ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

تسخیر لانه جاسوسی

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

تسخیر لانه جاسوسی

در سالروز تسخیر لانه جاسوسی در سیزده آبان؛

سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به‌مناسبت سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع)

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در سخنان زنده و تلویزیونی، با تبریک خجسته سالروز میلاد پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(علیه‌السلام) به ملت شریف ایران و امت بزرگ اسلامی، وحدت جهان اسلام را علاج واقعی مشکلات مسلمانان خواندند و با اشاره به سیاست عاقلانه ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا افزودند: سیاست حساب‌شده جمهوری اسلامی با رفت و آمد اشخاص در آمریکا تغییری نمی‌کند.

 


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 1 / 9 / 1399 | 17:22 | نویسنده : اکبر احمدی |

ایران قدرتمند

خط حزب‌الله دلائل اصلی دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی و تنها راه موفقیت در برابر آن را بررسی می‌کند؛

 ایران قدرتمند


 
* «باید قوی شویم.» این یکی از اصول بنیادین انقلاب اسلامی برای عبور از چالش‌ها و حل مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه مشکلات اقتصادی است که رهبر انقلاب بارها و در سخنرانی اخیرشان بر آن تأکید ورزیده‌اند. در سخن هفته‌ی این شماره از نشریه‌ی خط حزب‌الله علاوه بر بررسی این راهکار اصلی، دلائل منطقی و عقلانی انقلاب اسلامی برای ایستادگی و مبارزه‌ی با جبهه‌ی استکبار در بیانات رهبر انقلاب مرور شده است.

 


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 1 / 9 / 1399 | 17:19 | نویسنده : اکبر احمدی |

دغدغه معیشت مردم

رهبر انقلاب: مجادلات مردم را ناراحت می‌کند همه باید در مقابل دشمن یکصدا باشیم

خط حزب‌‌الله تذکرات رهبر انقلاب را درباره یکی از چالش‌های مهم در زندگی مردم بررسی می‌کند

 دغدغه معیشت مردم

شماره‌ی دویست‌وشصت‌وسوم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «دغدغه معیشت مردم» منتشر شد

 


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 1 / 9 / 1399 | 17:15 | نویسنده : اکبر احمدی |

سروصدای اراذل مسلط بر آمریکا ذهن کسی را مشغول نکند علاج همه مشکلات در داخل است

رهبر انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح:

سروصدای اراذل مسلط بر آمریکا ذهن کسی را مشغول نکند علاج همه مشکلات در داخل است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (دوشنبه) در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشگاههای افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام‌علی علیه‌السلام، لازمه حفظ اقتدار و هویت ملی و تأمین منافع ملی را محاسبه صحیح و عقلانی از تهدیدها و ظرفیتها در مسائل مربوط به «قدرت دفاعی»، «استحکام و ثبات اقتصادی» و «توانایی و قوام فرهنگی» دانستند و تأکید کردند: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، به شرط «تلاش شبانه‌روزی مسئولان» و «مدیریت قوی، جامع و خسته‌نشو» و «تمرکز بر تولید داخلی و چشم امید نداشتن به خارج» قابل حل هستند و سر و صداهای اراذل مسلط بر ملت امریکا هم نباید ذهن کسی را مشغول کند.

 


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 23 / 7 / 1399 | 18:33 | نویسنده : اکبر احمدی |

ریشه مشکلات اقتصادی کشور از کجاست؟

ریشه مشکلات اقتصادی کشور از کجاست؟

۱. مشکلات معیشتی، امروز چیزی است که آحاد مردم، همه آن را احساس می‌کنند؛ یک بخشی از مردم هم بشدّت و واقعاً زیر فشارند؛ گرانی هست؛ در مواد غذایی، گوشت، تخم‌مرغ، مرغ، بقیه‌ی چیزهای لازم در زندگی، اجاره بهای مسکن، در وسایل منزل، وسایل دیگر و امثال اینها... مشکلات اقتصادی کنونی کشور است. کارشناسان اقتصادی کشور و بسیاری از مسئولین، متّفقند بر اینکه عامل این حوادث، تحریم‌های خارجی نیست، عامل این حوادث، درونی است، مشکلات داخلی است. بسیاری از مسئولین هم این را بر زبان آورده‌اند، گفته‌اند... نه اینکه تحریم‌ها اثر ندارد؛ چرا، تحریم‌ها هم اثر دارد؛ امّا عمده‌ی تأثیر، مربوط به عملکرد ماها است... بیشترِ مشکل، ناشی از مسائل درونی و داخلی خود ما است.

