پیامدهای نامطلوب غفلت مسئولین از اندیشه های امام خمینی(ره)

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پیامدهای نامطلوب غفلت مسئولین از اندیشه های امام خمینی(ره)

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

پیامدهای نامطلوب غفلت مسئولین از اندیشه های امام خمینی(ره)

مسئولین آگاه و آشنا به اندیشه های امام شجاعند

جهان امروز درگیر مسائل بغرنجی شده است. جهان امروز از فشارهای زورگویان عالم رنج های بسیاری را تحمل می کند، رنجی که ماحصل اندیشه ها و سیاست های لیبرالیزمی است که پایگاه اصلی آن در دل سکولاریسم و اندیشه جدایی دین از سیاست است حکایت دارد. اگر اندیشه های متعالی حضرت امام خمینی(ره) را به درستی فهم کرده بودیم امروز قدرتمند تر از همیشه در برابر آمریکا حاضر می شدیم، اما حضور قدرتمند در برابر آمریکایی که مردم کشورش در برابر ظلم و نژاد پرستی به خیابان ها ریخته اند، وابسته به عملکرد مسوولین آگاه و آشنا به دیدگاه ها و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) است تا برای تبیین و عملیاتی کردن آن از چیزی ترس به دل راه ندهند. 
 

مسئولین غریبه به دیدگاه امام خطرناک هستند

مسلما با دولت هایی که نیم نگاه غلیظی به غرب دارند و دستشان دائم به سمت غرب دراز است و به ظرفیت های خود اعتقادی ندارند، نمی توان به دنبال احیای آرمان های حضرت امام بود. اگر مقام معظم رهبری دائما بر موضوعات ایستادگی در برابر آمریکا و در برابر زورگویان عالم و دفاع از حق ملت مظلوم ایران و همه مظلومان جهان تاکید دارند اما در مقابل این خواسته به حق رهبر انقلاب جریان داخل که ما از آن به عنوان جریان لیبرال داخلی نام می بریم که در برابر تاکیدات امام و رهبر معظم انقلاب برای ایستادگی در برابر آمریکا و غرب از خود مقاومت نشان می دهند، نشان می دهد برخی از مسئولین ما با دیدگاه های سیاسی امام و آرمان های متعالی ایشان بیگانه هستند و این یک خطر بزرگ برای هویت جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.
 

دست خالی نخبگان در دفاع از آرمان های حضرت امام

بی‌تردید زمانی که مقام معظم رهبری پشت سر حضرت امام حرکت می کند و اندیشه ها و آرمان های ایشان را هر روز تبیین و روشن تر از قبل به ما گوشزد می کند، نخبگان سیاسی و مومنان حقیقی نباید اجازه دهند رهبر در اجرای این مسئولیت مهم تنها بماند، بلکه باید به طور اخص در صحنه میدانی برای تبیین و اجرای اندیشه های حضرت امام حاضر شوند. این سوال باید پاسخ داده شود که نخبگان سیاسی ما تاکنون درباره اهمیت این موضوع چه کرده اند؟ آیا در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) نباید یک محاسبه جدی بین خودمان راه بیاندازیم و ببینیم که آیا توانسته ایم گفتمان مورد نظر امام را به درستی طراحی کنیم؟ آیا بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته ایم نقاط ضعف، قوت و خلأهای تئوریک و خلأهای مدیریت میدانی خود را بشناسیم تا در جهت تبیین آرمان های حضرت امام با شتاب بیشتری حرکت کنیم؟
 

فضای ذهنی برخی از مسوولین بیگانه از اندیشه های امام است

قطعا مدیران باید از این موضوع پشتیبانی به عمل آورند در حالی که متاسفانه شاهد چنین پشتوانه تئوریکی نیستیم. لذا هنگامی که مسئولین قصد ورود به حوزه روابط بین الملل و حوزه روابط خارجی را دارند باز هم مجبور به پذیرش نظریاتی که در مکاتب رایج سکولار است می شوند و آن را برای کشوری که نام جمهوری اسلامی بر آن نقش بسته باز تولید می کنند! این موضوع نشان می دهد مسئولین جمهوری اسلامی در فضای ذهنی که امام به دنبال تبیین آن بود نیستند.
 

