صبر کنید، خدا خودش وعده داده

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

صبر کنید، خدا خودش وعده داده

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

صبر کنید، خدا خودش وعده داده

در مطالب پیشین و مرتبط بااین مقاله بیان کردیم که نیاز جنسی حساس ترین نیاز است و برای ارضای آن ضرورت دارد که صحیح ترین روش را برگزینیم و سپس گفتیم که برای هدایت درست غرایز لازم است نکاتی را رعایت کنیم که از آن جمله کنترل نگاه و یاد خدا را مورد اشاره قرار دادیم. در ادامه بخوانید.

درمورد ارضاء غریزه جنسی ،وعده خدا را باور كنید :

 كم پیش می آید كه خداوند بخواهد ضمانت چیزی را بر عهده بگیرد و وقتی هم چیزی را ضامن شود به نیكویی تمام آن را برآورده می كند .« ولیستعفف الذین لایجدون نكاحا حتی یغنیهم الله من فضله » « آنهایی كه امكانی برای ازدواج نمی یابند عفت پیشه كنند تا اینكه خداوند از فضل خویش آنها را بی نیاز كند» این ضمانت مسبوق به حفظ عفت می شود و اگر كسی عفتی پیشه كرد وخود را نگه داشت و برشهوتش وهوی وهوسهایش غلبه كرد خود راشایسته این مقام رسانیده كه خداوند متكفل ازدواج اوگردد وخوشا به حال آنهایی كه وعده خدا را از دروغ و فریب آنهایی كه می خواهند به دامشان بیندازند راست تر پنداشتند و بخاطر او حرمت همه چیز را نگه داشتند

« وقالوا حسبنا الله ونعم الوكیل » (آل عمران / 173 ) « وگفتند خداوند برای ما بس است و او چه نیكو وكیلی است »

ولیستعفف الذین لایجدون نكاحا حتی یغنیهم الله من فضله » « آنهایی كه امكانی برای ازدواج نمی یابند عفت پیشه كنند تا اینكه خداوند از فضل خویش آنها را بی نیاز كند."سوره نور -33"

می خواهم داستانی رابرایتان بگویم كه مضمونش اینگونه است :

روزی حضرت علی(علیه السلام) بخاطرانجام كاری ، افسار اسبشان را به مردی سپردند وفرمودند كه اسب را نگه دار تا برگردم . دراین بین، جهالت وحماقت برآن مرد غلبه كرد و افسار را از سر و گردن اسب بازكرد و آنرا دزدید ،وقتی حضرت علی (علیه السلام) برگشتند و اسب را بی افسار و بدون آن مرد دیدند فرمودند : چقدرعجله كرد این مرد ، اگركمی صبرمی كرد روزی اش ازطریق حلال می رسید .سپس حضرت دو درهم ازجیبشان درآورند و گفتند : من نیت كرده بودم كه این دو درهم را به آن مرد بخاطر نگهداری  اسب بپردازم . حضرت سپس همان دو درهم را به یكی ازیارانش داد و گفت : برو به بازار و افساری برای اسب تهیه كن ،آن مردهم به بازار رفت و همان افسار را از همان مرد دزدید كه او را نمی شناخت ، به قیمت دودرهم خرید . برخی ها درزندگی اینگونه اند ، كمی صبرنمی كنند تا روزی شان ازطریق حلال برسد و می خواهند آنرا حرام كنند . همسرنیزیكی از روزیهای انسان است .

آتش غرایز

خواهرم وبرادرم ،آیا نمی دانید و یا قبول ندارید كه همین بی حجابیها وبی حیائیها ، همین جلوه گریها وپرده دریها وهمین ارتباطهای هوس گونه بین دخترها و پسرها كه همه اینها ناشی ازجهالت و حماقت و یا فریب و سادگی انسان است حتی اگر هیچ تاثیرمنفی دیگری نداشته باشد – كه سراسر خسران وعیب وایراد است – حداقلش این است كه همه آنچه را كه می توانید ازطریق حلال بدست آورید را حرامش می كنید. وشما دیریا زود ازدواج خواهید كرد . آیا می خواهید با كوله باری ازافكار و خاطرات منفی ازآن همه ارتباطها و بی حرمتی ها زندگی راشروع كنید و با پنهان كاری آن خاطرات و با یك وجدان معذب زندگی را ادامه دهید، آیا نمی خواهید پاك وطیب وطاهر و با یك فكرآرام در کنار همسرتان قرار گیرید : بطوریكه هیچ خاطره ای شما را به هراس نیندازد.

همین لحظه كمی تامل كنید . اگرخوب نگاه كنید ، درپشت چهره به ظاهر خندان وگشاده روی همه كسانی كه می خواهند شما را به سمت خود بكشانند و فریبتان دهند و عفت و پاكی تان را بربایند ، گرگ صفاتی راخواهید دید كه كارشان خفه كردن است و به سراغ شكارهای دیگر رفتن . وبازكمی هم در وعده خدا تامل كنید و در پس این امر الهی آن عطوفت و نگرانی و رحمت الهی را ببینید كه چگونه دل می سوزاند و به جهت حفظ بندگانش ،وعده حتمی می دهد كه اگر خود را نگه دارند آنچنان لذت حلال وشیرینی را دركامشان بریزم كه ازآن سرمست شوند .

                                  " فاین تذهبون(تكویر/26)"  

                                                            " پس به كجا می روید "

 

جوانی

متاسفانه باید بگوییم که در حال حاضر برخی از ارزش ها ضد ارزش شده اند و به خیال بعضی، نداشتن دوست از جنس مخالف یعنی جوانی نکردن و پرت بودن از بعضی قضایا . در حالی که اگر خوب بنگریم جوانان با تعقل و دانایی هستند که می دانند با استفاده از نیروی توکل و خویشتنداری چگونه غرایز خود را هدایت کنند و روابط خود را به هر قیمتی آلوده به گناه نکنند. در حقیقت اینان جوانی می کنند. چون در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است.

 

مدرسه علمیه نرجس- همراه با اضافات


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)

تاريخ : جمعه 5 / 4 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.