وحشت ترامپ از افشاگری‌های مشاور خائنش!؛ هرگونه مکالمه با من محرمانه است و نباید منتشر شود!

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

وحشت ترامپ از افشاگری‌های مشاور خائنش!؛ هرگونه مکالمه با من محرمانه است و نباید منتشر شود!

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

وحشت ترامپ از افشاگری‌های مشاور خائنش!؛ هرگونه مکالمه با من محرمانه است و نباید منتشر شود!

ابراز نگرانی ترامپ از انتشار کتاب بولتون

به گزارش اقتصادنیوز دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد سه‌شنبه در نشستی که با کابینه خود داشت در واکنش به اخبار مرتبط با انتشار کتاب خاطرات «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی خود در آینده نزدیک گفت که انتشار این کتاب غیرقانونی است.

ترامپ گفت که نوشتن کتاب برای بولتون کاری "کاملا ناشایست" است و افزود: من هرگونه مکالمه‌ای را با خودم به عنوان رییس جمهوری [آمریکا] به شدت محرمانه می‌دانم و این بدان معنا است که اگر بولتون کتابی نوشته باشد و آن کتاب منتشر شود، او قانون را نقض کرده و با مشکلات کیفری مواجه خواهد شد.

رییس جمهوری آمریکا که به گفته خود کتاب بولتون را نخوانده، با بیان اینکه محتوای کتاب او حاوی دروغ هم خواهد بود، گفت: او خیلی زیاد به دروغ گفتن شناخته شده بود.

ویلیام بار وزیر دادگستری ترامپ نیز در این نشست گفت که بولتون فرایند لازم برای بررسی کتاب توسط دولت آمریکا را طی نکرده و از این جهت او در صورت انتشار کتاب خاطراتش، تعهداتی را که در هنگام ورود به دولت ترامپ امضا کرده بود، نقض کرده است.

شکبه خبری ای‌بی‌سی دوشنبه شب گزارش داد در حالی که تنها یک هفته به موعد انتشار کتاب خاطرات بولتون مانده، دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قصد دارد برای جلوگیری از انتشار آن به شکل کنونی، شکایتی را به دادگاه ارایه کند.

ای‌بی‌سی به نقل از منابع آگاه گفت که دولت ترامپ در حال کار روی جزئیات این شکایت است و امروز یا در روزهای آینده آن را به دادگاه تقدیم خواهد کرد.

پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داد که کتاب «اتاقی که اتفاق آنجا افتاد: خاطرات کاخ سفید» نوشته جان بولتون در ۲۳ ژوئن (سوم تیرماه) به رغم اختلاف وی با کاخ سفید درباره اینکه بخش‌هایی از روایت او در این کتاب ممکن است حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده باشد، منتشر می‌شود.

«سیمون و شوستر» شرکت ناشر این کتاب در خبرنامه‌ای گفت که جزئیاتی درباره عملکرد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با چین، روسیه، اوکراین، کره شمالی، ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان در این کتاب آمده است.

این شرکت با بیان اینکه "این کتابی است که دونالد ترامپ دوست ندارد آن را بخوانید"، افزود: چیزی که باعث شگفتی بولتون شده بود، این است ترامپ رییس جمهوری است که انتخاب دوباره تنها چیز مهم برای او است، حتی اگر به قیمت به خطر انداختن یا تضعیف آمریکا باشد.

به گفته ناشر، بولتون در این کتاب نوشته است: من در دوران خدمتم در کاخ سفید به سختی می‌توانستم تصمیم مهمی از ترامپ ببینم که محاسبات مربوط به انتخاب مجدد انگیزاننده آن نباشد.

براساس گزارش رویترز، بولتون در این کتاب استدلال کرده است که مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت دموکرات‌ها باید گستره تحقیقات استیضاح خود علیه ترامپ را از تحقیق درباره دخالت دادن اوکراین در مسایل داخلی ایالات متحده فراتر می‌برد.

ناشر این کتاب گفت که بولتون با بیان اینکه تخلفات مشابه ترامپ در همه طیف‌های سیاست خارجی او روی داده، همه این موارد را به همراه تلاش‌های ترامپ و دیگر افراد دولتش در این باره مستند کرده است.

ترامپ تابستان سال گذشته بولتون را از مقام مشاور امنیت ملی برکنار کرد؛ اقدامی که سبب شد اختلاف‌های آن دو درباره مسایل مهم سیاست خارجی برملا شود.

روزنامه واشنگتن پست نیز پیشتر در گزارشی نوشت: رییس‌جمهوری آمریکا شخصاً خواستار جلوگیری از انتشار کتاب خاطرات بولتون شده چراکه به گفته وی، مشاور پیشین امنیت ملی «یک خائن» است. 

به نوشته این روزنامه،  رییس‌جمهوری آمریکا به‌طور مستقیم در این روند مشارکت داشته و بر این باور است که هرچه درباره امنیت ملی به جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق خود گفته، محرمانه بوده و نباید منتشر شود. 

کاخ سفید نیز سال گذشته  برای منع انتشار کتاب بولتون اقدام کرده و در نامه‌ای نوشته بود که این کتاب شامل «حجم قابل‌توجهی از اطلاعات محرمانه» است. 

بولتون متعهد شده که کتابش اطلاعات دست اولی را از دورانش در کاخ سفید افشا خواهد کرد اما منتقدان او را به خاطر صبر کردن تا پس از تحقیقات استیضاح برای انتشار کتابش متهم کرده‌اند. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: استیضاح، امنیت ملی ،دروغگویی، روسیه ،رییس جمهوری

تاريخ : شنبه 27 / 3 / 1399 | 9:6 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.