ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

۲۰ خوراکی‌ برای صبحانه سالم و مقوی در تمام روزهای سال

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

۲۰ خوراکی‌ برای صبحانه سالم و مقوی در تمام روزهای سال

اگر دلتان می‌خواهد یک فهرست خوب و تروتمیز و راحت و البته بسیار سلامت از خوراکی‌های مناسب برای صبحانه سالم و مقوی داشته باشید این مطلب را به خاطر بسپارید. با ما همراه باشید.

خوراکی‌ برای صبحانه سالم و مقوی

۱. گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از ویتامین A، کاروتن و لیکوپن است. گاهی به آن میوه‌ی بهشتی نیز گفته می‌شود چون فواید زیادی برای سلامتی دارد و خواص درمان‌کنندگی نیز دارد. گریپ فروت‌های صورتی و قرمز سرشار از بتاکاروتن است. هم‌چنین این میوه مخزن پلی کمیکال‌هایی نظیر فلاونوئیدها، ترپن‌ها، و لیمووییدها است. گریپ فروت صورتی حاوی کارتنوئیدی به نام فولات لیکوپن است. گریپ فروت علاوه بر این‌که سرشار از ویتامین C است، دارای مقدار زیادی ویتامین A، فیبر، پتاسیم، و منیزیم نیز هست. از این گذشته این میوه حاوی مقداری ویتامین ب کمپلکس از قبیل فولات، ریبوفلاوین، پیریدوکسین و تیامین و نیز مقدار قابل توجهی مواد معدنی اعم از آهن، کلسیم، مس، و فسفر است.

گریپ فروت

چربی‌سوزی گریپ‌فروت یک شایعه‌ی ساده نیست. تحقیقات علمی قدرت خارق‌العاده‌ی این میوه را در صبحانه یا هروقت دیگر نشان می‌دهد. فقط کافی است پیش از هر وعده یک لیوان آب گریپ‌فروت یا نصف یک گریپ‌فروت را بخورید تا از فواید آن بهره‌مند شویدکسانی که در این آزمایش شرکت کردند، طی ۱۲ هفته چیزی حدود ۲ کیلوگرم وزن کم کردند.

۲. جوانه گندم

خواص جوانه گندم برای سلامتی یکی از چیزهایی است که توجه افراد را به غلات کامل جلب کرده و باعث شده در فهرست رژیم غذایی روزانه قرار بگیرد. جوانه گندم یکی از سه بخش غلات کامل به ویژه گندم کامل است که مواد مغذی بیشتری دارد، بنابراین برای افرادی که برنامه کاهش وزن دارند عالی است. چون جوانه گندم حاوی مواد مغذی بسیاری است که از کمبود مواد مغذی جلوگیری می‌کنند و همچنین سزشار از فیبر است، بر اشتهای شما تاثیر گذاشته و باعث می‌شود برای مدت بیشتری احساس سیری کنید. همچنین، کربوهیدرات موجود در آن برای تامین انرژی روزانه شما کافی است.

خواص جوانه گندم برای سلامتی تنها دلیل دلیل این‌که مردم آن را به گندم کامل ترجیح می‌دهند نیست. جوانه گندم در مقایسه با گندم کامل خواص منحصر به فرد و خاصی دارد. بافت جوانه گندم دانه‌ای بوده و طعم آن تا حدی شبیه مغزهاست. به دلیل این نوع بافت، جوانه گندم جایگزین مستقیمی برای آرد نیست و در عوض می‌تواند برای پخت با آرد ترکیب شود. اما توصیه می‌شود آن را به غلات صبحانه یا اسموتی‌های ماستی اضافه کنید.

۳. ماست یونانی

حتما از فواید ماست برای سلامتی مطلع هستید. ماست یکی از خوراکی‌های رایج است که برای سلامت بدن مصرف می‌شود. چرا؟ چون گفته می‌شود ماست باکتری‌های فعالی دارد که برای بدن لازم است و کالری کمی دارد. برای همین یک صبحانه‌ی عالی به شمار می‌رود .

خواص ماست یونانی

بر اساس گزارش US News، ماست یونانی از نظر محتوای سدیم، قند (کربوهیدرات)، و پروتئین بهتر از ماست‌های دیگر است. اما ماست معمولی از نظر محتوای چربی اشباع، کلسترول، و کلسیم مزیت‌هایی نسبت به ماست یونانی دارد. ماست یونانی بافتی متراکم و لیز اما نرم دارد، برای همین برای مصرف به همراه سالاد یا مالیدن روی نان بسیار مناسب است.

