ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

اموال رهبری-ساده زیستی رهبری

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

اموال رهبری-ساده زیستی رهبری

نامه ای یک دختر جوان به رهبر معظم انقلاب و پاسخ معظم له

جهت آشنائی با گوشه هائی از حقایق موجود پیرامون زندگی خصوصی و دیدگاه‌های شخصی آیت‌الله خامنه‌ای مطالبی ارائه می شود؛آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در زندگی شخصی و سلوک فردی خود چگونه رفتار می‌کنند؟ غیر از رسیدگی به امور حکومتی، اوقات خود را چگونه می‌گذرانند؟ و....

 


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 16 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

ساده زیستی رهبری

رهبر انقلاب توجه تحلیلگر جهان عرب به ساده زیستی رهبر انقلاب +عکس

من مقام معظم رهبری را ندیده ام. اما نود درصد بد ایشان را میگویند. یا حداقل کتمان میکنند.اما عده ی کمی از ایشان خوب میگویند. مثلا میگویند ساده زیست اند یا داستانهایی از ایشان تعریف میکنند که مثلا شام املت داشتند. بعد عده ی اول میگویند مگر رهبر مملکت میشوند املت بخورد؟ ما که آقا را ندیده ایم از کجا ایشان را بشناسیم؟

 


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 16 / 7 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

پرتوی از اندیشه رهبری ( 96 )

عکس پروفایل رهبر
 
پرورش انسان شایسته ، مهمترین کار معلم
-------------------------------------------------
آنچه که به معلم ارزش می دهد، چند چیز است؛ یکى از اینها عبارت است از اینکه ماده‌ى خامى که در دست معلم است و با کار خود و تلاش خود می خواهد او را به محصول نهائى برساند، یک ماده‌ى بى‌جان نیست؛ انسان است. این خیلى مهم است. یک وقت انسان یک ماده‌ى جامد را با تلاش خود، ابتکار خود، عرق ریختن و ساعتها صرف کردن، به یک محصول مطلوب تبدیل می کند ؛ که به جاى خود ارزشمند است. یک وقت این ماده‌اى که دست ماست، یک موجود انسانى است، با استعدادهایش، با عواطفش، با احساساتش، با ظرفیتهاى فراوانى که در یک انسان وجود دارد. این نوجوان ممکن است فردا کسى مثل امام بزرگوار ما بشود، ممکن است یک مصلح اجتماعى بشود، ممکن است یک دانشمند برجسته بشود، ممکن است یک انسان صالح و والا بشود. همه‌ى این استعدادها در مجموعه‌ى نوجوانان و کودکانى که در اختیار معلم قرار می گیرند، وجود دارد. ما می خواهیم این استعداد را به فعلیت برسانیم؛ ببینید چقدر این کار مهم است.
خود معلم عزیز هم اهمیت جایگاه خود و برجستگى مسئولیت و مأموریت خود را بدرستى تشخیص بدهد، قدر خود را بداند؛ بداند که اگر این کار با همت درست، با نیت درست، با قصد الهى، با تلاش مناسب انجام بگیرد، چقدر براى جامعه ارزش افزوده ایجاد می کند. این ارزش افزوده، یک چیز معمولىِ متعارفى نیست؛ این فوق‌العاده است. تربیت یک انسان والا، دانا، توانا و صالح، ببینید چقدر اهمیت دارد. از این همه انسانهائى که زیر دست معلمین واقع می شوند، گاهى ممکن است یک انسان دنیائى را متحول کند. همین کودک اگر درست تربیت نشد، ممکن است یک هیتلر از آب در بیاید، یک چنگیز از آب در بیاید؛ قضیه این است. اهمیت کار معلم، ارزش والاى حرکت او و تلاش او و دلسوزى او و درست اندیشیدن او و درست کار کردن او اینگونه معلوم می شود .

نقش و ارزش معلم در حل مشکلات جامعه
---------------------------------------------
هم عموم مردم، هم خود معلمان ، ... جایگاه معلم را فراموش نکنند. معلم، آن تولید کننده‌اى است، آن کارگرى است، آن سرانگشت ماهرى است که برترین محصولات آفرینش را، بالاترین مواد خام را تبدیل می کند به برترین محصول نهائى، که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد... اگر معلم خوب عمل کند، صحیح عمل کند، با تدبیر عمل کند، با دلسوزى عمل کند، به نظر ما همه‌ى مشکلات جامعه حل می شود. نه اینکه بخواهیم بگوئیم عوامل مؤثر در تربیت جوانان ما، بیرون از محیط مدرسه وجود ندارد؛ چرا، خانواده‌ها مؤثرند، رسانه‌ها مؤثرند، فضاى اجتماعى مؤثر است - در اینها تردیدى نیست - اما آن سازنده‌ى اصلى، آن دست ماهر اصلى که میتواند یک ساخت مستحکمى درست کند که این عوامل گوناگون نتوانند تأثیر بنیانى‌اى روى این محصول بگذارند، دست معلم است. این، ارزش معلم است.

ارزش والای شغل معلمی نزد پروردگار
-----------------------------------------
من به شما عرض بکنم؛ پیش خداى متعال، این ارزش، حسنات فراوانى را به وجود مى‌آورد. یعنى شما در اتاق درس و در محیط آموزش که قرار می گیرید و با این نوجوان و با این کودک مواجه می شوید، بدانید که کاتبان عمل، کرام‌الکاتبین الهى، لحظه به لحظه‌ى کار شما را حسنه می نویسند. چقدر این مقرون به صرفه است که انسان کارش، زندگى‌اش، شغلش چیزى باشد که هر لحظه‌ى آن می تواند عبادت باشد.... البته در کنار این اهمیت والائى که عرض کردیم، یک نکته‌ى دیگر هم وجود دارد، که آن هم اهمیت این کار را نشان می دهد و آن، زحمتى است که معلم بر خود هموار می کند. در اتاق درس و محیط آموزش، معلمین با کودکان، با نوجوانان، با اخلاقهاى مختلف، با احساسات گوناگون و هیجانات جوانىِ مخاطبین مواجه‌اند؛ اینها را باید تحمل کنند، صبر کنند؛ این هم ارزش کار را بالا می برد.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق

تاريخ : پنج شنبه 24 / 5 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

پرتوی از اندیشه رهبری ( 95 )

عکس رهبر برای پروفایل با شعر زیبا
 
ارزش کارگر در اسلام
---------------------------
اگر دستهاى کارگر ، مغز کارگر ، انسانهاى کارآفرین، نیروى انسانىِ ماهر در یک جامعه‌اى گرامى داشته شود، آن جامعه پیشرفت خواهد کرد. اینکه نبى مکرم اسلام دست کارگر را بالا مى‌آورد و می بوسد، این فقط تقدیر از یک شخص نیست؛ این ارزشگذارى است، این درس است؛ به ما می گوید که دست کارگر، تولیدگر و نیروى انسانى آنقدر ارزش دارد که کسى مثل وجود مقدس پیامبر - که همه‌ى آفرینش طفیل وجود اوست - خم می شود و دست او را می بوسد؛ این درس به ماست.
کار به معناى وسیع کلمه، شامل کار یدى، کار جسمى، کار فکرى، کار علمى، کار مدیریتى، در واقع محور پیشرفت و حرکت و حیات مستمر جامعه است؛ این را باید همه‌مان بدانیم.

دانش مرهون کار است
---------------------------
اسلام با کارگر صادق است. رو راست است. منطق دارد. کار، ارزش‌آفرین است؛ ارزش است. در یک روایتى هست که: «العِلمَ یَهْتِفُ بالعمل فَاِن اَجابَهُ و الاّ ارتَحَلَ عنه » (1) یعنى حتّى دانش، مرهون کار است. در این روایت - که یک بیان نمادین و سمبلیک است - می فرماید: دانش، کار را صدا می زند؛ اگر کار پاسخ داد، دانش می ماند و توسعه پیدا می کند؛ اگر کار پاسخ نداد، دانش هم می رود. ببینید چه بیان زیبائى است. یعنى پیدایش دانش، پایدارى دانش، پیشرفت دانش، وابسته‌ى به کار است. اینها منطق است، اینها مبناى فکرى است؛ اسلام اینجورى است. اسلام با قشر کارگر، صادقانه برخورد می کند. البته اینها باید ترجمه‌ى عملیاتى بشود؛ این مبانى باید در اجرا، در برنامه‌ریزى، خودش را نشان بدهد.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق

تاريخ : پنج شنبه 24 / 5 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

پرتوی از اندیشه رهبری ( 94 )

دانلود عکس رهبری برای تصویر زمینه کامپیوتر و گوشی موبایل
 
 
نتایج نظام اجتماعی فاسد و نظام الهی
----------------------------------------------
وقتى جهتگیرى کلیت یک جامعه، یک سازمان، یک مجموعه غلط بود، تلاشهاى فردى هرچه هم در آن جامعه انبوه باشد، نتیجه‌ى خودش را نخواهد بخشید... از امام صادق (علیه‌السّلام) نقل شده است - على‌الظاهر از امام صادق (علیه‌السّلام) است که ایشان حدیث قدسى را روایت می کنند - که فرمودند: « لَأُعَذِّبَنَّ کُلَّ رَعِیَّةٍ فِی الْإِسْلَامِ أَطَاعَتْ إِمَاماً جَائِراً لَیْسَ مِنَ اللَّهِ وَ إِنْ کَانَتِ الرَّعِیَّةُ فِی أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِیَّةً ».( هر دسته از مسلمین، که از امام (حاکم) جائرى که از جانب خدا نیست اطاعت کرده است، هر چند در اعمالش نیکوکار و پرهیزگار باشد، عذاب خواهم کرد . )(1) مضمون حدیث این است: اگر سررشته‌ى نظام یک جامعه به دست انسانهاى فاسد و ناباب و ستمگر و منحرف باشد، حرکات مؤمنانه‌ى افرادى که در این جامعه هستند، به جائى نمی رسد؛ و اگر در آنچنان جامعه‌اى کسانى تسلیم باشند و از آن ستمگران اطاعت کنند، خدا آنها را هم عذاب می کند. البته در همین حدیث، عکسش هم هست: « وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ کُلِّ رَعِیَّةٍ فِی الْإِسْلَامِ أَطَاعَتْ إِمَاماً هَادِیاً مِنَ اللَّهِ وَ إِنْ کَانَتِ الرَّعِیَّةُ فِی أَعْمَالِهَا ظَالِمَةً مُسِیئَةً.»( و هر دسته از مسلمین، که از امام هدایت‌کننده از جانب خدا اطاعت کرده است، خواهم بخشید، هر چند آن دسته، در اعمال خود، ستمکار و گناهکار باشد.) که حالا اینها شرح دارد، نمی شود به همین ظاهر اکتفاء کرد.
خلاصه‌ى مطلب و جان مطلب این است که اگر چنانچه در یک نظامى، در یک مجموعه‌اى، در یک کشورى، در یک جامعه‌اى، حاکمیت و نظام، نظام الهى است، نظام عادلانه است، آن کسانى که اطاعت از این نظام می کنند، مورد عفو الهى هستند؛ ولو خطاهائى هم داشته باشند.

ویژگی های ارتش اسلامی
------------------------------
اگر ما در دنیا ارتشى را پیدا کنیم که اعتقاداتش مثل اعتقادات مردم، احساساتش مثل احساسات مردم، خودش نه در خدمت اشخاص و افراد، بلکه در خدمت مردم و در خدمت منافع ملى به معناى حقیقى باشد، این ارتش خیلى ارزش دارد؛ ... ارتشی که بخاطر حفظ اسلام و برافراشته نگه داشتن پرچم اسلام بمیرد ، مردن در این راه اسمش شهادت است. در این صورت، این ارتش می شود ارتش الهى و معنوى؛ این ارتش می شود ارتش اسلامى.

ایمان موجب عزت و مقاومت
---------------------------------
آمادگى حقیقى ، یعنى ایمان، انگیزه ، آموزش ، سواد رزمى ، تخصصهاى لازم ، آماده‌ به‌کارى و استحکام شخصیت. شخصیت اخلاقى و شخصیت رفتارى باید داراى آنچنان استحکامى باشد که جاذبه‌هاى گوناگون و فریبنده نتواند آن را تحت تأثیر قرار بدهد و آن را ذلیلِ خودش کند. گاهى اوقات بعضى از جاذبه‌هاى زندگى، انسانها را ذلیل می کند. انسان بعضى‌ها را مى‌بیند که براى خاطر پول ذلیل می شوند، براى خاطر مقام ذلیل می شوند، براى خاطر انگیزه‌هاى جنسى ذلیل می شوند؛ این ذلت انسان است. عزیزترین و مقتدرترین انسانها آن کسانى هستند که این جاذبه‌ها آنها را ذلیل نکند. البته این معنایش پشت کردن به جاذبه‌هاى زندگى نیست؛ این معنایش مقهور جاذبه‌ها نشدن است؛ والّا اسلام نه می گوید شما حتماً پول نداشته باشید، نه می گوید شما مقامى نداشته باشید، نه می گوید شما از این جاذبه‌هاى گوناگون بهره‌مند نشوید؛ اما اسیر اینها نباید بشوید، مقهور اینها نباید بشوید، ذلیل اینها نباید بشوید؛ باید قدرت مقاومت و ایستادگى داشته باشید، باید قدرت امتناع داشته باشید. این، شما را آماده می کند.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق

تاريخ : پنج شنبه 24 / 5 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

پرتوی از اندیشه رهبری ( 93 )

عکس امام خامنه ای مد ظله العالی
 
 
رابطه عمل و رحمت الهی
------------------------------
ان‌شاءاللّه‌ خداوند متعال ... به همه‌ى ما کمک کند که بتوانیم در انجام وظائفى که بر دوش ماست، با نیت خالص سعى خودمان را به کار ببریم. تأثیر آن با خداست، قبول آن بسته به کرم و لطف الهى است؛ لیکن هر کداممان در هر جائى که هستیم، باید تلاش را بکنیم، باید همت را بگماریم بر پیشرفت کارها ... در دعا می خوانیم که: «اللّهمّ انّى اسئلک موجبات رحمتک». ما بایستى موجبات رحمت را فراهم کنیم، آن وقت باران فیاض و سیل‌آساى رحمت و فضل الهى بر سر ما خواهد بارید.

موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 24 / 5 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

پرتوی از اندیشه رهبری ( 92 )

عکس پروفایل در وصف مقام معظم رهبری
 
اهمیت عزت نفس نزد ملتها
 
ملتها آن وقتى گرفتار می شوند که عزت نفس خودشان را از دست بدهند؛ آن وقتى به‌ رایگان نوکرى دیگران را قبول می کنند که ارزش خودشان را فراموش کنند. عزت نفس این است. یک ملت مظلوم آن وقتى به پا می خیزد - مثل همین ملتهاى شمال آفریقا و بعضى کشورهاى دیگر - که احساس کند عزتى دارد که در طول زمان پایمال شده است. آن وقت دیگر برمی خیزد و هیچ نیروئى نمی تواند او را بنشاند؛ که دارید مشاهده می کنید؛ این اتفاق افتاده است. عزت نفس این است. انقلاب (اسلامی) به ملت ما، به کشور ما عزت نفس داد.

علم ، ابزار غرب برای زورگویی


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 24 / 5 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

پرتوی از اندیشه رهبری ( 91 )

عکس نوشته سخنان مقام معظم رهبری

ولد انقلاب اسلامى ، یک ولادت جدید براى اسلام
------------------------------------------------------
تولد انقلاب اسلامى در واقع یک ولادت جدیدى بود براى اسلام . در آن روزى که دنیاى مادى و قدرتهاى سلطه‌گر مادى با تلاشهاى ده‌ها ساله تصور می کردند که بساط دین و معنویت را و بخصوص اسلام را از عرصه‌ى زندگى انسانها جمع کردند، در یک چنین شرائطى این صداى عظیم، این غریو بزرگ و ماندگار تاریخى در این کشور به وجود آمد، بلند شد؛ هم دشمنان را دهشت‌زده کرد، دشمنان اسلام را، دشمنان استقلال ملتها را، دشمنان بشریت را؛ هم دوستان هوشمند و انسانهاى آگاه و بابصیرت را در همه‌ى دنیا امیدوار کرد. آن روزى که انقلاب اسلامى در ایران پدید آمد، هیچ کس در این دنیاى بزرگ گمان نمیکرد که پرچم اسلام بتواند اینجور، آن هم در یک چنین منطقه‌اى، در یک چنین کشورى که به طور دربست در اختیار سلطه‌گران بود، به اهتزاز در بیاید.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 24 / 5 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

- حقوق رهبری - زندگی خصوصی آیت الله خامنه ای -

انسان باوجود پیشرفت‌های حیرت‌آور احساس آرامش نمی‌کند/ تمام بشریت نیاز به منجی را امروز احساس می‌کند