۲. در همین قضیه‌ی ارز و سکّه و این حرف‌هایی که این دو سه ماهه پیش آمد، خب، مبالغ زیادی... بر اثر بعضی از بی‌تدبیری‌ها و بی‌توجّهی‌ها، آمد دست افرادی که از آن سوءاستفاده کردند... خب اینها مشکلات مدیریتی است؛ این ربطی به تحریم ندارد. مسئولین محترم کشور، به این معنا اذعان دارند؛ قبول دارند که مشکلِ این‌جوری هست؛ بنابراین بسیاری از مشکلات از این قبیل است. مشکلات، مربوط به نحوه‌ی مدیریت ما و نحوه‌ی سیاست‌گذاری اجرایی ما است... ارز را یا سکّه را وقتی که به‌صورت غلط تقسیم می‌کنند، این دو طرف دارد: یکی آن که می‌آید این را می‌گیرد... یکی آن که این را می‌دهد. ما همه‌اش داریم دنبال آن کسی که «می‌گیرد» می‌گردیم... درحالی‌که تقصیر عمده متوجّه آن کسی است که «داد»؛ او را باید دنبال کرد... لکن بالاخره یک تخلّفی انجام گرفته، یک خطای بزرگ انجام گرفته ... که ضررش به مردم برگشت. وقتی این‌جور قیمت ارز ترقّی پیدا می‌کند -یعنی قیمت ریال می‌آید پایین- خب برای آن کارمندی که روزمُزد است یا حقوق اندکی دارد، دیگر چیزی باقی نمی‌ماند.

۳. نقدینگی عظیمی در کشور به وجود آمده که این هم ناشی از اشتباهات است؛ خود این یکی از سیاست‌های اشتباه است که نتیجه‌اش این شده است که نقدینگی در کشور افزایش پیدا کند که مشکلات فراوانی را به وجود آورده... مؤکّداً سفارش می‌کنم که بنشینند فکر کنند، از آدم‌های وارد و مطّلع و باهوش کمک بگیرند و راه‌هایی پیدا کنند برای هدایت این نقدینگی عظیم به‌سمت تولید؛ می‌شود، این کار شدنی است، این کار عملی است؛ وظیفه‌ی مسئولین محترم دولتی و اقتصادی است و باید این کار را انجام بدهند.(۱۳۹۷/۰۵/۲۲)


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

تاريخ : جمعه 23 / 7 / 1399 | 18:28 | نویسنده : اکبر احمدی |

چرا مذاکره با آمریکا ضرر دارد؟

چرا مذاکره با آمریکا ضرر دارد؟

آمریکایی‌ها همیشه درخواست داشته‌اند با ما مذاکره کنند. حالا ما چرا مذاکره نمی‌کنیم؟... علّت، این است: آمریکایی‌ها فرمول مذاکراتی‌شان این است که می‌گویم:
۱. مذاکره اوّلاً در عرف سیاسی به‌معنای نشستن و حرف زدن و احوالپرسی کردن که نیست، مذاکره یعنی دادوستد... خب، آمریکایی‌ها چون متّکی هستند به قدرت نظامی و قدرت پولی و قدرت رسانه‌ای وقتی‌که با یک طرفی می‌خواهند مذاکره کنند، اهداف اصلی خودشان را قبلاً برای خودشان مشخّص می‌کنند؛ حالا بعضی از آن اهداف را به زبان هم می‌آورند، بعضی را هم نمی‌گویند؛ در اثنای کار مرتّب دبّه می‌کنند، مرتّب اضافه می‌کنند، مرتّب چانه می‌زنند، امّا اهداف اصلی برای خودشان مشخّص است.        