مصرف ماست به عنوان صبحانه قطعا فوایدی برای دستگاه گوارش دارد. بر اساس پژوهشی که در گروه صنعت لبنیات Glico انجام شد، روده‌ی افرادی که ماست را بعد از صبحانه می‌خورند، در مقایسه با کسانی که ماست را بعد از شام می‌خورند، سریع‌تر فعالیت می‌کند. بنابراین، کسانی که مشکل یبوست دارند سعی کنند ماست را صبح‌ها بعد از صبحانه بخورند.

۴. جو پرک

اصلا تعجبی ندارد که جو دو سر و جو پرک به عنوان یکی از دلخواه‌ترین غلات صبحانه‌، دوباره به عرصه‌ی خوراکی‌ها باز گشته است. خوراک جو دو سر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است، چون منبع بی‌نظیر پروتئین و راهی خوشمزه برای شروع کردن روزی تازه است. جو دو سر پرک قرن‌ها است که وجود دارد، اما آیا تا به حال به فکر بهره بردن از خواص جو دو سر و جو پرک برای سلامتی افتاده‌اید؟ انواع بسیار مختلفی از جو دو سر وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید.

هزاران سال است که جو دو سر وجود داشته است که همین امر آن را به مطلوب‌ترین غلات صبحانه تبدیل کرده است. این خوراکی برای کسانی که سبک زندگی سالم و پر فعالیتی دارند غلات صبحانه‌ی ایده‌آلی به حساب می‌آید. جو دو سر پرک منبع خوبی از چربی‌های رژیمی نیز هست، و نسبت به سایر غلات چربی‌های (لیپیدهای) بیشتری دارد. لیپیدها انرژی بدن را تامین می‌کنند و لایه‌ی بیرونی سلول‌های سالم بدن را می‌پوشانند.

۵. هندوانه

تعبیر خواب هندوانه

با این که هندوانه یک میوه‌ی تابستانی است، اما می‌توانید آن را در تمام طول سال پیدا کنید . به خاطر در دسترس بودن می توانید همواره از خواص پرشمار آن استفاده کنید. خواص هندوانه برای سلامتی زیاد است یکی از فوایدش این است که می‌تواند به کاهش فشار خون در افراد چاق کمک کند.  هندوانه همچنین یک درمانگر شیرین و عالی است که کالری فوق‌العاده کمی دارد، و عملا عاری از کلسترول و چربی است. برخلاف تصور عمومی هندوانه فقط آب نیست – بلکه خواص فراوانی نیز برای سلامتی دارد. یکی از بهترین مزایای هندوانه برای سلامتی این است که به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. بله، هندوانه با توجه به آب زیادی که دارد، می‌تواند با مقدار کالری کم‌تری به شما احساس سیری بدهد. همچنین ثابت شده‌است که آب سوخت و ساز بدن را تسریع می‌کند و سموم و چربی‌ها را از بین می‌برد، و همین در نهایت می‌تواند باعث کاهش وزن شود در نتیجه یکی از بهترین خوراکی ها برای وعده کم کالری صبحانه است.

۶. کره بادام زمینی

پروتئین، فیبر، و چربی‌ سالم در کره بادام زمینی می‌تواند آن نیروی اولیه‌ی لازم برای شروع روز را به شما بدهد یا عامل تجدید قوای نیمروزی‌تان باشد. همچنین به ثابت نگه داشتن قند خون کمک می‌کند، که از افت فشارهایی که آخر وقت سراغ آدم می‌آید جلوگیری می‌کند.

چربی تک اشباع شده‌ و پروتئین کره‌ی بادام زمینی بسیار سیر کننده است. خوردن کره‌ی بادام‌ زمینی بر روی نان تست در صبحانه، روی ساندویچ در وقت ناهار، یا روی یک سیب به عنوان خوراکی مختصر می‌تواند از پرخوری شما جلوگیری کند. اما همیشه آن را به حد اعتدال مصرف کنید. یک میزان مصرف مناسب می‌تواند دو قاشق غذاخوری در روز باشد. شما همچنین می‌توانید کره‌ بادام زمینی را جزئی از وعده‌های غذایی خود بکنید.