آیا مطابق قوانین جمهوری اسلامی به رهبر به طور ماهیانه حقوق مالی تعلق می گیرد؟

در قوانین کشور , موضوع حقوق ماهیانه برای رهبری مطرح نشده است هر چند مقام معظم رهبری بر اساس وظیفه و مسئولیتی که بر عهده دارند , می توانند از حقوق دولتی استفاده نمایند , ولی ایشان تلاش دارند تا حد امکان از حقوق دولتی که مربوط به بیت المال است استفاده نکنند و این در راستای سیره امامان معصوم علیهم السلام است که از بیت المال استفاده نمی کردند. از این رو ایشان تمایلی به استفاده از حقوق دولتی و بیت المال ندارند و زندگی ایشان از راه نذوراتی که برای ایشان می شود اداره می شود .حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزه ای دفتر مقام معظم رهبری به عنوان یکی از افرادی که مستقیما با شخص مقام معظم رهبری در ارتباط می باشد و از نزدیک با جزئیات زندگی معظم له آشنا می باشد در مصاحبه ای که با ویژه نامه روزنامه جام جم با عنوان تداوم آفتاب داشتند در زمینه نحوه امرار معاش رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند : « اداره‌ زندگی ایشان عمدتاً‌ یعنی آن قدر که من اطلاع دارم که تا حدی دقیق است‌ بیشتر از نذوراتی است که مردم در مورد حضرت آقا انجام می‌دهند. نذورات می‌آید. برای امام هم (رضوان‌الله تعالی علیه) خیلی نذورات می‌رفت. برای حضرت آقا هم نذورات زیاد می‌آید که نذر شخصی آقا می‌کنند که آقا، زندگی‌شان عمدتاً از همین نذورات اداره می‌شود و از بیت‌المال و از دفتر استفاده نمی‌کنند. از وجوهات که اصلاً هیچ استفاده نمی‌کنند. عمدتاً همین نذورات است. » (ویژه نامه تداوم آفتاب روزنامه جام جم شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷به نقل از سایت اطلاع رسانی جام جم آنلاین)

موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: ریشه ،سیاسی و اندیشه سیاسی ،شخصیت ها ،آیت الله خامنه ای ،زندگی خصوصی آیت الله خامنه ای

تاريخ : سه شنبه 2 / 4 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

مخفی نمودن کار خیر-کمک رهبری به فقرا

درخشش امیرالمومنین در دوران جوانی، همان الگوی ماندگاری است که همه جوانان می توانند آن الگو را سرمشق خودشان قرار دهند

مگه نمی گن بهترین زهد پنهان نگه داشتن زهده؟ پس چرا رهبری وقتی کمکی به فقرا یا هرکس دیگری می کنه تو رسانه ها اعلام می شه؟

در امور شخصی ،مخفی نمودن خوب است ولی در امور اجتماعی وخدماتی که نظام به مردم ارائه می دهد ،باید آمارآن بیان شود تامردم در جریان امور قرار گیرندومطمئن شوند که مسئولان به فکر آنها هستند.
هر چند کمکی که مقام معظم رهبری در مناسبت های مختلف به نیازمندان , زندانیان و... دارند و مبالغی که به این امور اختصاص می دهند , از وجوهات شرعیه است اما با توجه به اینکه این امر از یک سو بیانگر اهتمام و توجه ایشان ومسئولان نظام به نیازمندان و اقشار کم در آمد در جامعه است و موجب دلگرمی آنان شده و از سوی دیگر با هدف ایجاد و اشاعه فرهنگ کمک به نیازمندان و تشویق مردم به مشارکت در این امور , صورت می گیرد . از این رو اعلام نمودن آن در رسانه ها از آنجا که موجب اشاعه نیکی و معروف در جامعه شده و به نهادینه شدن فرهنگ کمک به نیازمندان در جامعه می انجامد و تشویق افراد جامعه در توجه به این گونه مسایل را به دنبال دارد دارای تاثیرات مثبت و سازنده ای است که پنهان نگاه داشتن آن این اثرات مثبت را بهمراه نخواهد داشت . باید توجه داشت که برتربودن اخفای زهد و انفاق پنهانی یک حکم کلی و عمومی نسبت به تمامی شرایط نیست « بلکه موارد مختلف است در پاره ای از موارد که اثر تشویقی آن بیشتر است و لطمه ای به اخلاص نمی زند , بهتر است اظهار گردد و در مواردی که افراد آبرومندی هستند که حفظ آبروی آنها ایجاب می کند انفاق به صورت مخفی انجام گیرد و بیم ریاکاری و عدم اخلاص می رود مخفی ساختن آن بهتر خواهد بود .» ( ناصر مکارم شیرازی , تفسیر نمونه , تهران : دارالکتب الاسلامیه , ۱۳۷۴, ص ۳۴۵-۳۴۶)

موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: ریشه ،سیاسی و اندیشه سیاسی ،شخصیت ها ،آیت الله خامنه ای ،زندگی خصوصی آیت الله خامنه ای