۲. دوّم، از این اهداف اصلی یک قدم عقب نمی‌نشینند. بله، اهداف فرعی و چیزهای بیخودی کم‌ارزش را در حاشیه گاهی می‌آورند و از آنها صرفِ‌نظر می‌کنند که به‌ظاهر یک نوع عقب‌نشینی است، امّا از مقصود اصلی و اهداف اصلی‌شان مطلقاً عقب‌نشینی نمی‌کنند، امتیاز اصلاً نمی‌دهند.      
        
۳. سوّم، از طرفِ مقابلِ مذاکره امتیاز نقد می‌خواهند، از او وعده قبول نمی‌کنند؛ می‌گویند ما اطمینان نداریم، امتیاز نقد از او مطالبه می‌کنند... اگر چنانچه طرف مقابل از دادن امتیاز نقد امتناع بکند، هوچی‌گری تبلیغاتی و رسانه‌ای و هیاهو در سطح دنیا راه می‌اندازند که بله، اینها مذاکره نمی‌کنند... یک هیاهوی عظیمی که معمولاً طرف مقابل کم می‌آورد در مقابل این هیاهو؛ معمولاً طرف مقابل منفعل می‌شود، دچار انفعال می‌شود.

۴. چهارم، خودش به‌جای اینکه در مقابل آنچه از او نقد می‌گیرد چیز نقدی به او بدهد، مثل هر معامله‌ای که شما پول می‌گیرید و جنس باید بدهید، جنس نمی‌دهد؛ نقد را می‌گیرد، در مقابلش وعده می‌دهد، امّا وعده‌های قرص‌ومحکم: مطمئن باشید، تردید نکنید، شک نکنید؛ با وعده دل طرف مقابل را خوش می‌کند و طرف مقابل [هم] می‌بیند دارد وعده می‌دهد با این قرصی و با این محکمی.          

۵. مرحله‌ِی آخر؛ بعد که قضیه تمام شد و کارش گذشت، زیر همین وعده هم می‌زند، این وعده‌ی قرص‌ومحکم را هم مثل باد هوا فراموش می‌کند! روش مذاکره‌ی آمریکایی‌ها این است... خب با این طرف مقابل نمی‌شود مذاکره کرد؛ با این دولت نمی‌شود مذاکره کرد. درباره‌ی مسائل گوناگون، هر دولتی که با این دولت مذاکره کند، [او] مشکل درست می‌کند؛ مگر اینکه هم جهت باشند، مثل انگلیس.(۱۳۹۷/۰۵/۲۲)


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

تاريخ : جمعه 23 / 7 / 1399 | 18:25 | نویسنده : اکبر احمدی |

سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله)

سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله)

بسم الله الرّحمن الرّحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیّة الله فى الارضین.
 
 امروز مراسم بزرگداشت امام بزرگوارمان به شکلی متفاوت از شکل معمول این مراسم اجرا میشود. چگونگی برگزاری مراسم مهم نیست؛ اصل قضیّه و مهم، گفتگو از امام بزرگوار است که ما [برای] امروزِ کشورمان و فردای کشورمان به این احتیاج داریم. امام بزرگوار سالها پس از درگذشت ظاهری و و فقدان ظاهری او در بین ما زنده است و باید زنده بماند و ما از حضور او و معنویّت او و فکر او و انگشت اشاره‌ی او بهره‌مند بشویم و استفاده کنیم.
 

موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت،استحاله

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 / 6 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

بیانات در ارتباط تصویری با همایش سراسری قوه قضائیه

بیانات در ارتباط تصویری با همایش سراسری قوه قضائیه

بسم الله الرّحمن الرّحیم(۱)

والحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین.