۷. تخم مرغ

خواص تخم مرغ عسلی

این ماده‌ی خوراکی سرشار از پروتئین و مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم، مانند سلنیوم و ریبوفلاوین است. تخم‌مرغ یک ماده‌ی خوراکی بسیار مغذی محسوب می‌شود و به لطف پروتئین فراوانی که دارد، زمانی که به عنوان صبحانه مصرف می‌شود، اشتها را کاهش می‌دهد و در نتیجه باعث کاهش جدی وزن می‌شود.

به عنوان مثال، یک مطالعه روی ۳۰ زن دارای اضافه وزن نشان داد که خوردن تخم‌مرغ برای صبحانه به طور قابل‌توجهی احساس سیری را افزایش می‌دهد و در مقایسه با خوردن صبحانه‌های شیرین یا نان، باعث کاهش حجم غذای مصرفی در باقی روز می‌شود. به طور مشابه، مطالعه‌ی دیگری روی ۱۵۲ بزرگسال نشان داد که جایگزینی نان شیرینی با تخم‌مرغ برای وعده‌ی صبحانه، منجر به کاهش وزن ۶۵ درصدی و ۳۴٪ کاهش بیش‌تر در سایز دور کمر طی یک دوره‌ی هشت هفته‌ای شد.

از تخم‌مرغ آب‌پز گرفته تا نیمرو، روش‌های مختلفی برای لذت بردن از این خوراکی خوشمزه وجود دارد. برای این‌که یک صبحانه مقوی و خوشمزه داشته باشید، می‌توانید دو یا سه تخم‌مرغ را به هر سبکی که دوست دارید بپزید، سپس آن‌ها را با یک وعده سبزیجات مورد علاقه‌تان ترکیب کنید.

۸. موز

این خوراکی سالم برای صبحانه سرشار از فیبر است اما کالری کمی دارد و بنابراین جایگزین مناسبی برای غلات صبحانه‌ی شیرین است تا میل به خوردن یک ماده‌ی خوراکی شیرین را در هنگام صبح ارضا کنید.

یک موز متوسط ​​تقریباً بیش از ۱۰۰ کالری و ۳ گرم فیبر غذایی دارد. این میزان تا ۱۲ درصد از نیاز روزانه‌ی شما را به فیبر تامین می‌کند.فیبر به کند شدن سرعت تخلیه‌ی معده کمک می‌کند، به این ترتیب هم میل به خوردن کم می‌شود و هم به مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید داشت.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که افزایش میزان فیبر دریافتی‌تان از میوه و سبزیجات با تسریع روند کاهش وزن همراه است.علاوه بر این، موزهای نرسیده منبع خوبی از نشاسته‌ی مقاوم هستند، نوعی نشاسته که معده و روده‌ی کوچک آن را هضم نمی‌کند.تحقیقات نشان می‌دهند که نشاسته‌ی مقاوم ممکن است به کم شدن مقدار مصرف مواد غذایی و کاهش چربی شکمی کمک کند.

۹. قهوه

قهوه برای لاغری

برخی مطالعات نشان داده‌اند که قهوه‌ی صبحانه‌ می‌تواند مزایای زیادی برای کاهش وزن به همراه داشته باشد.

این نوشیدنی به دلیل دارا بودن کافئین، با افزایش متابولیسم و ​​چربی‌سوزی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

طبق یک مطالعه‌ی کوچک که روی هشت مرد صورت گرفت، مشخص شد که مصرف کافئین ۱۳٪ سوخت و ساز بدن را بالا برده و تجزیهی چربی را افزایش می‌دهد.

یک مطالعه‌ی دیگر روی ۵۸۱۵۷ بزرگسال نشان داد که قهوه ممکن است به کنترل وزن در دراز مدت کمک کند، زیرا افزایش مصرف قهوه با افزایش وزن کم‌تری در طی یک دوره‌ی ۱۲ ساله همراه بوده‌است.

در حالی که قهوه ممکن است به تنهایی یک صبحانه‌ی متعادل نباشد، اما می‌توانید به راحتی آن را با مواد غذایی سالم مورد علاقه‌تان ترکیب کنید تا وعده غذایی صبحگاهی‌تان کامل و مغذی باشد.