تاريخ : سه شنبه 2 / 4 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

تشرف رهبر انقلاب به دیدار امام زمان

جان و جانان: امام زمان(عج) از نگاه مقام معظم رهبری

آیا مشرف شدن رهبر انقلاب به دیدار امام زمان به نقل از آیت الله صدیقی صحت دارد؟

با سلام و احترام خدمت شما، پیرامون نقل قول از آقای صدیقی در مورد تشرف مقام معظم رهبری خدمت امام عصر(عج) که در برخی از رسانه های قبلا منتشر شده بود، اطلاعی نداریم و اظهار نظر نمی کنیم و لکن در رابطه با ارتباط مقام معظم رهبری با امام زمان(عج) گفتنی است: ارتباط با امام زمان هم می تواند حضوری باشد و هم ارتباط قلبی و معنوی. همه دوست داران حضرت علاقه دارند که با ایشان ارتباط عمیق روحی و معنوی برقرار کنند و به یقین مقام معظم رهبری بیش از همه این ارتباط قلبی دارند وتوسلات و عشق سرشار ایشان به امام زمان زبانزد خاص و عام است. اما ارتباط به معنای دیدار و مشاهده امری است که معمولا پوشیده می ماند و دیدار کنندگان حاضر نیستند آن را برای کسی بیان کنند و اگر ایشان نیز چنین ارتباطی داشته باشند به کسی بروز نمی دهند.

موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: ریشه ،سیاسی و اندیشه سیاسی ،شخصیت ها ،آیت الله خامنه ای ،زندگی خصوصی آیت الله خامنه ای

تاريخ : سه شنبه 2 / 4 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

شغل فرزندان مقام معظم رهبری

بیوگرافی سید علی خامنه ای و فرزندان + اموال و دارایی

فرزندان رهبری مشغول چه شغلی هستند؟

مقام معظم رهبری چهار پسر دارند که هر چهار نفر، طلبه و معمم هستند. پسران ایشان به ترتیب حجج اسلام سید مصطفی، سید مجتبی، سید مسعود و سید میثم حسینی خامنه ای هستند گفتنی است اکثر پسران ایشان در مدرسه علوی که محیطی مذهبی دارد، درس خوانده و سپس برخی از آنان مقاطعی از علوم دینی را در مدرسه شهید مطهری و نیز مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی پشت سر گذاشته اند. و با توجه به مخالفت و منع جدی مقام معظم رهبری هیچ گونه شغل یا کار اجرایی ندارند. و به صورت ساده و در سطح پایین ترین اقشار جامعه زندگی می کنند .به صورت کلی بنای مقام معظم رهبری بر این بوده و هست که فرزندانشان به هیچ وجه پستی را نپذیرند.و امروز در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل و تدریس هستند .


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: ریشه ،سیاسی و اندیشه سیاسی ،شخصیت ها ،آیت الله خامنه ای ،زندگی خصوصی آیت الله خامنه ای

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 2 / 4 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

مقام معظم رهبری - زندگی - امرار معاش

ایا این درست است که میگویند مقام معظم رهبری حقوق(ماهیانه) از نظام ندارد و مخارج زندگی خود را از اجاره یک خانه قدیمی که از پدرشان در جنوب تهران بهش ارث رسیده ماهیانه دریافت می کنند؟

آقای حداد عادل در مورد امرار معاش مقام معظم رهبری می گوید : آقا یک خانه‌ای قبل از ریاست جمهوری‌شان داشتند توی جنوب تهران ایشان آن را اجاره داده‌اند و خرج زندگی‌شان را از آن در می‌آورند. ایشان حقوق بابت رهبری نمی‌گیرند و از وجوهات هم استفاده نمی‌کنند.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: ریشه ،سیاسی و اندیشه سیاسی ،شخصیت ها ،آیت الله خامنه ای ،زندگی خصوصی آیت الله خامنه ای

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 2 / 4 / 1399 | 4:0 | نویسنده : اکبر احمدی |

کرونا و دوگانگی رفتار مردم با این بیماری

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
 

کرونا و دوگانگی رفتار مردم با این بیماری

با انتشار ویروس کرونا در کشورمان، مسوولان برای قطع زنجیره انتقال این بیماری همه‌گیر، علاوه بر وضع قوانین جدید، مجبور به اعمال برخی ممنوعیت ها و محدودیت ها شدند تا شاید با جدی گرفتن برخی مردم، این بیماری در زمانی اندک و با کمترین میزان شمار مبتلایان و تلفات ناشی از آن ریشه‌کن شود.

