رابطه حجاب و غیرت مردم

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

رابطه حجاب و غیرت مردم

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

رابطه حجاب و غیرت مردم

غیرت یکی از کمالات ضروری و حیاتی انسانی و به معنای تلاش در نگهداری آنچه حفظش ضروری می باشد.[۱] کسی که غیرت ناموسی دارد در نگهداری از ناموسش نهایت تلاش را می‌کند.

غیرت از تغییر می‌آید یعنی کسی که غیرت دارد دوست دارد زشتی‌ها به خوبی ها تغییر پیدا کند. کسی که امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کند غیرت دینی دارد و دوست دارد زشتی‎ها به‌خوبی‎ها تغییر کند.

کسی که در برابر زشتی‌ها بی‌تفاوت است بی‌غیرت است.

بی‌حجابی غیرت‌ها را به‌شدت کم می‌کند، همان چیزی که متأسفانه در جامعه شاهد آن هستیم. غیرت ناموسی مردان کم شده و در برابر بی‌حجابی ناموسشان بی‌تفاوت‌اند، غیرت دینی مردم هم کم شده و کمتر مایل به امربه‌معروف و نهی از منکر مخصوصاً در بحث حجاب هستند.

تکرار و کثرت یک گناه در جامعه حساسیت به آن گناه را در مردم کم می‌کند، یعنی مردم دیگر در مورد آن گناه غیرت نخواهند داشت؛ بنابراین هر چه بی‌حجابی در جامعه بیشتر شود، غیرت‌ها هم به همان میزان کمتر می‌شود و کم‌کم مردانی که غیرت دینی‌شان کم شده است در مورد حجاب ناموسشان بی‌تفاوت می‌شوند و بانوانی هم که غیرت دینی‌شان کم شده خودشان کم‌کم حجاب را کنار می‌گذارند.

پیامبر اکرم (ص) دراین‌باره می‌فرماید:

«إِنَّ الْمَعْصِیَهَ إِذَا عَمِلَ بِهَا عَلَانِیَهً وَ لَمْ یُغَیَّرْ عَلَیْهِ أَضَرَّتِ الْعَامَّهَ؛ اگر کسى گناهی را آشکارا مرتکب شود و دیگران نسبت به او بی تفاوت باشند، زیانش دامنگیر همگان خواهد شد.»[۲]


[۱]. جامع السعادات، ج ۱، ص ۲۶۶.

[۲]. وسائل الشیعه، جلد ۱۶، صفحه ۱۳۵.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: گناه شناسی
برچسب‌ها: بی تفاوتی،بی تفاوتی به گناه،بی غیرت،عوامل بی حجابی،غیرت،گناه آشکار

تاريخ : شنبه 11 / 3 / 1400 | 8:37 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.