چند روایت درباره اهمیت حجاب در نظر فاطمه زهرا علیهاسلام
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : یک شنبه 14 / 4 / 1399

چند روایت درباره اهمیت حجاب در نظر فاطمه زهرا علیهاسلام
  حضرت موسی بن جعفر علیه  السلام از پدران گرامیش از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه  السلام نقل فرمود که: روزی شخص نابینایی اجازه ورود  خواست. فاطمه علیهاسلام برخاست و چادر به سر کرد. رسول خدا فرمود:« چرا از او رو می‌گیری، او که تو را نمی‌بیند؟»  فاطمه عرض کرد:« او مرا نمی‌بیند، اما من که او را می بینم. و او اگر چه مرا  نمی‌بیند ولی بوی مرا که حس می‌کند.» رسول خدا فرمود:« شهادت می دهم که تو پاره  تن منی.»
روزی رسول خدا از اصحاب خود پرسید:« نزدیکترین حالات زن به  پروردگارش کدام است؟» اصحاب نتوانستند جواب بدهند. این سؤال به گوش فاطمه علیهاسلام  رسید. فاطمه فرمود:« نزدیکترین حالات زن به پروردگارش وقتی است که در خانه اش  بنشیند (و خود را در کوچه و بازار، جلو چشم نا محرمان قرار ندهد.)» وقتی رسول  خدا این سخن را شنید، فرمود:« فاطمه پاره تن من است.»
امیرالمؤمنین علیه  السلام می‌فرماید: روزی رسول خدا از ما پرسید:« بهترین کار برای زنان چیست؟»  فاطمه علیهاسلام پاسخ داد:« بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و  مردان نیز آنها را نبینند » رسول خدا فرمود:« فاطمه پاره تن من است » 
رسول خدا بعد از ازدواج فاطمه علیهاسلام کارها را بین او و علی علیه السلام  تقسیم کرد و فرمود کارهای منزل با فاطمه و کارهای خارج از منزل با علی. فاطمه  علیها سلام می‌فرماید:« هیچ کس نمی‌‌داند من چقدر خوشحال شدم که رسول خدا مرا از  ظاهر شدن در پیش چشم مردان معاف کرد.»
روزی فاطمه زهرا سلام الله علیها به 
اسماء فرمود:« چه بد است این تخته‌هایی که بدن مرده را برای  تشییع جنازه روی آن می‌گذارند! زیرا وقتی زنی را روی آن قرار می دهند و پارچه ای بر  بدنش می کشند، حجم بدن او معلوم است.» اسماء گفت:« من که در  حبشه بودم، می‌دیدم مردم آنجا تابوتی از چوب درست می‌کردند  و مرده را داخل آن می‌گذاشتند.» سپس اسماء با چوب خرما تابوتی لبه‌دار درست کرد  و به فاطمه علیهاسلام نشان داد. حضرت فاطمه بسیار خوشحال شد و فرمود:« این خیلی خوب  است. وقتی مرده را داخل آن قرار دهند و پارچه‌ای روی آن بکشند، دیگر معلوم نمی‌شود  مرده مرد است یا زن.» و فرمود:« پس از مرگم، مرا در همین تابوت  بگذارید.»

منابع:

  • بحارالانوار، ج 43، صفحات 91 و 93 و 54 و 81 و 189. 
  • بحار/92/43 اول صفحه - 
  • بحار/189/43 - 
  • بحار1/81/43- 
  • بحار/54/43 -


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: حجاب رمز پیروزی
برچسب‌ها: حجاب, حضرت فاطمه
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی