سخنرانی امام خامنه ای در دیدار مسئولین هیاتهای رزمندگان اسلام

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

سخنرانی امام خامنه ای در دیدار مسئولین هیاتهای رزمندگان اسلام

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

سخنرانی امام خامنه ای در دیدار مسئولین هیاتهای رزمندگان اسلام

سخنرانی امام خامنه ای در دیدار مسئولین هیاتهای رزمندگان اسلام

بسم الله الرحمن الرحیم

خیلی خوش آمدید برادران و خواهران عزیز، تشکیل هیاتهای رزمندگان یک کار صحیح و بجا بوده و انشاءالله بعد از این هم ادامه این حرکت کار بجای است.

و امیدواریم که خداوند متعال به شما کمک کند و توفیق بدهد تا بتوانید این کار را روز به روز بهتر، کاملتر و مفیدتر انجام بدهید.

اولا: اساس حرکت عمومی تشیّع علاوه بر منطق قوی، بر عواطف بود، از روز اول تا امروز یعنی در کنار عقل، عشق، حضور جدی داشته برای همین هم حرکت تشیع نابود نشد، از بین نرفت والاّ باید صد مرتبه در امواج متلاطم سیاستهای معارض، معترض و عناد آلود نابود شده بود، منطق قوی است، یعنی صرف عواطف نیست اما منطق تنها هم نیست، عواطف هم با آن در آمیخته است، این از ان جاهایی است که عقل و عشق با هم می سازند، آن عشق های دنیوی جور دیگر است که گفت: با عقل آب عشق به یک جو نمی رود.

بله عشق های دنیوی، عقل و عشق هیچ وقت باهم نمی سازند، هرجا عقل هست، عشق نیست و اگر عشق بود، عقل نیست اما در این عشق معنوی عقل و عشق مکمل همند. لذا شما در رفتار علویون یعنی شیعیان امیرالمومنین (علیه السلام)، همانهایی که در یک حدیث نبوی است که در زمان حیات پیامبر، پیامبر فرمود:
(یا علی انت و شیعتک هم الفائزون)

آن روز هم شیعه وجود داشت است، حتی زمان خود پیامبر، در بین این ها  احساسات عاطفی شدید و پر شوری نسبت به امیرالمومنین(ع) وجود داشته، این زیارتها، از یک نقطه دنیا با شوق و ذوق خود را به صحرای نجف آن روز رساندن، یا به کربلای آن همه مشکل دار و خطرناک خود را رساندن یا مناطق حجاز خود را به طوس و تربت امام رضا(ع) رساندن، این ها چیزهایی است که جز با نیروی عشق امکان پذیر نیست.
عقلا اینطور جاها نمی توانند آن حرکت لازم را بکنند، عقل الهی با عقل مادی تفاوت دارد. عقل الهی خصوصیتش همین است که با ارتباط، با قلب، با دل، با عشق همراه است.

امروز هم دنیای اسلام این یکی را کم دارد علت اینکه خیلی کارها در آنجا عملیاتی نمی شود، طرح هست، میل هست، اما به منصه عمل نمی رسد علت همین است این یک رکن کم است.

البته محبت اهل بیت را آن ها هم دارند منتهی برخی از تصورات گوناگون مانع از این می شود که این محبت را درست بتوانند در میدان عمل ظاهر کنند.

شما این محبت را ترویج دارید می کنید. این هیئات مذهبی یکی از کارهایشان اینست، این اساس کار و پایه کار شما است.

ثانیا: نکته دوم ترویج این محبت باید با حفظ همان قواره اصلی باشد یعنی عقل و عشق باهم، استدلال و عواطف باهم، تا به دام عوام گرایی نیفتند که انسان همین طور سطحی یک چیزی را بگوید، این خیلی چیز مهمی است.

عواطف را تعمیق کنید یعنی همین عزا و شادی همین نشستن و مناقب را در میان گذاشتن، این بایستی به طور بسیار هوشمندانه ای همراه بشود با عقل و با استدلال و منطق، با بیان قانع کننده، تا بتواند این بیان قانع کننده به برکت آن عواطف عمق پیدا کند، در اعماق روح انسان که هیچ وقت قابل دست زدن و جابجا شدن نباشد، اینها را باید رعایت کنید و می شود رعایت کرد.

نکته سوم که مکمل این ها است: سعی کنید آن چرا که در جلسات است از شعر، از روضه از مدح و منقبت و از روشهای اجرا که به کار می برید، به روز باشد، این تنوع های درست و رو به کمال، نه تنوع رو به تنزل، این را باید همیشه رعایت کنید.

در کیفیت بیان، چه بیان شعری، چه بیان نثری، چه بیان نوحه ای، چه بیان روضه خوانی، چه بیان مدح و منقبت. آیا این چیزهایی که ما می گوئیم ممکن است؟ بله! کاملا ممکن است بوسیله کی؟ به وسیله شماها، شرطش این است که مثل همه کارهای دیگر، مجموعه این حرکت هیئات رزمندگان را که یک حرکت بسیار خوب و مبارکی است، این را با برنامه ریزی، بنشینید یک جمعی فکر کنند، برنامه ریزی کنند و پیش ببرند، و آن وقت همین که می خواهید همین تحقق پیدا می کند.

ائمه (علیهم السلام) را بر طبق روایات صحیح و روایات معتبر بشناسید و بشناسید و (آنجوری معرفی کنید) همان موضعی که خود آن بزرگواران ایستاده اند آن موضع را در معرفی آن ها حفظ کنید.

یکی از خصوصیات این موضع این است  که ائمه(علیهم السلام) از اول تا به آخر مبارزین بودند، مجاهدین فی سبیل الله بودند، یکی از ائمه را شما، از معصومین(علیهم السلام) را سراغ ندارید که اینها در موضع مجاهدت و مبارزه قرار نداشته باشد، همه شان، بدون تردید.

این همان چیزی است که موتور شیعه را به راه انداخته بعد از هزار و سیصد سال امروز شما می بینید پرچم شیعه یک جاهایی بلند می شود در دنیای اسلام که سیاسیون و متعصبین و متحجرین آن مناطق را به لرزه در می آورد، این همه که امروز علیه شیععه تبلیغات می کنند در دنیا، لابد می دانید خیلی امروز علیه شیعه تبلیغات هست، شاید ده برابر مثلا قبل از انقلاب، علت اینست که از حضور شیعه بیمناک شده اند، می بینید که شیعه در تمام اقطار اسلامی در دلها نفوذ کرده، در دلها! و گرایش پیدا شده، این همان موتور محرکه قوی است که بعد از هزار و سیصد چهارصد سال، حیات تازه ای، جان تازه ای، به این حرکت ماندگار بخشیده، اینهاست.
این مبارزه ائمه(علیهم السلام) و دیگر خصوصیاتی که هست.

انشاءالله که خداوند کمکتان کند بتوانید به برکت این زحمتی که می کشید و محبت و عشقی که ابراز می کنید به آستان پاک ائمه(علیهم السلام) مشمول الطاف و توجهات ویژه آن بزرگواران قرار بگیرید. و روز به روز دلهایتان بیشتر نورانی بشود به محبت و معرفت ائمه (علیهم السلام).

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: همگام با ولایت
برچسب‌ها: آیت الله العظمی خامنه ای د،یدار ،رهبر ،سخنرانی

تاريخ : سه شنبه 26 / 2 / 1400 | 20:58 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.