 پیشاپیش تبریک عرض میکنم ولادت حضرت ابی‌الحسن الرّضا (سلام‌ الله علیه و صلوات الله علیه و علی آبائه و ابنائه المعصومین المطهّرین) را و همچنین به مجموعه‌ی کارکنان و زحمت‌کشان قوّه‌ی قضائیّه هم، هفته‌ی قوّه‌ی قضائیّه را تبریک عرض میکنم. و تشکّر میکنم از بیانات جامع و مفید جناب آقای رئیسی -ریاست محترم قوّه‌ی قضائیّه- که بسیاری از مطالب لازم را که بایستی ما بشنویم و مردم بشنوند و آحاد قوّه‌ی قضائیّه بشنوند، در بیانات امروزشان گنجاندند و بیان کردند؛ من هم به بعضی از آنها اشاره خواهم کرد.

 


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 / 6 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

بیانات در ارتباط تصویری با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

بیانات در ارتباط تصویری با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

بسم الله الرّحمن الرّحیم(۱)

الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین.

 خدا را شاکر هستیم که این توفیق را به ملّت ایران داد که در موعد مقرّر و معیّن بتوانند مجلس شورای اسلامی را تشکیل بدهند و نمایندگان منتخب خودشان را به این مجمع مهم و تأثیرگذار ملّی بفرستند، و خدا را شاکر هستیم از اینکه امروز به بنده توفیق داد که بتوانیم با توجّه به شرایط جاری کشور، شرایط بیماری و محدودیّتهای موجود، این دیدار را با شما داشته باشیم و عرایضی را عرض بکنیم. از جناب آقای دکتر قالیباف، رئیس محترم مجلس هم تشکّر میکنیم؛ مطالب بسیار خوب و البتّه مهمّی بیان کردند. از خدا میخواهیم که به شما همه -به رئیس و هیئت‌رئیسه و آحاد نمایندگان محترم- این توفیق را بدهد که بتوانید این مطالب مهم و اساسی را ان‌شاءالله از مجاریِ درستِ قانونیِ خودش دنبال کنید و به نتیجه برسانید.

 


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 / 6 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید قربان

بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید قربان

بسم الله الرّحمن الرّحیم
والحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفیٰ محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّة الله فی الارضین.

 عید سعید قربان را -که یکی از خاطره‌های بزرگ تاریخی همه‌ی متدیّنین جهان است- تبریک عرض میکنم به ملّت عزیز ایران و به همه‌ی مسلمانان و به پیروان ادیان ابراهیمی.
 
دهه‌ی اوّل ذی‌حجّه، دهه‌ی خاطره‌های آموزنده و دهه‌ی تضرّع و انابه‌ی الی‌الله
 خاطره‌ی روز عید قربان، خاطره‌ی بزرگی است؛ اساساً دهه‌ی اوّل ذی‌حجّه، دهه‌ی خاطره‌ها است. در ماه ذی‌حجّه، هر دهه‌ای یک خصوصیّتی دارد؛ دهه‌ی اوّل، هم دهه‌ی خاطره‌های پُرشکوه و مهم و آموزنده است و هم دهه‌ی تضرّع و توجّه و انابه‌ی الی‌الله است. خاطره‌ها از خاطرات مربوط به حضرت موسیٰ (علیه السّلام) شروع میشود که مسئله‌ی «وَ واعَدْنا مُوسی‌ ثَلاثینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیْلَة»(۱) [است که] چهل شب میعاد حضرت موسیٰ با پروردگار عالم در کوه طور یا همان میقاتی که بود طول کشیده؛ که در تفسیر هست که این چهل شب از اوّلِ شبِ اوّل ذی‌قعده است تا شب عید قربان. و اوّل، قرار سی شب است، بعد ده شب اضافه میشود که همین ده شب ذی‌حجّه است؛ که این [موضوع]، اهمّیّت این شبها را نشان میدهد.
 

موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 / 6 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

بیانات در ارتباط تصویری با جلسه هیئت دولت

بیانات در ارتباط تصویری با جلسه هیئت دولت

به مناسبت هفته‌ی دولت(۱)

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 و الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین.


 السّلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح الّتی حلّت بفنائک علیکم منّی جمیعاً سلام الله ابداً ما بقیت و بقی اللیل و النّهار و لا جعله الله آخر العهد منّی لزیارتکم السّلام علی الحسین و علی علیّ بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.

حادثه‌ی عاشورا نشان‌دهنده‌ی قلّه‌ی جهاد و فداکاری و شهادت در راه خدا
خیلی متشکّریم از بیانات جناب آقای رئیس‌جمهور و آقایان وزرای محترم. این ایّام هفته‌ِی دولت، امسال مصادف شده است با ایّام محرّم و دهه‌ی عاشورا که قلّه‌ی جهاد و شهادت را نشان میدهد؛ حقیقتاً حادثه‌ی عاشورا نشان‌دهنده‌ی قلّه‌ی جهاد و فداکاری و شهادت در راه خدا است. اتّفاقاً مناسبت خود این هفته -هفته‌ی دولت- هم، مناسبت جهاد و شهادت است؛ یعنی دو شهید بزرگوار ما، شهید باهنر و شهید رجائی، کسانی بودند که جهاد کردند و بر اثر این جهاد، خدای متعال شهادت را به آنها پاداش داد. این دو نفر، آن طور که ما از نزدیک شاهد بودیم -هم قبل از انقلاب، هم بعد از انقلاب- کارشان برای خدا بود، سخت کار میکردند، برای خدا کار میکردند، در محاصره‌ی مشکلات کار میکردند، به منافع شخصی خودشان اصلاً فکر نمیکردند، در پی چهره‌سازی برای خودشان و جذب مخاطب اصلاً نبودند؛ اینها خصوصیّات برجسته و مهمّی است و بنابر‌این، این جور کار کردن، این جور مجاهدت‌ کردن، پیش خدای متعال قطعاً مورد قبول است و شهادت حقّ آنها بود، پاداش آنها بود و ان‌شاءالله امروز مقامشان پیش خدا، متعالی است.

 


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 / 6 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

بیانات در ارتباط تصویری با رؤسا و مدیران آموزش و پرورش

بیانات در ارتباط تصویری با رؤسا و مدیران آموزش و پرورش

 

در آستانه‌ی سال تحصیلی جدید(۱)

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین.

 السّلام علیک یا ابا عبدالله و على الارواح الَّتى‌ حلَّت بفنائک علیک منّى‌ سلام الله ابداً ما بقیت و بقى اللَیل و النّهار و لا جعله الله آخر العهد منّى‌ لزیارتک السّلام على الحسین و على‌ علىّ بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.

حرکت عظیم زینب کبریٰ و امام سجّاد (علیهما السّلام)، یک قیام به معنای حقیقی کلمه
 امروز روز دوازدهم محرّم است، روز شهادت امام سجّاد (سلام الله علیه) بنا به قولی و به طور واضح و آشکار، در واقع روز شروع قیام زینبی و سجّادی؛ یعنی عاشورا قیام حسینی بود، حوادث گوناگون بعد از عاشورا در واقع قیام زینبی است. حرکت عظیم زینب کبریٰ در درجه‌ی اوّل، و امام سجّاد (علیه السّلام) و بقیّه‌ی زنان باعظمت آل‌الله در این دورانِ یکی دو ماهه‌ی بعد از آن، یک قیام به معنای حقیقی کلمه است. کارهای بزرگی را انجام دادند، کربلا را و این شهادت بزرگ را ماندگار کردند، تثبیت کردند. امیدواریم که ان‌شاءالله خداوند متعال برکات قیام سیّدالشّهداء را برای بشریّت، تا ابد روزبه‌روز افزایش بدهد.

 


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 / 6 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

ارزیابی مقام معظم رهبری از سال 95 /

01 فروردین 1396 توسط مرادی

 

 

 

 

 

 

 


13.gif
اگر بخواهیم یک ارزیابی‌ای بکنیم از سالی که گذشت -سال ۹۵- باید بگوییم آن سال هم مثل همه‌ی سالهای دیگر شادی‌ها و غمهایی داشت، تلخی‌ها و شیرینی‌هایی داشت؛ منظور تلخی‌ها و شیرینی‌های مربوط به ملّت است، مسائل شخصی مورد نظر نیست. هم شیرینی داشتیم در سال گذشته، شادی داشتیم که این شادی‌ها مربوط است به عزّت ملّی، امنیّت ملّی، همّت جوانانه در میان ملّت ایران و حرکات مؤمنانه‌ی فراگیر در همه جای کشور؛ هم تلخی‌هایی داشتیم که عمدتاً مربوط به مسائل اقتصادی و اجتماعی است که اشاره‌ای به آنها خواهم کرد.