۱۰. توت فرنگی

توت فرنگی به دلیل ارزش غذایی غنی‌اش که طیف وسیعی از فواید را برای سلامتی دارد، به عنوان ” ملکه میوه‌ها ” شناخته شده‌است. توت‌فرنگی را در غلات یا بلغور جوی دوسری را که برای صبحانه مصرف می‌کنید، بگنجانید. شما همچنین می‌توانید به جای میان‌وعده‌های چربی که عصرها می‌خورید، یک کاسه پر از توت‌فرنگی میل کنید. توت‌فرنگی را می‌توانید با آب پرتقال مخلوط کنید تا سس کولیس آماده شود. این میوه را همچنین می‌توانید به صبحانه‌تان اضافه کنید تا طراوت‌بخش‌تر و مغذی‌تر شود.

۱۱. بلوبری

خواص بلوبری

تهیه و مصرف بلوبری بسیار آسان است. به پوست گرفتن، بریدن یا درآوردن هسته نیازی ندارید. فقط آن را بشویید و از طعم خوب آن لذت ببرید. می‌توانید آن را روی غلات صبحانه بریزید یا این‌که با اسموتی‌ها یا چای خود ترکیب کنید.  مقداری بلوبری تازه یا فریزری یا خشک را به غلات صبحانه خود اضافه کنید. می‌توانید آن را گرم یا سرد میل کنید.

انواع توت مانند توت‌فرنگی، بلوبری، بلک‌بری و تمشک سرشار از مواد مغذی هستند، به این معنی که کالری آن‌ها کم است اما به میزان زیادی مواد مغذی بسیار مهم دارند. توت‌ها علاوه بر تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم، سرشار از فیبر هستند، که می‌تواند سطح گرسنگی و حجم مواد غذایی مصرفی را کاهش دهد.

در حقیقت، یک مطالعه روی ۱۲ زن نشان داد که جایگزین کردن یک میان‌وعده‌ی بعد از ظهرِ حاوی شکر زیاد با یک وعده از انواع توت، مقدار کالری را در باقی روز به طور میانگین ۱۳۳ کالری کاهش می‌دهد.

یک مطالعه‌ی دیگر روی ۱۳۳ هزار و ۴۶۸ بزرگسال نشان داد که هر وعده توت به طور روزانه با ۱.۱ پوند (۰.۵ کیلوگرم) کاهش وزن در طی یک دوره‌ی چهار ساله همراه است.

۱۲. تخم کتان

برای استفاده از مزایای دانه‌ی کتان برای هورمون‌های‌تان، ۱-۲ قاشق غذاخوری از پودر کتان را همراه با ۱ قاشق غذاخوری روغن دانه‌ی کتان در اسموتی صبحانه‌تان بریزید. یکی از فوق العاده‌ترین مزایای تخم کتان این است که میزان زیادی لیزاب دارد. لیزاب فیبری به شکل ژل و محلول در آب است، و مزایایی باور نکردنی برای دستگاه گوارش دارد.
این لیزاب می‌تواند مواد غذایی را در معده نگه دارد تا به سرعت وارد روده‌ی کوچک که می‌تواند جذب مواد غذایی را افزایش دهد نشود. همچنین، کتان به میزان فراوانی فیبر محلول و نامحلول دارد که می‌توانند سم‌زدایی روده‌ی بزرگ و از دست دادن چربی را پشتیبانی کنند و میل شدید به خوردن قند را کاهش بدهند. شما باید ۳۰-۴۰ گرم مواد غذایی پرفیبر در روز بخورید.

۱۳. آب پرتقال

آب پرتقال, درمان موهای کم پشت

یکی از فواید خوردن پرتقال برای صبحانه، تامین آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن است زیرا بسیاری از میوه‌ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. برای مثال خوردن میوه هایی مانند پرتقال و انگور برای صبحانه بهترین کمک را به دریافت آنتی اکسیدان می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها با مهار رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو از بدن محافظت می‌کنند. در واقع، آنتی اکسیدان به کاهش خطر عفونت و برخی مشکلات مربوط به سلامتی از جمله سرطان کمک می‌کند.

۱۴. کیوی

کیوی ویتامین C، ویتامین K و پتاسیم دارد و بنابراین دارای یک پروفایل تغذیه‌ای قابل‌توجه است. این میوه همچنین منبع خوبی از فیبر است – فقط یک فنجان کیوی (۱۷۷ گرم) تا ۲۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن را به فیبر تأمین می‌کند.  کیوی حاوی نوع خاصی از فیبر به نام پکتین است که ثابت شده احساس سیری را افزایش می‌دهد، اشتها را کم می‌کند و سبب تسریع روند کاهش وزن می‌شود. این میوه همچنین به عنوان یک ملین طبیعی با تحریک حرکات دستگاه گوارش شما عمل دفع را منظم می‌کند و سبب می‌شود که وزن آب بدن‌تان موقتا کاهش بیاید.

