راز سلامتی بدن با ترک گناه

ندای وحی

قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

راز سلامتی بدن با ترک گناه

اکبر احمدی
ندای وحی قرآنی ،اعتقادی،مذهبی ، تربیتی

راز سلامتی بدن با ترک گناه

بهتر از درمان است؛ می‌گنجد، بنابراین ما پیشگیری می‌کنیم که دچار درد و بیماری نشویم و لذا از زحمت درمان هم در امان باشیم.

وی با بیان این‌که خود پیشگیری دو روش دارد، عنوان کرد: یکی‌از این روش‌ها که خود به چند روش تقسیم می‌شود و ائمه معصومین (ع) نیز به آن اشاره کرده‌اند روش غیرمادی یا همان معنوی است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: صدقه دادن از مواردی است که می‌توان در روش معنوی پیشگیری از درد و بیماری به آن اشاره کرد، امام صادق (ع) در این رابطه می‌فرماید: «همانا خدای بی‌شریک با صدقه از بیماری و درد جلوگیری می‌کند».

نظری با اشاره به این‌که خود صدقه نیز به دو دسته مستحبی و واجب تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: به صدقاتی که به فقرا می‌دهیم یا بعضاً در صندوق‌های صدقه کمیته امداد می‌اندازیم، صدقات مستحبی گفته می‌شود که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: خمس و زکات از مصادیق صدقه واجب هستند که با پرداخت آن می‌توان علاوه‌بر سلامت جسم و جان خود و خانواده سلامت ثمرات کشت و کارمان و همچنین سلامت احشام‌مان را نیز تضمین کنیم.

وی تأکید کرد: ارتباط مستقیمی بین پرداخت زکات مال و صدقه و سلامتی و تندرستی وجود دارد و این نکته را نیز باید در نظر داشته باشیم که امروزه سهل‌انگاری زیادی در رابطه با پرداخت صدقات واجب مانند خمس و زکات وجود دارد.

نظری تصریح کرد: این بی‌توجهی در حدی است که بسیاری از افراد خمس و زکات پرداخت نمی‌کنند، اما در عوض با گرفتار شدن به بیماری چندین برابر خمس و زکات مال خود را برای درمان خود هزینه می‌کنند.

این کارشناس مذهبی با بیان این‌که نمی‌خواهیم بگوییم که نپرداختن خمس رابطه مستقیمی با بیماری دارد، اما بی تأثیر نیست، اظهار کرد: به یقین برکات پرداخت زکات واجب که همان سلامت جسم و جان است، با پرداخت این صدقات دیده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که روش معنوی، یکی دیگر از راه‌های پیشگیری است، عنوان کرد: روش معنوی یکی‌از راه‌های دیگر پیشگیری از درد و مرض‌هاست که در روایات و حتی آیات قرآن به آن اشاره شده‌است.

نظری ادامه داد: برخی از گناهان هستند که رابطه مستقیمی با سلامت جسم و جان دارند و امام رضا (ع) در این مورد می‌فرماید: «هرگاه مردم گناه تازه‌ای را انجام دهند که در گذشته انجام نداده‌ند، خداوند متعال آن‌ها را به بیماری تازه و بی‌سابقه‌ای مبتلا می‌کند».

این کارشناس مذهبی افزود: از این روایت پیداست که رابطه مستقیمی بین گناهان و سلامتی وجود دارد و متأسفانه سلامتی جسم و جان به‌علت استفاده نادرست و نامناسب از ابزار‌هایی مانند موبایل، اینترنت، برنامه‌های ماهواره‌ای و ... که خود باعث ایجاد گناهان تازه‌ای می‌شود به خطر می‌افتد و بیماری‌ها، درد‌ها و بلا‌های تازه‌ای ایجاد می‌کند که گریبان‌گیر انسان می‌شود.

وی تصریح کرد: اگرچه بیماری سرطان در گذشته نیز وجود داشته، اما به این شدت و فراگیری نبوده و لازم است با ترک گناهان زمینه را برای سلامتی خود و تمام افراد جامعه فراهم بیاوریم و به‌واسطه ترک گناهان از نعمت بزرگ سلامتی تن برخوردار شویم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: خبرهای داغ،سیاسی، اقتصادی،اجتماعی،ورشی،بهداشت، سلامت

تاريخ : پنج شنبه 5 / 4 / 1399 | 10:39 | نویسنده : اکبر احمدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.