کرونا مردم

به گزارش همشهری آنلاین اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی واحدهای صنفی، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها، پاساژها و مکان‌های عمومی، ممنوعیت تردد خودرو بین شهری و استانی و در تازه ترین مورد آن نیز اعمال محدودیت شدید در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه جاری از جمله قوانینی بود که دولت برای مهار و کنترل بیماری کرونا تصویب و اجرا کرد.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: كرونا در ايران استان خراسان رضوی

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 20 / 1 / 1399 | 9:40 | نویسنده : اکبر احمدی |

دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانش آموزی

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه با اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزی دیدار کردند. در این دیدار حضرت آیت الله خامنه ای بر نقش ویژه نوجوانان و جوانان در میدان جنگ نرم با مستکبرین تأکید کردند و محورهای مهم این مبارزه را برشمردند.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روز اول اردیبهشت ماه ( 20 آوریل 2016 ) با هزاران تن از اعضای انجمن اسلامی دانش آموزان دیدار کردند. انجمن اسلامی دانش آموزی مجموعه ای متشکل از دانش آموزان مؤمن و متعهد به ارزش های انقلابی است که به صورت خودجوش در سطح مدارس به فعایت های دینی و انقلابی می پردازند. شور و نشاط نوجوانی و جوانی، زیبایی و جذابیت خاصی به این مجموعه بخشیده است. حضرت آیت الله خامنه ای، این دیدار را دیداری شیرین و به یادماندنی خواندند. در ابتدای این جلسه دو تن از دانش آموزان به نمایندگی از سایرین نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را درباره فعالیت انجمن های اسلامی در مدارس بیان کردند.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق است

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 20 / 1 / 1399 | 9:16 | نویسنده : اکبر احمدی |

دیدگاه رهبری: هدف، تمدن اسلامی

آماده نیست ///تحقق تمدن اسلامی با زیست مؤمنانه / شاخصه های تمدن اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورای‌ عالی مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، هدف انقلاب اسلامی را «تحقق تمدن اسلامی» خواندند. رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار، اهداف انقلاب اسلامی را به پنج مرحله تقسیم کردند که تحقق تمدن اسلامی، آخرین مرحله از اهداف پنجگانه انقلاب اسلامی است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: مرحله اول در این روند، شکل‌گیری انقلاب اسلامی است و پس از آن باید بلافاصله نظام اسلامی تشکیل شود که هنر بزرگ امام خمینی(ره) نیز ایجاد نظام اسلامی بود. از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، مرحله سوم از اهداف انقلاب اسلامی، تشکیل دولتی براساس معیارهای کاملاً اسلامی است و تا زمانی که این مرحله تحقق نیابد، نوبت به «تشکیل جامعه اسلامی» نمی‌رسد. ایشان گام نهایی در مراحل پنجگانه اهداف انقلاب اسلامی را تحقق «تمدن اسلامی» دانستند و خاطرنشان کردند تمدن اسلامی، کشورگشایی نیست بلکه به معنای تأثیر پذیرفتن فکری ملت‌ها از اسلام است.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق است

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 20 / 1 / 1399 | 9:13 | نویسنده : اکبر احمدی |

دیدگاه رهبری(دیدار با کارگران)

دیدگاه رهبری(دیدار با کارگران)

 

به مناسبت روز جهانی کارگر، جمع زیادی از کارگران با رهبر انقلاب اسلامی، آیت الله خامنه ای دیدار داشتند که در ادامه با مهمترین

فرازهای سخنرانی ایشان با کارگران آشنا می شویم.


کار و تلاش در دین اسلام بسیار ارزشمند است و کسی که برای تأمین زندگی خود و خانواده اش خود را به زحمت می اندازد و کار می

کند عزت مند و مورد رحمت خداوند معرفی شده است. در مکتب اسلام بیکاری و نیازمندِ دیگران بودن، امری ناپسند‌ شمرده شده

است. در جامعه اسلامی، بالاترین مقام دینی یعنی پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت گرامی ایشان (ع) هرگز خود را از کار کردن و زحمت

کشیدن دور نمی کردند. روایت های بسیاری وجود دارد که این بزرگواران با چاه کندن و یا کار در نخلستان و زمین های کشاورزی

خود کسب در آمد می کردند و جامعه و نیازمندان را نیز از ثمره تلاش خود بهره مند می ساختند. در چنین فرهنگی، کارگر عضوی

ارزشمند از جامعه انسانی است که نبود او مایه ویرانی جامعه و از بین رفتن عزت آن می شود.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق است

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 20 / 1 / 1399 | 9:12 | نویسنده : اکبر احمدی |

دیدگاه رهبری(دیدار با مدرسان و طلاب حوزه های علمیه تهران)

حضرت آیت الله خامنه ای روز شنبه 25 ثور(14 می)، با مدرسان و طلاب حوزه های علمیه تهران دیدار کردند. در این دیدار ایشان

وظایف خطیر طلاب را برای آنها برشمردند و از آنان خواستند تا با حفظ شیوه طلبگی، به هدایت سیاسی مردم همت گمارند.