عزّت ایران و ملّت عزیزمان در سال ۹۵ در سراسر سال مشهود بود؛ از آغاز سال تا پایان سال. دشمنان ما در همه جای دنیا اعتراف کردند به اقتدار ملّت ایران، به عظمت ملّت ایران؛ هویّت ملّت ایران خودش را در سراسر قضایای گوناگونِ این سال نشان داد. با یک بی‌احترامی‌ای که از سوی رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران شد، مردم، پُرشور و با حمیّت و غیرت در روز بیست و دوّم بهمن پاسخ آن را دادند؛ در روز قدس، در ماه مبارک رمضان، اجتماع عظیم مردم، هویّت و هدفهای این کشور را به همه‌ی دنیا نشان داد.

امنیّت کشور در این محیط پُرتلاطم منطقه‌ای بلکه بین‌المللی، یک شاخص بسیار عمده و بزرگی برای ملّت ایران بود. امروز اطراف ما، کشورهایی که همسایگان ما هستند: از شرق کشور و جنوب شرقی کشور، تا شمال غربی کشور، کشورها دچار ناامنی هستند، منطقه دچار ناامنی است، ملّت ایران بحمدالله در طول سال یک امنیّت پایدار را تجربه کرد.

13.gif


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

تاريخ : جمعه 12 / 4 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

مهم‌ترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۵ /

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.gif

سومین جمله‌ی ۹۵ از نظر نگاه کاربران: خرمشهر‌ها در پیش است
«جوانهای عزیز! بچه‌های عزیز من! فردا مال شما است، آینده مالِ شما است؛ شما هستید که باید این تاریخ را با عزّتش محفوظ نگه دارید؛ شما هستید که این بارِ مسئولیّت را بردوش دارید؛ خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه‌] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. البتّه ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختی‌اش بیشتر است.» بیانات رهبر انقلاب در دانشگاه امام حسین (علیه‌السلام) ۹۵/۰۳/۰۳

* دومین جمله‌ی ۹۵: #مردم_گله‌مندند
«به مسئولین عرض میکنم که این حضور مردمی در بیست‌و‌دوّم بهمن را به حساب گلایه نداشتن آنها از فعّالیّتهای ما مسئولین به حساب نیاورید. مردم گله‌مندند؛ از بسیاری از چیزهایی که در کشور میگذرد، مردم گله‌مندند. مردم با تبعیض میانه‌ای ندارند؛ هرجا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج میکنند. هرجا کم‌کاری ببینند همین‌جور، هرجا بی‌اعتنائی به مشکلات ببینند همین‌جور، هرجا پیش نرفتن کارها را ببینند همین‌جور؛ مردم گله‌مندند.» دیدار مردم آذربایجان شرقی ۹۵/۱۱/۲۷

* و اما مهمترین جمله‌ی سال ۹۵ از نظر مردم: اگر برجام را پاره کنند، آن‌را آتش می‌زنیم
«ما البتّه برجام را ابتدائاً نقض نخواهیم کرد؛ لکن اگر طرف مقابل نقض کند که حالا همین‌طور این کسانی که نامزد ریاست جمهوری آمریکایند، مدام دارند تهدید میکنند که ما می‌آییم پاره میکنیم، نقض میکنیم، اینها اگر پاره کردند، ما آتش میزنیم.
اینکه حالا نقض نمیکنیم، متّکی است به دستور قرآن: اَوفوا بِالعَهد؛ آنکه اگر آنها نقض کردند، ما هم نقض خواهیم کرد، این هم متّکی است به آیه‌ی قرآن: وَ اِمّا تَخافَنَّ مِن قَومٍ خِیانَةً فَانبِذ اِلَیهِم عَلی‌ سَوآء؛ اگر آن طرف نقض کرد نقض کن. «فَانبِذ» یعنی پرتاب کن طرف خودش، رد کن. بنابراین ما تابع اصول قرآنی هستیم.» دیدار ماه رمضان با مسئولان نظام ۹۵/۰۳/۲۵