به توصیه وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA) روزانه باید پنج سهم میوه و سبزیجات را برای صبحانه مصرف کرد. این به دلیل فواید میوه برای بهبود عملکرد اعضای بدن است. یکی از این‌ فواید بهبود سلامت دستگاه گوارش است. این مسئله به وجود فیبر در انواع میوه‌ها ربط دارد. برای مثال، کیوی، منبعی از فیبر است که باعث احساس سیری طولانی‌تر شده و از برخی مشکلات گوارشی مانند یبوست و نفخ جلوگیری می‌کند. انتخاب در دست شماست، میوه مورد علاقه خود را برای یک صبحانه سالم انتخاب کنید.

۱۵. طالبی

خواص طالبی برای بدن این میوه خوشمزه را به یکی از محبوبترین میوه های تابستان تبدیل کرده است. طالبی یکی از آن گزینه‌های خوب به شمار می‌رود که می‌توانید آن را به طرح و برنامه‌ی غذایی سالم خود بیفزایید.

محتوای دیورتیک (ادرار آور) طالبی باعث خواهد شد در دفع ادرار احساس راحتی کنید. به شما کمک خواهد کرد کلیه‌های‌تان به کار بیفتد و بتوانید آب باقیمانده در بدن خود را تخلیه کنید. اگر از مشکلات کلیه رنج می‌برید، طالبی را با آب لیمو مخلوط کنید و هر روز صبح قبل از خوردن صبحانه از آن بنوشید تا سلامت کلیه‌های خود را باز یابید.

۱۶. چای

اکثر مردم دوست دارند در وعده‌ی صبحانه، نوشیدنی کافئین‌داری مانند چای یا قهوه مصرف کنند تا سرحال‌تر شوند و به کارهای روزمره‌ی خود برسند. امروزه در کشور ما استفاده از چای رواج بیشتری دارد و چای ایرانی از جمله‌ چای‌های مرغوب است.

چای علاوه بر رفع خواب‌آلودگی و تقویت نیروی فکر،  دارای ویتامین‌های B کمپلکس، C و E  است، گوارش را بهبود می‌بخشد و علایم میگرن را کاهش می‌دهد.

نوشیدنی دیگری که می‌توان از آن در وعده‌ی صبحانه استفاده کرد، چای ماسالا است. چای ماسالا نوعی دمنوش سنتی هندی است که از ترکیب چای، چندین نوع ادویه و شیر تهیه می‌شود. اصلی‌ترین و پرکاربردترین عناصر چای ماسالا عبارتند از: چای سیاه، دارچین، زنجبیل، هل، آنیسون ستاره‌ای (بادیان ختایی)، رازیانه، جوز هندی، میخک و شیر. برای راحتی بیشتر می‌توانید چای ایرانی به همراه چای ماسالا آماده را از سایت دیجی‌کالا نیز تهیه کنید. عطر چای ماسالا، یا چای ادویه، بسیار برانگیزاننده است و توجه هر شخصی را به خود جلب می‌کند و به عنوان یک نوشیدنی هیجان‌انگیز پیشنهاد می‌شود.

۱۷. نان گندم

از دیرباز نان در اکثر فرهنگ‌ها اصلی‌ترین غذای مردم بوده است. نان به آن دسته از غذاها اطلاق می‌شود که با پختن، بخارپز کردن یا سرخ کردن خمیری که متشکل از آرد و آب است، تهیه می‌شود. معمولاً از آرد گندم در تهیه‌ی نان استفاده می‌کنند، چون میزان گلوتن آن بسیار زیاد است و سبب حالت اسفنجی و تردی نان می‌شود. اما گاهی آرد گندم سیاه، جو، ذرت و جو دوسر هم یا به تنهایی یا مخلوط با آرد گندم در تهیه‌ی نان به کار می‌روند.

امروزه در ایران انواع نان‌ سنتی و نان صنعتی یا کارخانه‌ای تولید می‌شود که خرید انواع نان به شکل آنلاین نیز امکان پذیر است. نان صنعتی به نانی گفته می‌شود که در کارخانه، با دستگاه‌های بزرگ، بدون دخالت دست و انسان، کاملا مکانیزه و به تعداد انبوه تولید شود. ولی نان سنتی به نانی گفته می شود که درکارگاه‌های کوچک به تعداد محدود تولید می‌شود. هر نانی که در کارخانه تولید شود، چه نان فانتزی باشد و چه تست یا لواش و …، نان صنعتی است. از جهاتی نان صنعتی مزایایی نسبت به نان‌های سنتی دارد، مثلا می‌توان با توجه به ذائقه یا وضعیت سلامتی خود، نوع نان و مواد موجود در آن را انتخاب کرد. مثلا بهترین نوع نان برای صبحانه برای اکثر افراد نان‌های سبوس‌دار است.

