختگان اعم از دانشگاهی و حوزوی و البته حمایت همه جانبه ملت شریفمان و مبارزه های آنان با استکبار برقرار نمودند.
..که خصوصا مقطع بسیار نورانی  دفاع مقدس را جوانانی فداکار و مخلص آفریدند که زبان قلمها و دیگر ابزار هنرمندی از ترسیم عمق ارزشی آن قاصر است و به عقیده بنده: حرکت در مسیر عاشقانه اشان و شکوفایی آرمان ها و اهداف پاک و بزرگ شهیدان وظیفه ای ملی و شرعی است. زیرا بدانیم که نسلهای تشنه عدالت و امنیت و برابری در فردای تاریخ می آیند و برای بنای ساختار نوین و اخلاقی اجنماع خویش، به تاریخ ودر سهای مدون این دوره(دفاع مقدس) نیاز مبرم خواهند داشت.
....و اما نتیجه از مقدمه فوق....
سوال و دغدغه ای که ذهن بعضی از ما را درگیر نمود ه و آشفته ساخته است و دشمنان این ملت هم از این وضعیت بدجور سوء استفاده کرده و اصل اسلام و انقلاب و نظام اسلامی را نشانه رفته و مورد هجوم قرار داده اند حاصل چیست؟
اختلاسهای افراد خیانتکار کثیف و دیگر ناهنجاریها چرا اتفاق می افتد؟

ببینیم: در کدام دوره از تاریخ کهن و معاصر هیچ ناهنجاری و فسادی در جامعه رخ نداده است؟.. آیا سراسر آبادیهای زمین آکنده از اخلاق انسانی و عدالت اجتماعی و اقتصادی است؟..((توجه بفرمایید  که عرض حقیر و نوشتارم اصلا و هرگز توجیه دزدی ها و اختلاسهای ننگین و فیشهای نجومی حقوقی و ناهنجاریهای اجتماعی اعم از بدحجابی و ..نیست و بلکه همه ملت و بنده معتقدم که باید و سریعا و با قاطعیت و شدت عمل قدرتمندانه دستان اختلاسگران و دزدان بیت المال را شکست و با ناهنجاری ها مدبرانه برخورد نمود.))>>در کدام دوره زمانی، دانش و آگاهیهای انسانی در همه مسائل به اوج حقیقت یابی رسیده است؟..آیا نیروهای بالقوه و شایسته این انسان با همه امکاناتش ،به فعلیت رسیده است؟..
باری! در اکثریت قاطع اعصار و قرون، ظلم وبیداد، نامردمی،نادانی،محرومیت و استثمار و اختلاس به دلایلی!!..حاکم بوده است،(شاید مهمترین دلیلش دنیا پرستی گروهی و جهل غالب مردم بوده است)و انسانها به تکامل نرسیده اند_پس به معنای حقیقی (( عصر زندگی )) راستین هنوز هم در هیچ کجای زمین تحقق نیافته است و انسان همواره در انتظار عصر زندگی  است.
بنابراین مشکلات اقتصادی در جهان و جنگهایی کودک کش و تحریم ملتهای استقلال طلب حاصل سیاست غیر انسانی و شیطانی عده ای در جهان است.
و وجود اختلاسها و فیشها و فقر محرومین و بدحجابیها در ایران عزیز ما یقینا ناشی از بی لیاقتی و ناکارامدی و عدم لیاقت بعضی از مدیران ما!! در هر کجا و با هرلباسی است. و هیچ سنخیتی با اصل نظام اسلامی و انقلاب شهیدان نداشته و ندارد.
سلام بر شهیدان و ایثارگران


 

کد خبرنگار: 17

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: اختلاس،حقوق نجومی،محرومین

تاريخ : دو شنبه 28 / 4 / 1399 | 8:41 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.