پامپئو: ترامپ چرت و پرت می‌گوید

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پامپئو: ترامپ چرت و پرت می‌گوید

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پامپئو: ترامپ چرت و پرت می‌گوید

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در کتاب خود در توصیف روابط وزیر خارجه و رئیس‌جمهور آمریکا نوشت، پامپئو ضمن مخالفت با سیاست‌های ترامپ به طور محرمانه از او انتقاد می‌کرد و در یادداشتی نوشت که «او چرت و پرت می‌گوید».

به گزارش مشرق، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در کتاب جنجالی خود که این روزها در صدر اخبار رسانه‌های غربی قرار گرفته است، به روابط میان «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته است.

بنا به گزارش پایگاه خبری «هیل»، بولتون در کتاب خود پامپئو را بعنوان فردی به تصویر کشیده است که به طور غریزی با برخی از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا مخالفت و به طور محرمانه از ترامپ انتقاد می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

افشاگری‌های بولتون درباره رابطه میان ترامپ و پامپئو در شرایطی منتشر شده است که درست ساعاتی بعد از انتشار گزیده‌هایی از کتاب بولتون، ترامپ در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال تصریح کرد: «رابطه بسیار خوبی با پامپئو دارم».

یکی از گزیده‌هایی از کتاب بولتون تحت عنوان «اتاقی که در آنجا اتفاق افتاد»، مربوط به قسمتی است که گویا پامپئو یادداشتی را به بولتون نشان می‌دهد که روی آن درباره ترامپ نوشته بود: «او چرت و پرت می‌گوید».

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این اظهارات گفت که شک دارد که پامپئو این کلمات را نوشته باشد و گفت: «آیا (بولتون) یادداشت را دارد؟ یادداشت را نشان من بدهد».

پامپئو سپس در بیانیه‌ای که با جمله «من نیز در آن اتاق بودم»  آغاز شده بود، مطالب کتاب بولتون را تکذیب کرد و گفت که بولتون: «یک مشت دروغ، نیمه حقایق تحریف شده و اظهارات کاملاً دروغین را منتشر کرده است».

بولتون در کتاب خود سبک مدیریتی پامپئو را «دوری کردن از درگیری و نزاع» توصیف کرده است و این کتاب، وزیر خارجه آمریکا را بعنوان فردی ترسیم کرده که با ظرافت نظرات و ایده‌های رئیس‌جمهور، سیاست خارجی و آنچه که فکر می‌کند، درست است را رهبری و هدایت می‌کند.

طبق این گزارش، پامپئو مخالف دیدار ماه ژوئن ۲۰۱۹ ترامپ با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی دوکره بود اما سپس با ترامپ و خواسته‌های وی در این زمینه همراه شد.

بولتون همچنین در کتاب خود نوشت که پامپئو در دسامبر ۲۰۱۸ بعد از یکسری اتفاقات و اختلاف‌نظرات با ترامپ قصد کناره‌گیری از سمت خود را داشته است.

بولتون در کتاب خود نوشته است:‌«یکجایی قضیه استعفا پیش آمد که من آن را مطرح کردم و پامپئو با آن موافقت کرد. هنوز نیازی به نوشتن استعفانامه نبود اما چراغ‌های هشدار استعفا روشن شده بود».

بولتون در بخشی از کتاب خود به تلاش ترامپ برای وادار کردن پامپئو به یافتن راهی برای خروج آمریکا از سوریه، عراق و افغانستان اشاره کره است.

بولتون بر اساس دستورالعمل‌های ترامپ در کتاب خود نوشته است: «با پامپئو تماس بگیر و به او بگو که (حمله سال ۲۰۱۲ به کنسولگری آمریکا در ) بنغازی را به یاد داشته باشد».

در یکی از فصل‌های کتاب مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، بولتون به نقش پامپئو در پاسخ به درخواست ترامپ در اخراج سال گذشته «ماری یووانوویچ» سفیر آمریکا در اوکراین اشاره می‌کند.

طبق آنچه که در این کتاب توضیح داده شده است، پامپئو به ترامپ گفته بود که یووانویچ نقش مهمی در کاهش فساد در اوکراین دارد اما به هرحال برنامه ترامپ برای اخراج سفیر آمریکا در اوکراین را پیش برد.

مطالب کتاب بولتون تاکنون دوبار انتقادات پامپئو را به همراه داشته است به طوریکه پامپئو در دومین اظهارنظر خود علیه مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در صفحه تویتر شخصی عکسی از تصویر خندانش در کنار «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا منتشر کرده که زیر آن این مطالب دیده می‌شود: «مشاور امنیت ملی برکنار شد؛ رئیس‌جمهور ترامپ جان بولتون را اخراج کرد».

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر در واکنش به نگارش این کتاب، مشاور امنیت ملی سابق خودش را «توله سگ بیمار» خواند و تهدید کرد که بولتون «با انتشار اطلاعات محرمانه قانون را نقض کرد. وی باید بهای بسیار سنگینی برای این کار بپردازد».

منبع: فارس

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: مایک پامپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا ، دونالد ترامپ ، جان بولتون ، رئیس جمهور آمریکا ، ترامپ ، عراق ، کاخ سفید ، کیم جونگ اون ، افغانستان ، سوریه ، کتاب بولتون ، کره شمالی

تاريخ : چهار شنبه 2 / 4 / 1399 | 18:52 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.