۱۸. تمشک

خواص تمشک

طبق گزارشی که اخیرا در مجله‌ی آمریکایی تغذیه‌ی بالینی منتشر شد، دانشمندان میان مصرف خوراکی‌های سرشار از فلاونوئید، نظیر تمشک، و کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و عروقی رابطه‌ی مستقیم پیدا کرده‌اند. به گفته‌ی دانشمندان، حتی مصرف مقادیر اندک خوراکی‌های سرشار از فلاونوئید نیز می‌تواند مفید باشد.

طبق شواهد علمی، یک گروه از فلاونوئیدها، به ویژه آنتوسیانین‌ها، می‌توانند التهابی را که ممکن است به بیماری قلبی و عروقی منجر شود، فروکش دهند. همیشه یک بسته تمشک یخ زده را در دسترس داشته باشید تا آن را به اسموتی‌ها و غلات صبحانه‌تان اضافه کنید. تمشک و مقداری آب را در غذا ساز بریزید و از آن‌ها شربت غلیظی درست کنید، و سپس آن را روی دسر یا صبحانه‌تان بریزید.

۱۹. غلات صبحانه

خواص غلات صبحانه برای سلامتی آنقدر زیاد است که یکی از صبحانه‌های محبوب دنیاست. حتی آن‌هایی که به خوردن برنج عادت دارند نیز، خوردن غلات صبحانه را رد نمی‌کنند. زیرا غلات صبحانه، علاوه بر خواص بسیار زیاد طعمی ملایم اما انرژی بالایی نیز دارد.

به علاوه، راحتی خوردن یک کاسه غلات صبحانه می‌تواند حال بد صبحگاهی را برطرف کند. ترکیب کردن غلات صبحانه با دیگر مواد از جمله میوه تازه، کشمش، ماست و یا حتی بستنی می‌تواند طعمی متفاوت را به شما داده و خلاقیت شما در خوردن یک کاسه غلات صبحانه خوشمزه را تحریک کند.

از همه مهم‌تر این‌که خواص غلات صبحانه برای سلامتی نیز بسیار زیاد است. همان‌گونه که می‌دانیم، غلات از حبوبات گرفته می‌شود که سرشار از فیبر است. در مقایسه با برنج سفید، فیبر رژیمی بالاتری دارد. همان‌طور که گفته شد، غلات از حبوبات سرشار از فیبر رژیمی گرفته می‌شود. غلات صبحانه مواد مغذی بسیاری دارد و به همین دلیل برای بدن مفید است.

۲۰. کرنبری

درمان ترشحات واژن, کرنبری

آب کرنبری یا قره قاط خالص خواص زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد و این خواص به دلیل ارزش تغذیه ای بالای آن است.

یک فنجان آب کرنبری، ۸۹۸۳ ذخیره آنتی اکسیدانی دارد.  آب کرنبری حاوی فلاونوئیدهای آنتوسیانین، سیانیدین، پئونیدین، کوئرستین، تانن و ۸۷.۱۳ گرم آب در هر ۱۰۰ گرم است. این آبمیوه، منبع خوبی از سالیسیلیک اسید و ویتامین C است. آب کرنبری، بدن را با کربوهیدرات، پروتئین ، مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، منیزیم، پتاسیم، زینک و ویتامین‌هایی مانند نیاسین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، E و K تغذیه می‌کند.

آب کرنبری تاثیری امولسیونی بر چربی‌های ذخیره شده در بدن دارد که به کاهش وزن کمک می‌کند. – به دلیل داشتن فیبر، فرد را مدت بیشتری سیر نگه می‌دارد به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب های شما برای صبحانه می تواند باشد.

منبع: لایف هک


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: میوه وخواص دارویی انها
برچسب‌ها: خوراکی های مناسب برای صبحانه،خوراکی‌های مفید برای صبحانه،صبحانه،صبحانه سالم،صبحانه سالم و مقوی

تاريخ : پنج شنبه 30 / 3 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.