امام به ما آموخت....

 امام خمینی(ره) با اندیشه های خود به ما نشان داد که باید رسالت تاریخی خود را به خوبی ایفا کنیم. امام به ما آموخت که تنها راه نجات بشر تفکر ولایی و تمسک به دیدگاه قرآنی و ساخت حکومتی مبتنی بر مردم سالاری دینی است. امام از دیدگاه قرآن به ما آموخت که جامعه بدون امام نمی تواند به سرمنزل هدایت رهنمون شود و ولایت بدون ولی امر و ولی امر بدون داشتن امتی فهیم نمی تواند آرمانهای اسلامی را به منصه ظهور برساند. امام به ما آموخت که در هر حالتی باید پشت سر ولی امر خود باشیم تا دشمن نتواند اهدا خبیثانه خود را علیه جامعه اسلامی عملیاتی کند و کاری از پیش ببرد.
 

تبعات غفلت از اندیشه های امام در جامعه هویداست

امام به ما آموخت که باید تمدن اسلامی و سبک زندگی اسلامی را به دنیا نشان دهیم تا رؤیای جامعه اسلامی و آن آرمان شهر و آرمان حکومت محقق شود. متاسفانه مسئولین ما در برابر این آرمان شهر اسلامی و ساخت تمدن اسلامی در چهل سال گذشته کوتاهی های بسیاری کرده اند، تبعات غفلت مسئولین الگو برداری از شیوه های زندگی غرب است و به جای اینکه درون گرایی به جامعه آموزش داده شود نگاه به بیرون برجسته شده است.
 

نمره دولت های ما در اقامه عدالت منفی است

مفهوم نظام سیاسی در تفکر حضرت امام مفهومی کاملا متفاوت از آن مفهومی است که در مکاتب سکولار آمده است و عمل می شود. اعم از سوسیالیزم و سرمایه داری. سرمایه داران امروز به بن بست خورده اند و همچون سوسیالیزها در حال خارج شدن و به بن بست رسیدن هستند در حالی که تفکر امام در جهت گیری کلی مردم و در رأس آن ربوبیت و ولایت حضرت حق است. لذا امام براساس کتاب استراتژیک قرآن با ما سخن گفت در حالی که برخی از مسئولین ما در چهل سال گذشته به کمترین شکل ممکن توانسته اند این کتاب استراتژیک را برای جامعه اسلامی عملیاتی کنند و مفهوم کاملا معنایی آن را برای جامعه تبیین کنند؛ در حالی که برخی مفهوم نظام اسلامی را عین دولت و حکومت می بینند.

این نگاه اشتباه است وقتی امام می گوید حفظ نظام از اوجب واجبات است، به معنای حفظ دولت نیست! بلکه به معنای اهمیت رویکرد و جهت گیری اسلامی است که در عرصه های مختلف حکومت داری باید پیاده شود، یعنی جامعه باید پشت سر امام حرکت کند اینجاست که حکومت اسلامی تنها به مردم اهمیت می دهد. اینجاست که مقام معظم رهبری فرمود: «دولت های ما نمره خوبی در بحث عدالت ندارند چرا که هدف تشکیل دولت اسلامی اقامه قسط و عدل است.» بنابراین نشان می دهد مسئولان ما اندیشه های حضرت امام را خوب نشناخته اند که به غرب متوسل می شوند و در جنبه داخلی هم مفهوم پاسخگو بودن به مردم را نشناخته اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ویژه نامه ها
برچسب‌ها: ویژه نامه ارتحال حضرت امام خمینی

تاريخ : جمعه 14 / 3 / 1399 | 9:33 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.