  نتیجه نظرسنجی که از یکشنبه ۲۲ اسفند تا جمعه ۲۷ اسفند به مدت شش روز در پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، سامانه‌ی پیامکی و شبکه‌های اجتماعی مرتبط برگزار شد، حدود ۸۰ هزار نفر از مخاطبان این رسانه شرکت کردند و درنهایت این سه جمله‌ی رهبر انقلاب حائز بیشترین تعداد آرا گردید.

3.gif


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

تاريخ : جمعه 12 / 4 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

گفتگویی با آیت الله خامنه ای در مورد شهادت استاد مطهری

 

 

 

 

 

 

 

10.gif

گفتگویی با آیت الله خامنه ای در مورد شهادت استاد مطهری

متن گفت‌و‌شنود دکتر غلامعلی حداد عادل با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۶۳ که در پنجمین سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و درباره‌ی ابعاد شخصیت ایشان انجام شده است.
 
حداد عادل: بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم.

جناب آقای خامنه‌ای در سالروز شهادت استاد بزرگوار آقای مطهری هستیم؛ بیش از پنج سال از پیروی انقلاب اسلامی و دقیقاً پنج سال از شهادت آن استاد بزرگوار میگذرد. در این پنج سال جمهوری اسلامىِ ما شاهد تحولات گوناگونی بوده؛ بسیاری از تجربه‌های نو پیش آمده، بسیاری از افکار و اندیشه‌ها در عمل به محک خورده، بسیاری از افراد و احزاب جذر و مدهایی داشته‌اند و در این پنج ساله شاید به اندازه‌ی پنجاه سال تجربه‌ی عملی و فرهنگی و فکری برای دست‌اندرکاران این نظام فراهم آمده. پیشنهاد شده در این پنجمین سالگرد شهادت استاد با حضرت‌عالی گفت و شنودی صورت بگیرد در خصوص استاد مطهری و مخصوصاً در پرتو این تجربه‌ی پنج ساله خصوصاً آنچه برای جنابعالی در مقام ریاست جمهوری و سایر مسؤولیتهایی که داشتید، اشرافی که داشته‌اید بر مسائل این پنج ساله‌ی اخیر یک نگاهی دوباره به زندگی استاد و به شخصیت استاد صورت بگیرد. اگر جنابعالی اجازه بفرمائید طرح بعضی سؤالات بشود و استفاده بشود از بیان جنابعالی.


 

10.gif

 

 

 


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 12 / 4 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

بالاتر از ملائکه

 

0-glitter71.gif

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:

«من به فرزندانی که پدران شهید خود را هرگز ندیدند، به همسرانی که سنگینی فراق همسر و یار و غمخوار خود را تحمّل کردند، عرض میکنم: عزیزان من! با شهادت عزیزانتان، شما خسارت و ضرر نکردید. عزیزانِ شما اگر از دست شما رفتند، اما در خزانه گرانبهای شهادت الهی، شخصیت‌شان همچنان محفوظ و حاضر و ناظر است. این زندگی میگذرد و همه کس خواهد رفت؛ اما آن کسی سرافراز است و بُرد کرده است که رفتن او از این دنیا، برای مردم و دین و تاریخ و کشورش دستاوردی داشته باشد. چنین انسانی است که خدای متعال او را از ملائکه هم بالاتر دانسته است.» ۱۳۸۰/۰۸/۲۰

 0-glitter71.gif




موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

تاريخ : جمعه 12 / 4 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

اعتقاد به امام زمان(عج) به معنای گوشه‌گیری نیست... /


 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

تاريخ : جمعه 12 / 4 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

روزنامه البناء لبنان : اتاق عملیات آشوب ‌های ایران در هرات و اربیل بود

روزنامه البناء لبنان : اتاق عملیات آشوب ‌های ایران در هرات و اربیل بود

یک روزنامه لبنانی با ‌اشاره به نقش آمریکا
روزنامه البناء لبنان : اتاق عملیات آشوب ‌های ایران در هرات و اربیل بود

