حلقه مفقوده دنیای امروز / به آرامش اعتقادی مردم توجه شود

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

حلقه مفقوده دنیای امروز / به آرامش اعتقادی مردم توجه شود

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

حلقه مفقوده دنیای امروز / به آرامش اعتقادی مردم توجه شود

حلقه مفقوده دنیای امروز / به آرامش اعتقادی مردم توجه شود

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک ضرورت توجه به آرامش اعتقادی مردم را مورد تأکید قرار داد و افزود: گاه باور و اعتقاد انسان‌ها شکننده است که برای رفع آن باید به منبع الهی همچون قرآن مراجعه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، تصریح کرد: آرامش و داشتن حس امنیت نعمت الهی و حق تمام جوامع بشری است و اگر حکومتی آرامش و امنیت را از سایر کشورها سلب کند، قطعاً گناه نابخشودنی مرتکب شده است.

وی با بیان اینکه آرامش به اشتباه بیشتر در قالب مادیات و رفاه اجتماعی تعریف می‌شود، اظهار کرد: آرامش دارای ابعاد گوناگونی همچون آرامش و امنیت فکری، فیزیکی، روانی، علمی و شغلی است و مادیات فقط بخش کوچکی از آن است. داشتن آرامش و امنیت از نگاه عموم مردم تعابیر و تعاریف مختلف دارد و باید دقت کرد که این تعاریف ما را به بیراهه نکشاند.

میرمهدی با اشاره به اینکه تکیه‌گاهی جز تکیه‌گاه الهی ما را از مسیر درست منحرف خواهد کرد، چراکه تکیه‌گاه مادیات و یا قدرت بدنی دچار تغییر خواهند شد، ادامه داد: خداوند در مسیر رسیدن به آرامش انسان را مورد امتحان قرار می‌دهد و ممکن است او را به بیماری مبتلا کند که قطعاً به واسطه صبر بر بیماری پاداشی عظیم خواهد برد.

وی به آیه ۲۸ سوره «رعد» که می‌فرماید: «الَّذِینَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ به ذکرِ اللَّهِ أَلا بذکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب، (هدایت شدگان) کسانی هستند که ایمان آورده و دلهایشان به یاد خدا آرام می‌گیرد. بدانید که تنها با یاد خدا دل‌ها آرام می‌گیرد» اشاره و اضافه کرد: منشأ اصلی آرامش درونی و در واقع حسی درونی است، هرچند که ممکن است عوامل بیرونی و محیط اطراف نیز تأثیرگذار باشند.

حجت‌الاسلام میرمهدی حلقه مفقوده و گمشده دنیای امروز جامعه بشری را بی‌توجهی به خدا و فراموش کردن معنویات دانست و اظهار کرد: دنیای غرب خدا را از زندگی مردم حذف و آنان را درگیر روزمرگی کردند و همین عدم توجه زمینه نابودی، افزایش استرس، افسردگی، خشونت و خودکشی را افزایش داد. اگر جوامع بشری به دنبال آرامش هستند باید به اصل خود بازگردند.

این مقام مسئول ضرورت توجه به آرامش اعتقادی مردم را مورد تأکید قرار داد و افزود: گاه باور و اعتقاد انسان‌ها شکننده است که برای رفع آن باید به منبع الهی همچون قرآن مراجعه کرد. قرآن راه رسیدن به مراتب عالی آرامش اعتقادی را ترسیم کرده است و این امر مهم را در داستان حضرت ابراهیم(ع) آن‌گاه که برای رسیدن به مقام آرامش از خدا‌می‌خواهد چگونگی زنده شدن مردگان را نشانش دهد، مشاهده کرد.

وی با استناد به آیه ۱۱ سوره «رعد» که می‌فرماید: «لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ۗ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ ۚ وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَالٍ»، اضافه کرد: در این آیه به تغییر و تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان اشاره شده است، انسان موجودی مختار است که می‌تواند برای سرنوشت و آینده خود تصمیم گیرد. خدا به بندگان اختیار انتخاب راه درست را داده و برای او مسیر را نیز روشن کرده است.

حجت‌الاسلام میرمهدی حرکت را عامل تغییر در اجتماع بیان کرد و ادامه داد: تا زمانیکه مردم حرکتی واحد و اسلامی نکنند شاهد اتفاق و رویداد نخواهیم بود و نتیجه حرکت اسلامی در پیروزی انقلاب معنا پیدا کرد. همه مکلف هستیم وظیفه اجتماعی خود را درست انجام دهیم و گلایه از اوضاع اجتماعی در صورت نبود حرکت حداکثری درست نیست.

وی با اشاره به اینکه انتخابات و حضور حداکثری ضروری است و انتخاب اصلح یکی از تکالیف عمومی مردم است، تصریح کرد: نباید متدینین کنار بایستند و منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) باشند تا همه چیز درست شود، ایشان هم ظهور کنند بازهم انسان‌ها باید وظایف و تکالیف اجتماعی خود را انجام دهند و این‌طور نیست که آن حضرت همه امور را با معجزه پیش برند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک در پایان گفت: مردم در انتخابات هوشیار عمل کرده و اسیر شعار نشوند، ما برای پیشبرد اهداف انقلاب به نیروهای انقلابی نیاز داریم و برای شناخت کاندیدای اصلح نباید غفلت کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: آرامش در زندگی
برچسب‌ها: جرعه ای از زلال وحی ۱۳ ، آرامش اعتقادی ، حجت الاسلام میرمهدی

تاريخ : جمعه 28 / 11 / 1400 | 6:0 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.