حضرت آیت الله خامنه ای روز شنبه 25 ثور(14 می)، با مدرسان و طلاب حوزه های علمیه تهران دیدار کردند. حوزه علمیه تهران با

۱۳۳ مدرسه و شش مرکز تخصصی علوم دینی در تهران فعالیت می کند و قریب ۱۵ هزار طلبه و ۱۶۰۰ استاد در آن مشغول علم

آموزی هستند. از ابتدای انقلاب تا کنون سیصد و شصت تن از طلاب و اساتید حوزه علمیه تهران، در راه اهداف انقلاب اسلامی به

شهادت رسیده اند. رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، در این دیدار سه وظیفه عمده روحانیت را «هدایت فکری و دینی»، « هدایت

سیاسی و بصیرت افزایی» و «راهنمایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی» برشمردند و تأکید کردند: «طلاب باید با کسب

صلاحیت ها و آگاهی های لازم، در دنیای متفاوت امروز خود را برای ایفای مسئولیت های تعیین کننده در جامعه آماده کنند.»


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق است

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 20 / 1 / 1399 | 9:9 | نویسنده : اکبر احمدی |

دیدگاه رهبری(دیدار با معلمان)

رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت روز معلم، با جمع کثیری از معلمان سراسر کشور دیدار داشتند. در ادامه به مهمترین فرازهای

سخنرانی ایشان در این اجتماع اشاره شده است.


دوازده ثورماه ( مصادف با اول ماه مه) در ایران روز معلم نام دارد. دانش آموزان ایرانی، به این مناسبت یک هفته را به بزرگداشت

مقام معلم اختصاص می دهند و با تقدیر از معلمان خود، در حقیقت ارزش علم و علم آموزی را یادآوری می کنند. 37 سال قبل در

روز دوازدهم اردیبهشت، آیت الله مرتضی مطهری، یکی از علما و اندیشمندان بزرگ ایرانی و استاد حوزه و دانشگاه به ضرب گلوله

منافقین به شهادت رسید. جرم او از نظر بدخواهان، تلاش خستگی ناپذیر برای علم آموزی و تربیت نسل جوان بود. تأثیر بی نظیر

این معلم بزرگ بر نوجوانان و جوانان به حدی بود که دشمن، وجود او را تاب نیاورد و با گلوله صدای او را خاموش کرد. اما اندیشه او

هرگز رنگ کهنگی به خود نگرفت و امروز نیز راهگشای بسیاری از مسائل فکری جامعه است. روز شهادت این استاد بزرگ در ایران

به عنوان روز معلم نام گذاری شد. به همین مناسبت، امسال نیز چون سال های گذشته، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با

هزاران تن از معلمان دیدار کردند و ضمن گرامی داشت این روز، به تبیین مهمترین مسائل حوزه آموزش و پرورش پرداختند.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق است

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 20 / 1 / 1399 | 9:6 | نویسنده : اکبر احمدی |

دیدگاه رهبری(دیدار با مسئولان نظام)

رهبر انقلاب

ررسی و تبیین استمرار دو جریان «بعثت» و «جاهلیت» از صدر اسلام تاکنون مهم ترین محور سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای در

دیدار مسئولان نظام با ایشان به مناسبت بعثت پیامبر گرامی اسلام بود. در ادامه برخی از فرازهای مهم سخنرانی ایشان در این

دیدار آورده شده است.


هم‌زمان با سالروز بعثت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران

، سفرای کشورهای اسلامی در تهران و جمعی از خانواده‌های شهدا با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار

کردند. در این دیدار رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با اشاره به استمرار دو جریان «بعثت» و «جاهلیت» از صدر اسلام تاکنون،

شاخصه‌ی اصلی جریان بعثت را «خردورزی هدایت‌یافته به‌وسیله‌ی پیامبران الهی» و مهمترین شاخصه‌ی جریان جاهلیت را حاکمیت

« شهوت و غضب » دانستند.


موضوعات مرتبط: امام خامنه ای امام عشق
برچسب‌ها: امام خامنه ای امام عشق است

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 20 / 1 / 1399 | 9:3 | نویسنده : اکبر احمدی |
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.