روزنامه البناء لبنان با تشریح نقش معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در خط‌دهی به ولیعهد عربستان علیه ایران، نوشت: به رغم خاموش شدن آشوب‌ها در ایران، باید گفت اتاق‌های عملیات آشوب‌های این کشور در هرات و اربیل قرار داشت.
روزنامه «البناء» لبنان در گزارشی مهم با تاکید بر اینکه دشمنان ایران دست از فتنه‌انگیزی علیه این کشور برنداشته‌اند تصریح کرده است: علیرغم شکست توطئه انتقال نبرد علیه نظام جمهوری اسلامی به داخل این کشور، اطلاعات نشان می‌دهد که مثلث تجاوز صهیونیستی، آمریکایی و سعودی نه تنها دست از سر تهران و جمهوری اسلامی برنداشته بلکه در حال حرکت به سمت سناریوهایی جدید علیه ایران است که این بار قهرمان آن «مایکل دی آندریا» ملقب به شاهزاده تاریکی نیست بلکه یک افسر اطلاعات مخفی در پشت صحنه است که در کشورهای مختلف آسیا فعالیت می‌کند، او «اندرو پیک»، یک افسر اطلاعات نظامی آمریکا [و معاون دستیار ویژه وزیر خارجه این کشور در امور ایران] است.


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 12 / 2 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

لایحه بودجه 97 مرهم یا نمک بر زخم مردم ؟! (گزارش خبری تحلیلی)

لایحه بودجه 97 مرهم یا نمک بر زخم مردم ؟! (گزارش خبری تحلیلی)

لایحه بودجه 97 مرهم یا نمک بر زخم مردم ؟! (گزارش خبری تحلیلی)

درد دل ‌های مردم را باید شنید و برای درمان آن کاری کرد. این را شاید بتوان خلاصه‌ای از مهم‌ترین بخش فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار روز 19 دی دانست. اقدامی که رهبر انقلاب از آن به عنوان «درمان زخم»های مردم یاد کردند.
برای التیام این زخم‌ها، همه دستگاه‌ها باید کمر همت ببندند. قوه قضائیه به نحوی، دولت و مجلس هم هریک به نحوی دیگر. راه‌های زیادی هم برای بهبود زخم‌ها وجود دارد که بی‌تعارف هیچ یک از این قوا نرفته‌اند و نخواسته‌اند به خود زحمت بدهند، اما زخم هست و عمیق‌تر می‌شود.


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 12 / 2 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

« فتنه 96 » و « عیدی موشکی آمریکا » ! (یادداشت میهمان)

« فتنه 96 » و « عیدی موشکی آمریکا » ! (یادداشت میهمان)

« فتنه 96 » و « عیدی موشکی آمریکا » ! (یادداشت میهمان)

1- از یک طرف شعار می‌ دهند«سوریه را رها کن ، فکری به‌ حال ما کن» و «جانم فدای ایران» و از طرف دیگر پرچم پرافتخار ایران را به زیر می‌کشند و آتش می‌زنند!. در نگاه سطحی، ابتدای امر این سؤال به اذهان خطور کرد که مگر می‌شود با چنین شعارهایی، پرچم ایران را هم آتش زد؟. براساس این برداشت سطحی تحلیل‌های زیادی نوشته شد و رسانه ملی هم گزارش‌های زیادی پخش کرد تا این تناقض را به مردم تفهیم کند. اما واقعیت قصه چیز دیگری است و در تحلیل عمیق‌تر و درست باید گفت این شعارها هیچ‌گونه تناقضی با آتش زدن پرچم ایران ندارند و همه اینها یک معنی و هدف واحد دارند. کسانی که پرچم ایران را به زیر می‌کشند، با شعارهای جانم فدای ایران، و سوریه را رها کن،


موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: همگام با ولایت

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 12 / 2 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.